Αρχική Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»Άρθρο 28 – Διατάξεις γενικής εφαρμογής στην εκτός σχεδίου δόμησηΣχόλιο του χρήστη Αικατερίνη Κοντού | 3 Σεπτεμβρίου 2020, 23:49
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Με την παρούσα επιστολή μας θα επιθυμούσαμε να σας κάνουμε γνωστά τα ισχύοντα για τη δόμηση εκτός σχεδίου στο νησί της Μυκόνου, και τις παρενέργειες που αυτά έχουν, με αποτέλεσμα την αδικία εις βάρος της πλειοψηφίας των μόνιμων κατοίκων του νησιού. Ειδικότερα σε περιοχές της Ανω Μεράς, αλλά και σε πολλές άλλες σε ολόκληρο το νησί, η δόμηση ακόμη και μικρών, απλών κατοικιών έχει πλήρως απαγορευτεί. Η αυθαίρετη δόμηση φέρνει σε δυσμενή θέση τους πολίτες που επιθυμούν να κινούνται με βάση τις προβλέψεις των νόμων. Μη δομήσιμες επιφάνειες γειτνιάζουν με ζώνες στις οποίες έχουν κατασκευαστεί μεγάλες τουριστικές μονάδες. Οι αντικειμενικές αξίες, και η σχετική φορολογική επιβάρυνση, είναι αναντίστοιχες προς την αξία των επιφανειών γης χωρίς δικαίωμα δόμησης, με αποτέλεσμα οι εντόπιοι κάτοικοι να αναγκάζονται να εκποιούν τις περιουσίες τους, πολλές από τις οποίες γονείς είχαν κληροδοτήσει στα παιδιά τους προκειμένου αυτά να διατηρήσουν τη σχέση τους με τον τόπο καταγωγής τους. Περιουσίες Μυκονιατών έχουν εκμηδενιστεί, μεταβιβάζονται πολύ συχνά έναντι χαμηλού τιμήματος σε πρόσωπα που έχουν τον τρόπο να ανεγείρουν οικοδομές. Συγκεκριμένα, στην περιοχή Μοροέργο, διαθέτουμε εκτάσεις γης επί του κεντρικού δρόμου της περιοχής, που διανοίχθηκε μάλιστα και επί τμήματος της ιδιοκτησίας μας. Σε αυτό το σημείο να τονίσω το γεγονός πως όλα αυτά τα αγροτεμάχια έχουν αγοραστεί σε συνθήκες στις οποίες η δόμησή τους ήταν καθ΄ όλα νόμιμη. Επί των εκτάσεων αυτών σήμερα απαγορεύεται παντελώς οποιαδήποτε δόμηση. Σε ανάλογη θέση βρίσκονται πολλοί απλοί πολίτες, μόνιμοι κάτοικοι του νησιού. Ζητάμε να επιτραπεί η δόμηση στην περιοχή του Μοροέργου, μια περιοχή η οποία είναι ηλετροδοτούμενη, απέχει από το σχέδιο πόλεως περίπου 300 μετρα, και είναι μερικώς δομημένη. Παρακαλούμε, όπως δρομολογηθεί μια νέα μελέτη Ε.Χ.Σ., που αποτελεί το μόνο γρήγορο τρόπο, ώστε να εξορθολογηστεί η δόμηση,να επικαιροποιηθούν τα σχέδια και να λυθεί το μακροχρόνιο πρόβλημα του νησιού που έχει οδηγήσει τη μεγάλη πλειοψηφία των Μυκονιατών σε απόγνωση. Σας παρακαλούμε, όπως προβείτε σε διόρθωση των αδικιών. Συνημμένο σας παραθέτω το ιστορικό για τους εκτός σχεδίου όρους δόμησης στη Μύκονο (ζώνες οικιστικού ελέγχου Μυκόνου). Με σεβασμό και εκτίμηση, Χρήστος Κοντός – Πολιτικός Μηχανικός Αικατερίνη Κοντού – Πολιτικός Μηχανικός Πολύτιμος Κοντός – Πολιτικός Μηχανικός Παναγιώτης Λαμπετίδης – Μηχανολόγος Μηχανικός Φίλιππος Λαμπετίδης – Μηχανολόγος Μηχανικός Στέφανος Κοντός – Αρχιτέκτων Μηχανικός Παναγιώτης Κοντός – Πολιτικός Μηχανικός Παναγιώτης Κουκάς Αντώνης Κουκάς Πέτρος Κοντόs Συνημμένο: Ιστορικο - Ζώνες Οικιστικού Ελέγχου Μυκόνου •Η εκτός σχεδίου περιοχή της Νήσου Μυκόνου, διέπεται από το Π.