Αρχική Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»Άρθρο 29 – Μέγιστος συντελεστής δόμησηςΣχόλιο του χρήστη Ελένη Αξαμίδου Αρχ. Μηχανικός | 3 Σεπτεμβρίου 2020, 23:08
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σχετικά με την κατάργηση, όπως διαφαίνεται από το παρόν νομοσχέδιο,των παρεκκλίσεων ως προς τους όρους δόμησης για τις υπεραγορές σε εκτός σχεδίου περιοχές, προκύπτει σοβαρότατο κώλυμα στις επενδύσεις μεγάλων εμπορικών εταιριών στην χώρα μας. ΜΕΓΑΛΑ ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΤΙΡΙΑ (ΥΠΕΡΑΓΟΡΕΣ)καθώς και τα ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ, τα οποία δεν έχουν τη δυνατότητα να εγκατασταθούν στις εντός σχεδίου περιοχές λόγω έλλειψης ελεύθερων προς εκμετάλλευση χώρων, μόνη δυνατότητα για την εγκατάστασή τους αποτελούν οι εκτός σχεδίου περιοχές, αρκεί βέβαια να το επιτρέπουν δεσμεύσεις ως προς τις χρήσειςγης από Γ.Π.Σ., ΖΟΕ και ΣΧΟΑΑΠ. Με όρους δόμησης μέχρι 0,20 της συνολικής έκτασης του γεωτεμαχίου και με τη διαδικασία έγκρισης παρέκκλισης από τα Σ.ΥΠΟ.Θ.Α., βάσει του Άρθρου 5 του από 24.05.1985 Π.Δ/τος, δύναται η έκδοση της Οικοδομικής Άδειας. Τροποποιώντας το συγκεκριμένο άρθρο και μη δίνοντας αυτήν τη δυνατότητα της παρέκκλισης ως προς τους όρους δόμησης, και με 600τ.μ. μέγιστη εκμετάλλευση στα καταστήματα εκτός σχεδίου, γίνεται αντιληπτό πως δεν υπάρχει η δυνατότητα νέων σοβαρών και μεγάλων επενδύσεων και έργων με μέγεθος κτιρίων από 2.000τ.μ. και άνω, που είναι το ελάχιστο τυπικό μέγεθος κτιρίου μίας πολυεθνικής ή και τοπικής υπεραγοράς. Για τα εμπορικά κέντρα βέβαια οι κτιριακές απαιτήσεις μπορούν να φτάσουν σε πολλές χιλιάδες τετραγωνικά μέτρα. Να τονιστεί βέβαια, πως ο μέγιστος συντελεστής που ισχύει είναι ήδη ελάχιστος (0,20 δόμηση και 20% κάλυψη), συνεπώς οι εμπορικές χρήσεις μπορούν να χωροθετηθούν σε πολύ μεγάλες εκτάσεις, χωρίς να επιβαρύνουν την ευρύτερη εκτός σχεδίου περιοχή. Να αναφερθεί πως η δυνατότητα αυτή δεν μπορεί να θεωρηθεί παρωχημένη, διότι σε πολλές χώρες η χωροθέτηση μεγάλων εμπορικών επιχειρήσεων, γίνεται εκτός των πόλεων, παρά το όριο μεγάλων οδικών αρτηριών, με τρόπο που εξασφαλίζεται η ασφαλής πρόσβαση των πελατών. Πρέπει λοιπόν να μην σταματήσει αυτή η δυνατότητα και στη χώρα μας, αλλά να γίνεται με τον ισχύοντα τρόπο αδειοδότησης που διασφαλίζει τους όρους και τις προϋποθέσεις μίας τέτοιας εγκατάστασης (έλεγχοι ως προς τα δασικά, τα αρχαιολογικά, τα κυκλοφοριακά ζητήματα, και ό,τι άλλο απαιτείται).