• Σχόλιο του χρήστη 'Γεωργία Σαραντέα - Κουνιάδου' | 4 Σεπτεμβρίου 2020, 10:11

    ΓΕΝΙΚΑ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ - ΕΙΣΦΟΡΑ ΣΕ ΓΗ & ΧΡΗΜΑ ΑΝΑΓΚΑΙΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΕΞΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΙΣΟΤΗΤΑΣ & ΑΝΑΛΟΓΙΚΟΤΗΤΑΣ ΠΟΙΟΙ ΩΦΕΛΟΥΝΤΑΙ ΚΑΙ ΠΟΙΟΙ ΑΔΙΚΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΙΣΧΥΟΝΤΑ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ; Δυστυχώς ο χρόνος διαβούλευσης, όπως και για άλλα πάρα πολύ σημαντικά θέματα, όπως π.χ για το ΕΣΔΑ (απορρίμματα ΑΣΑ κλπ.) ήταν ελαχιστότατος και απαγορευτικός για τη νηφάλια συμμετοχή των πολιτών. Κρίμα, περιμέναμε περισσότερα !! Ποια ακίνητα ωφελούνται από την ισχύουσα νομοθεσία από τις επεκτάσεις των Σχεδίων Πόλεων; Αυτά που ωφελούνται είναι τα μικρά και πολύ μικρά αγροτεμάχια, τα μη άρτια που δημιουργήθηκαν με ευθύνη της πολιτείας για εισπρακτικούς λόγους (το Υπουργείο Οικονομικών για να γεμίζει τα ταμεία του από τις αγοραπωλησίες) και κατατμήθηκαν παρανόμως. Τα μικρά αγροτεμάχια εκτός Σχεδίου Πόλης, κάτω των 4 στεμμάτων δεν έχουν δικαίωμα έκδοσης άδειας ανέγερσης οικοδομής και με την ένταξη τους στο Σχέδιο Πόλης αποκτούν αξία, οικοδομούνται ως κατ’ εξαίρεση με τον ισχύοντα όρο «κατά παρέκκλιση άρτια», και με πολύ μικρό εμβαδόν ακόμα. Ένα επί πλέον όφελος είναι ότι δίνουν πολύ μικρό ποσοστό εισφοράς σε γη, σε σχέση με τα αγροτεμάχια άνω των 4ων στρεμμάτων και ελάχιστη εισφορά σε χρήμα. Σήμερα τα αγροτεμάχια των 4ων στρεμμάτων και άνω έχουν δικαίωμα έκδοσης άδειας οικοδομής και το ακίνητο έχει έτσι την αξία του ως άρτιο και οικοδομήσιμο. Τα μεγαλύτερα λοιπόν αγροτεμάχια, επειδή είναι άρτια και οικοδομήσιμα πρέπει να «τιμωρηθούν» με μεγαλύτερο ποσοστό εισφοράς σε γη και περισσότερα χρήματα; Επειδή η κατάτμηση της περιαστικής γης σε πολύ μικρά αγροτεμάχια έχει ακμάσει στη χώρα μας, αν σε μια ορισμένη υπό ένταξη περιοχή αθροίσουμε τα μικρά αγροτεμάχια έχουν πολύ μεγαλύτερη έκταση από το άθροισμα της έκτασης των μεγαλύτερων αγροτεμαχίων των 4ων στρεμμάτων, με αποτέλεσμα πολύ μικρή έκταση εισφορών για κοινόχρηστους χώρους και δρόμους και επομένως μίζερα νέα οικοδομικά σχέδια. Με την ισχύουσα νομοθεσία αρχής γενομένης με το Ν 1337/1983 (Νόμο Τρίτση), επιχειρείται μάλλον μια αναδιανομή της γης εσαεί και όχι εφ’ άπαξ όπως γίνεται με τους αναδασμούς. Αναδιανομή που ευνοεί τους έχοντες μικρά αγροτεμάχια και τσεκουρώνει αυτούς τους ιδιοκτήτες που έχουν 4 και άνω στρέμματα και τους οποίους αντιμετωπίζει ως τσιφλικάδες. Με την πολιτική της κατάτμησης της γης η πολιτεία δημιούργησε και δημιουργεί προσδοκίες σε κάποιους πολίτες και τους ενθαρρύνει να αγοράζουν πολλά μικρά τεμάχια ή να διανέμουν την περιαστική, κυρίως, γη σε πολύ μικρά αγροτεμάχια (π.