Αρχική Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»Άρθρο 28 – Διατάξεις γενικής εφαρμογής στην εκτός σχεδίου δόμησηΣχόλιο του χρήστη ΚΑΛΚΙΝΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ | 4 Σεπτεμβρίου 2020, 11:10
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η ρύθμιση που προτείνεται αποσκοπεί στην κάλυψη της ανάγκης να δημιουργηθούν αρκετά σημεία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, χωρίς τα οποία η όποια προσπάθεια της Πολιτείας για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης θα πέσει στο κενό, αφού το οποιοδήποτε κίνητρο για αγορά ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου (επιδότηση κ.ά.) θα εξουδετερώνεται από τον ουσιώδη ανασταλτικό παράγοντα, που είναι η έλλειψη εκτεταμένου δικτύου σημείων επαναφόρτισης. Επίσης θεωρώ ό,τι επιλύει προβλήματα που είναι σύμφυτα με την οικιστική διάρθρωση πολλών οικισμών ή μικρών πόλεων. Παράδειγμα: μέσα στη Χώρα της Νάξου δεν υπάρχει η δυνατότητα, λόγω της πυκνής δόμησης, να δημιουργηθούν θέσεις (σημεία) επαναφόρτισης, άρα οι θέσεις θα πρέπει να δημιουργηθούν εκτός των ορίων του οικισμού. Εκεί όμως αυτομάτως το θέμα περιπλέκεται με άστοχες κυκλοφοριακές διατάξεις (π.χ. απόσταση κόμβου από συμβολή οδού, έστω και αν είναι η συμβολή στην έναντι πλευρά της οδού), παρόλο που σύμφωνα με τις πινακίδες της Τροχαίας στην είσοδο και την έξοδο της Χώρας (για τα όρια ταχύτητας) η περιοχή ως ένα σημείο αναγνωρίζεται ως «κατοικημένη». Σημειώνεται ότι κατά το ΣτΕ στην εισηγητική έκθεση του νόμου [Ν] 2696/1999, προκειμένου περί των διατάξεων του άρθρου 11 αναφέρεται, ότι ο ορισμός κατοικημένη περιοχή αντικαθιστά τον όρο σχέδιο πόλεως του ισχύοντος Κώδικα ( [Ν] 2094/1992), διότι αναφέρεται σε πραγματικές και υπαρκτές συνθήκες με δυνατότητα σήμανσης και προσδιορισμού. Προκύπτει δηλαδή βούληση του νομοθέτη, να περιλάβει στη σχετική ρύθμιση και περιοχές οικοδομημένες εκτός σχεδίου πόλεως, αρκεί κατά την κοινή πείρα και τα διδάγματα της πολεοδομικής επιστήμης, να στοιχειοθετούν την έννοια της κατοικημένης περιοχής με δυνατότητα να σημανθεί και προσδιορισθεί ως τοιαύτη, δηλαδή να αποτελούν οικισμό. Είναι σε όλους αντιληπτό ότι τα πρατήρια παροχής καυσίμων και ενέργειας είναι από τις κύριες εγκαταστάσεις που μπορούν να υποβοηθήσουν σε σημαντικό βαθμό στην υλοποίηση της στόχευσης της Πολιτείας, για ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης. Στα πρατήρια που βρίσκονται μέσα στο σχέδιο πόλεως ή σε εγκεκριμένους οικισμούς, οι διαστάσεις τους πολύ δύσκολα επιτρέπουν τη δημιουργία θέσεων επαναφόρτισης, ενώ είναι εύλογο ότι το σημείο επαναφόρτισης θα πρέπει να είναι κοντά στον καταναλωτή. Κανείς όμως π.χ. στη Νάξο δεν θα φύγει από τη Χώρα να πάει 15 χλμ. να βρει πρατήριο για ηλεκτροφόρτιση, θα πρέπει να έχει αυτή τη δυνατότητα κοντά, εκτός σχεδίου μεν για να υπάρχει επάρκεια υπαίθριου χώρου για άνετο σχεδιασμό των σημείων επαναφόρτισης, αλλά σε «επαφή» με το σχέδιο πόλεως ή το όριο του οικισμού. Με την προτεινόμενη λοιπόν διάταξη παρέχεται η δυνατότητα, υπό τον απαράβατο δεσμευτικό όρο της δημιουργίας και δύο τουλάχιστον θέσεων επαναφόρτισης, να ιδρυθούν πρατήρια στη ζώνη των 500 μ. που εκτείνεται περιμετρικά του εκάστοτε σχεδίου πόλεως ή των ορίων των οικισμών εν γένει ή εκτός σχεδίου αλλά εντός των ορίων του τυχόν εγκεκριμένου Γ.Π.