• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ Περιβάλλοντος και Πολιτισμού' | 4 Σεπτεμβρίου 2020, 12:35

    Στα άρθρα 9 , 10 και 11 (Τοπικά και Ειδικά Πολεοδομικά Σχέδια), παρατηρείται επίσης μια διαφορετική προσέγγιση του περιεχομένου, κυρίως του ΕΠΣ, το οποίο εν δυνάμει μπορεί να «υποκαθιστά» το ΤΠΣ. Δεν υπάρχουν όμως σαφή κριτήρια για την επιλογή του ΕΠΣ αντί του ΤΠΣ (ή της τροποποίησης ΤΠΣ), όταν η περιοχή στην οποία εκπονείται ταυτίζεται με τα διοικητικά όρια Δήμου ή Δημοτικής Ενότητας. Στο πλαίσιο της παραπάνω σημαντικής αλλαγής, ίσως θα έπρεπε να αναθεωρηθεί το περιεχόμενο της παρ. 1.ε (προέγκριση χωροθέτησης), ώστε, σύμφωνα με το νέο περιεχόμενο των ΕΠΣ, αντί «προέγκρισης» να εγκρίνεται η «κίνηση διαδικασίας» εκπόνησης του ΕΠΣ. Η «κίνηση διαδικασίας» μιας χωρικής /πολεοδομικής μελέτης (ΤΠΣ ή ΕΠΣ) -έννοια που υπήρχε στο ν.1337/1983 (άρθρο 3, παρ.1) και εξ΄αναφοράς/παραπομπής και στο ν.2508/1997 (άρθρο 4, παρ. 10), έχει «σιωπηρά χαθεί» μετά τη μεταρρύθμιση τόσο του ν.4269/2014 όσο και του ισχύοντος ν.4447/2016. Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι έχει παραμείνει η αναφορά σε κλίμακα 1:5.000 για το χάρτη προέγκρισης του ΕΠΣ, μη κατάλληλη κλίμακα για εκτεταμένες περιοχές (όταν το ΕΠΣ αφορά διοικητικά όρια Δήμου ή Δημοτικής Ενότητας).