χ αγροτεμάχιο προς δόμηση 250μ2, ιδιοκτησίας Σαραντέα και πολλών άλλων σε αγροτεμάχιο που κατατμήθηκε παράνομα σε μια βουνοκορφή στα Κιούρκα Αττικής) κι έπειτα ζητούν από τους Δημάρχους επεκτάσεις Σχεδίου Πόλης, αφού δεν θα δώσουν σχεδόν τίποτα ούτε σε γη ούτε και σε χρήμα, θα την πάρει ο Δήμαρχος από αυτούς που δεν παρανόμησαν τεμαχίζοντας τα αγροτεμάχια τους κάτω των 4ων στρεμμάτων. Για του λόγου το αληθές στην πόλη μου, την Καλαμάτα, οι υποψήφιοι Δήμαρχοι υπόσχονταν προεκλογικά ένταξη στο Σχέδιο Πόλης μιας συγκεκριμένης περιοχής κάνοντας ψηφοθηρική πολιτική υπέρ των πάμπολλων ιδιοκτητών μικροτεμαχίων και ενός θηριώδους δρόμου διαμπερούς κυκλοφορίας μέσα από το υπογάστριο της υπό ένταξη περιοχής. Δηλαδή σε μια υπό ένταξη παρθένα περιοχή ο Δήμος με τις υπηρεσίες του έχει αρωγούς όλους τους μικροϊδιοκτήτες μιας υπό ένταξη περιοχής της οποίας το κύριο χαρακτηριστικό θα είναι η χάραξη ενός διαμπερούς δρόμου με αντάλλαγμα να αποκτήσουν δικαιώματα δόμησης οι μικροϊδιοκτήτες και το κόστος να το πληρώσουν τα ακίνητα των 4άρων στρεμμάτων και άνω. Καραμπινάτη επιβράβευση της παρανομίας δεκάδων ετών. Είναι ώρα να αλλάξει. Για τον ανωτέρω και μόνο λόγο αλλά και για άλλους παρόμοιους, οι Πολεοδομίες δεν πρέπει να διευθύνονται από τους Δημάρχους, αλλά από μια Ανεξάρτητα Κρατική Αρχή με σφαιρική γνώση της ελληνικής πραγματικότητας και με γνώμονα της αρχές της αειφορίας και τις οδηγίες της ΕΕ. Απαιτείται λοιπόν η αλλαγή της νομοθεσίας που έχει σχέση με την εισφορά σε γη και χρήμα των υπό ένταξη αγροτεμαχίων υλοποιώντας τη Γενική Συνταγματική Διάταξη που αφορά στην προστασία του περιβάλλοντος (πολεοδομικός συνωστισμός – κατά παρέκκλιση δόμηση αγροτεμαχίων που επηρεάζει τη «φέρουσα ικανότητα της περιοχής) καθώς και την αναλογική αρχή της ισότητας του Συντάγματος. Η αντιστροφή λοιπόν των εισφορών σε γη και χρήμα, για μικρά και μεγάλα ακίνητα είναι απαραίτητη για την εφαρμογή της αναλογικότητας. Είναι πολλοί εκείνοι που έχουν επενδύσει στα μικρά τεμάχια περιαστικών γαιών και δεν είναι αναξιοπαθούντες αλλά επηρεάζουν πρακτικές στους Δήμους με σκοπό το προσωπικό, πολιτικό και οικονομικό όφελος. Καλαμάτα 3.9.2020 Γεωργία Σαραντέα - Κουνιάδου ΥΓ Συγγνώμη για την επαναπροώθηση για κάποιες μικροδιορθώσεις και συμπληρώσεις