Σ., με τους ευνοϊκότερους όρους που ιδρύονται τα πρατήρια παροχής καυσίμων και ενέργειας (δημοσίας χρήσεως) και στις εντός σχεδίων ή εντός ορίων οικισμών περιοχές. Εν προκειμένω με την εν λόγω διάταξη ωφελείται και ο ιδιώτης επενδυτής αλλά και η Πολιτεία βασίμως προσδοκά στην ουσιαστική ανάπτυξη και διεύρυνση του σχεδόν ανύπαρκτου σήμερα δικτύου των σημείων επαναφόρτισης και για τη δημιουργία του οποίου η βούληση της Πολιτείας είναι σαφής (ΚΥΑ 42863/438 – ΦΕΚ Β΄ 2040/19 αλλά και τα πολύ πρόσφατα θετικά και «χειροπιαστά» μέτρα της Κυβέρνησης – Ν.4710/20 κ.ά. ). Προκειμένου δε να καταστεί πλέον ελκυστική και υλοποιήσιμη η επένδυση και επειδή στις εκτός σχεδίου περιοχές τα πρατήρια καυσίμων συμπαρασύρουν από πλευράς κάλυψης και άλλα κτίσματα στο ίδιο γήπεδο στο δυσμενέστερο ποσοστό κάλυψης 10% (άρθρο 1 του ΦΕΚ 270 Δ΄/85), λαμβάνεται πρόνοια, προκειμένου να ευνοηθεί η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, να δοθεί μια πρόσθετη κάλυψη έως 80 μ2, που θα επιτρέπει και τη ενδεχόμενη δημιουργία χώρου αναψυχής (καφέ, σνακ μπαρ κ.ά.) του πελάτη, κατά το χρονικό διάστημα της επαναφόρτισης του οχήματός του, εάν και εφόσον το πρατήριο δημιουργήσει τρεις τουλάχιστον θέσεις (σημεία) επαναφόρτισης. Συνεπώς ένα κείμενο ρύθμισης που θα μετουσίωνε σε διάταξη νόμου το παραπάνω σκεπτικό θα μπορούσε να είναι το ακόλουθο : « Στις περιπτώσεις που ιδρύονται «Πρατήρια παροχής Καυσίμων και ενέργειας» δημοσίας χρήσεως σε περιοχή εκτός σχεδίου ή εκτός ορίων οικισμού, αλλά εντός της ζώνης των 500 μ. από τα όρια του εγκεκριμένου σχεδίου, που εγκρίθηκε με τις ισχύουσες διατάξεις πριν το ν.1337/83 ή από τα όρια των προϋφισταμένων του 1923 οικισμών του άρθρου 14 του Ν.Δ. 17.7.1923 ή σε κάθε περίπτωση σε ζώνη 500 μ. περιμετρικά των ορίων εγκεκριμένου οικισμού ή εκτός σχεδίου μεν αλλά εντός των ορίων εγκεκριμένου Γ.Π.Σ., έστω και εάν η προβλεπόμενη χρήση της επέκτασης του ΓΠΣ είναι αμιγής κατοικία, τότε για την ίδρυση πρατηρίου επί βασικής οδού (εθνικής, επαρχιακής, κύριας επαρχιακής, κύριας αρτηρίας του ΓΠΣ) όλοι οι όροι ιδρύσεως «Πρατηρίου παροχής καυσίμων και ενέργειας» είναι αυτοί που προβλέπονται από το Π.Δ. 1224/81, όπως εκάστοτε ισχύει, υπό τον ρητό απαράβατο όρο ότι το ιδρυόμενο «πρατήριο παροχής καυσίμων και ενέργειας» θα περιλαμβάνει απαραιτήτως δύο τουλάχιστον θέσεις επαναφόρτισης αυτοκινήτων, σύμφωνα με τις διατάξεις της ΚΥΑ με αριθμό 42863/438 «Καθορισμός των όρων, των προϋποθέσεων και των τεχνικών προδιαγραφών για την εγκατάσταση συσκευών φόρτισης συσσωρευτών ηλεκτροκίνητων οχημάτων (σημεία επαναφόρτισης), στις εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης οχημάτων, σε δημοσίως προσβάσιμα σημεία επαναφόρτισης κατά μήκος του αστικού, υπεραστικού και εθνικού οδικού δικτύου καθώς και σε χώρους στάθμευσης δημόσιων και ιδιωτικών κτιρίων» (Β΄ 2040/2019), όπως εκάστοτε ισχύει. Στην ειδική δε περίπτωση της δέσμευσης για τη δημιουργία τριών τουλάχιστον σημείων επαναφόρτισης, επιτρέπεται η κάλυψη του πρατηρίου να υπερβαίνει κατά 80 μ2 την κατά περίπτωση, αναλόγως και της ύπαρξης άλλων κτισμάτων, επιτρεπόμενη κάλυψη. Κάθε άλλη διάταξη νόμου, διατάγματος ή υπουργικής απόφασης, που έρχεται σε αντίθεση με τις προβλέψεις της παρούσας διάταξης, καταργείται» ΚΑΛΚΙΝΗΣ Κ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ MSc Y.ΔΙΔΑΚΤΩΡ Α.Π.Θ. ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ 2K Κηφισίας 210 , Ψυχικό Τηλ. 210 8019287 κιν.6932768084 http://www.2ktechnical.com/ http://www.facebook.com/2kConsultingInvestingKk?ref=hl