Δ. ΦΕΚ 243Δ/95 που καθορίζει ζώνες χρήσεων γης και όρους δόμησης. •Η μελέτη για τον καθορισμό Ζ.Ο.Ε. ξεκίνησε από το Υ.ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ. το 1992 θέτοντας γενικώς αυστηρούς όρους δόμησης , ενώ το 2003 που εστάλη στο Σ.Τ.Ε. για γνωμοδότηση, οι όροι αυτοί έγιναν για πολλές ζώνες απαγορευτικοί με αποτέλεσμα το μισό νησί να μην οικοδομείται καθόλου. •Στην συνέχεια το 2004 με την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας έγιναν συνεχείς παραστάσεις του Δήμου Μυκόνου προς το Υπουργείο και υπεβλήθη εκ νέου τροποποιημένη μελέτη προς στο Σ.Τ.Ε. προκειμένου να απαλειφθούν οι απαγορευτικοί όροι δόμησης. •Μετά και την δεύτερη γνωμοδότηση του Σ.Τ.Ε. εκδόθηκε το ΦΕΚ 243Δ/95, όπου ειδικά στο μεγαλύτερο τμήμα της πρώην Κοινότητας της Άνω Μεράς, σχεδόν απαγορεύτηκε η δόμηση, με μικρές εξαιρέσεις για τους κατά κύριο επάγγελμα αγρότες. •Ακολούθησαν προσφυγές των κατοίκων αλλά και της Εταιρίας Περιβάλλοντος και Πολιτιστικής Κληρονομίας προς στο Σ.Τ.Ε. και εκδόθηκαν δυο αποφάσεις στα τέλη του 2009, όπου με αυτές το Σ.Τ.Ε. επανήλθε στην αρχική του γνωμοδότηση της πλήρους απαγόρευσης της κατοικίας (ακόμη και της μικρής αγροικίας) στις ζώνες 2.3α.8(καφέ ζώνη), 2.2β(ανοικτό πράσινο-γεωργική) και 2.2στ (κίτρινο- γεωργοκτηνοτροφική). •Η γνωμοδότηση αυτή του Σ.Τ.Ε. σε συνδυασμό με το ότι μεγάλες εκτάσεις στις κορυφογραμμές (ζώνη 2.3α.6-πορτοκαλί),αλλά και τα 100 μέτρα των ζωνών στις παραλίες (ζώνη 2.3α.7) ήδη δεν οικοδομούντο, ακύρωσε στην πραγματικότητα σε ένα μικρό νησί όπως είναι η Μύκονος τις περιουσίες των Μυκονιατών, όταν μάλιστα ανεξάρτητα από αυτό, οι αντικειμενικές αξίες του Υπουργείου Οικονομικών παραμένουν υψηλές, δεν συναρμόζονται με την απαγόρευση δόμησης και έτσι αναγκάζονται οι ντόπιοι να τις περιουσίες τους. •Είναι βέβαια γνωστό ότι οι Ζ.Ο.Ε. εκ του νόμου δεν έχουν μόνιμο χαρακτήρα και αποτελούν προσωρινό μέτρο, μέχρι να εκπονηθεί το τελικό σχέδιο Γ.Π.Σ. (Ν.2508/97), το οποίο για το Δήμο Μυκόνου προκηρύχτηκε τέλος του 2008, αφορά όλο το νησί και ανατέθηκε το 2010 στο γραφείο του κ. Στ. Τσακίρη. Μετά τον Ν.2508/97 (ΓΠΣ/ΣΧΟΟΑΠ), εκδοθηκε ο Ν.4269/14 (142 Α') που καθιέρωνε τα Τοπικά και Ειδικά Χωρικά Σχέδια (ΤΧΣ/ΕΧΣ). Αυτός καταργήθηκε και αντικαταστάθηκε με τον Ν.4447/16 (241 Α') που πάλι προβλέπει ΤΧΣ/ΕΧΣ, τα οποία θεσμοθετούνται με ΠΔ. Το 2018 εκδόθηκε και το νέο διάταγμα Χρήσεων Γης, ΠΔ 59/21-6-2018 (114 Α'), βάσει του οποίου είναι υποχρεωμένα να καθορίζουν χρήσεις τόσο τα παλιά ΓΠΣ/ΣΧΟΟΑΠ που δεν έχουν ολοκληρωθεί, οσο τα νέα ΤΧΣ/ΕΧΣ. •Στα τέλη του 2015 κατατέθηκαν στο Δήμο η Α’ και η Β1’ φάση του Γ.Π.Σ. με χάρτες αναλύσεις και προτάσεις, η οποία μέχρι σήμερα, εν έτη 2020, παραμένει στάσιμη. Ευχαριστούμε για την προσοχή σας.