Αρχική Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»Άρθρο 34 – Μεταβατικές διατάξειςΣχόλιο του χρήστη ΦΩΤΕΙΝΗ ΣΠΥΡΙΔΑΚΗ | 4 Σεπτεμβρίου 2020, 09:27
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Το Άρθρο 34 - Μεταβατικές διατάξεις, σχολιάζουμε, ως εξής: Τα άρθρα 27, 28, 29 και 34 είναι από τα σημαντικά του νομοσχεδίου και προκαλούν δικαιολογημένες τεκτονικές αντιδράσεις. Δεν διαφωνούμε με την εξαγγελλόμενη πρόθεση να υπάρξει τάξη στο μεγάλο ζήτημα της εκτός σχεδί-ου δόμησης. Μόνο που «ο δρόμος για την κόλαση είναι στρωμένος με καλές προθέσεις» Δεν υποστηρίζουμε τη γνώμη, ότι παθογένειες που καταγράφονται, εδώ κι εκατό περίπου χρόνια, από το 1923, μπορούν να θεραπευτούν μέσα σε λίγες μέρες ή βδομάδες και μάλιστα με τροποποιήσεις των παθογενειών. • Η αρχή της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης του πολίτη προς τη Διοίκηση θα πληγεί έγκαιρα, όταν διαπιστώνει, ότι επένδυσε τη ζωή του να χτίσει την κοινωνική, οικογενειακή, ατομική και οικονομική θέση του, που χάνει σε μια νύχτα, • Μέσα στα δύο χρόνια που του δίνει, είναι αδύνατον ο Πολίτης να μπορέσει να διαχειριστεί την κατάσταση που τον περιάγει η Πολιτεία αιφνιδιαστικά και να ολοκληρώσει οικοδομικές σκέ-ψεις του και της οικογένειάς του, • Οι Δήμοι είναι απίθανο εντελώς, ότι θα μπορέσουν να δημιουργήσουν οδικό δίκτυο, συγκεκριμένων προδιαγραφών για να υποστηριχθούν ακίνητα που με τις ρυθμίσεις του νομοσχεδίου καταδικάζονται, γιατί δεν έχουν πρόσωπο, Ο χρόνος της 2ετίας δεν φτάνει καν για τη συνειδητοποίηση μιας τέτοιας προοπτικής, ενώ πολλαπλάσιος θα χρειαστεί για να ξεπεραστούν το τέρας της γραφειοκρατίας και στείρες αντιδράσεις και των πληττόμενων από μια τέτοια πρωτοβουλία απαλλοτριώσεων ιδιοκτησιών από τους Δήμους, • Οι ιδιοκτήτες των ακινήτων που καταδικάζονται θα προχωρήσουν ίσως σε μαζικές πωλήσεις τους για να περισώσουν την αξία τους, • Μεγάλοι κλήροι θα προκύψουν από μαζικές αγορές μικρών ακινήτων που θ’ ακολουθήσουν αγγελίες πωλήσεων σε ευκαιριακές τιμές, • Τέτοιου είδους παρεμβάσεις και ρυθμίσεις στην περιουσία, αν δεν ισοδυναμούν με δημεύσεις, πάντως συγκρούονται με τις διατάξεις του Συντάγματος και της Ευρωπαϊκής Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ) και θα καταπέσουν δικαστικά στα Εθνικά Δικαστήρια ή το Ευρωπαϊκό (ΕΔΔΑ). Είναι ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΟ, ότι μια τέτοια πρωτοβουλία σημειώνεται, Ενώ, • Δεν υπάρχει εθνική χωρική στρατηγική • Δεν υπάρχει εθνικό σχέδιο δράσης υλοποίησής της, • Το χωροταξικό και πολεοδομικό θεσμικό πλαίσιο είναι χαοτικό και αντιφατικό, όπως επιβεβαιώνεται και από τη νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας, • Το ίδιο το νομοσχέδιο δεν είναι αυτοτελές και κωδικοποιητικό, ΑΛΛΑ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΩΝ ΤΡΟ-ΠΟΠΟΙΗΤΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΩΝ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΩΝ! Επιστρέφοντας στην παρατήρησή μας ότι δεν διαφωνούμε με την εξαγγελλόμενη πρόθεση, ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ, η διάταξη της πρώτης παραγράφου του άρθρου 34 να τροποποιηθεί, ως ακολούθως: «…Μέχρι την έγκριση της Εθνικής Χωρικής Στρατηγικής, των Περιφερεια-κών Χωροταξικών Πλαισίων, των Περιφερειακών και των Τοπικών Πολεο-δομικών Σχεδίων και των Ειδικών Πολεοδομικών Σχεδίων θεωρούνται κα-τά παρέκκλιση άρτια και οικοδομήσιμα για την ανέγερση κατοικίας τα γή-πεδα των περιοχών επέμβασης…» Με μια τέτοια ρύθμιση, • Διαφυλάσσει την φερεγγυότητα της Πολιτείας, • Την υποχρεώνει να ενεργήσει άμεσα και με ταχύτητα για την αποκατάσταση του θεσμικού χωροταξικού και πολεοδομικού πλαισίου • Δεν μεταφέρει στους πολίτες την ολιγωρία της για περισσότερο από 100 χρόνια να ολοκλη-ρώσει τη στρατηγική χωροταξικού και πολεοδομικού σχεδιασμού. Αναφέρεται στο νομοσχέδιο, ότι η Πολιτεία κινεί παράλληλα διαδικασίες κωδικοποίησης της Νομοθεσίας. Δεν εμπιστευόμαστε αυτή την διάταξη, γιατί μέχρι σήμερα έχει επαναληφθεί άπειρες φορές. Η τελευταία το 2016 με το ν.4447/16. Έμεινε γράμμα κενό μέχρι και τον περασμένο Ιούνιο, οπότε 4 χρόνια μετά δηλαδή η περιβόητη επιτροπή συγκροτήθηκε. Το ερώτημα όμως είναι πότε θα λειτουργήσει και τι αποτελέσματα θα φέρει. Κανένα προβλέπουμε, γιατί το μεγάλο πρόβλημα είναι η παθογένεια του συστήματος. Αλλά και αν φέρει κάποτε κάποιο αποτέλεσμα, τι θα έχει συμβεί ; εν τω μεταξύ το μεταβατικό καθεστώς που γι άλλη μια φορά εισάγεται θα δημιουργεί προοδευτικά τετελεσμένα ! Και πάλι θα ξαναπροκύψει ανάγκη προσαρμογής και πάλι με τον ίδιο τρόπο θα γίνει ! Με νέες τροποποιήσεις ! Αντί για όλα αυτά, η Τοπική μας Κοινότητα, ζητεί να σχεδιαστεί επιτέλους και να υλοποιηθεί Μια «Πολιτική Εδαφικής Συνοχής (ΠΕΣ)» Στη βάση των κατευθύνσεων του Συντάγματος και του Κοινοτικού θεσμικού Πλαισίου. Και σε δεύτερο χρόνο να αναθεωρηθούν οι διατάξεις του Συντάγματος για το Περιβάλλον. Είναι καιρός πια. Μια ματιά στη νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας για το περιβάλλον πείθουν και τους πιο δύσπιστους. Χάθηκε η προηγούμενη ευκαιρία κάπου ανάμεσα στη «βουή και την αντάρα» των πολιτικών αντιπαραθέσεων.