• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ Περιβάλλοντος και Πολιτισμού' | 4 Σεπτεμβρίου 2020, 12:26

    Οι προτεινόμενες ρυθμίσεις δεν βελτιώνουν αλλά μάλλον απορρυθμίζουν το σύστημα που είχε θεσμοθετηθεί με το άρθρο 32 του ν.4067/2012 (όπως ισχύει σήμερα). Οι διατάξεις που προτείνονται περιλαμβάνουν ορισμούς που δεν είναι ορθοί/συμβατοί, εξεταζόμενοι τόσο με τις διατάξεις του Κώδικα Αναγκαστικών Απαλλοτριώσεων Ακινήτων (ΚΑΑΑ - ν.2882/2001) και με το άρθρο 17 του Συντάγματος, όσο και με τις εφαρμοζόμενες διατάξεις «περί σχεδίων πόλεως» και τροποποίησης των Ρυμοτομικών Σχεδίων κατά την πάγια διαδικασία του Κώδικα Βασικής Πολεοδομικής Νομοθεσίας (ΚΒΠΝ – ΦΕΚ 580/Δ΄/1999). Υπάρχουν βασικά κενά και ασάφειες που πρέπει να επανεξεταστούν, ενώ ιδιαίτερα προβληματική για το αστικό περιβάλλον και την ποιότητα ζωής είναι η διαφαινόμενη προοπτική διευκόλυνσης «αποχαρακτηρισμού» των μη υλοποιημένων κοινόχρηστων χώρων των εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων -ήδη περιορισμένης έκτασης και ανεπαρκείς ως ποσοστό, λόγω των χαμηλών εισφορών- και η κατάργηση του άρθρου 33 του ΝΟΚ, που προσπάθησε να εισάγει δικαιότερη κατανομή των οικονομικών βαρών των παρόδιων ιδιοκτησιών, λόγω ρυμοτομικής απαλλοτρίωσης. Με τις διατάξεις αυτές, εφόσον εφαρμοστούν –ανάλογες προβλέψεις είχαν θεσμοθετηθεί και με το ν. 4315/2014 αλλά καταργήθηκαν στην επόμενη διετία χωρίς να εφαρμοστούν– αναμένεται επιδείνωση των συνθηκών στο αστικό περιβάλλον αν μάλιστα συνεκτιμηθεί και το γεγονός της επιβάρυνσης του αστικού –κυρίως– περιβάλλοντος, από την «τακτοποίηση» των χιλιάδων αυθαιρέτων και υπερβάσεων δόμησης, με τις νομοθετικές ρυθμίσεις της τελευταίας 10ετίας.