Αρχική Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»Άρθρο 27 – Εκτός σχεδίου δόμησηΣχόλιο του χρήστη ΙΠΠΟΚΡΑΤΗΣ ΚΑΤΣΑΡΟΣ | 4 Σεπτεμβρίου 2020, 12:40
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Το παρόν νομοσχέδιο θα έχει επώδυνες και καταστροφικές συνέπειες στον πληθυσμό πολλών περιοχών της χώρας μας και ιδιαίτερα των επαρχιακών, καθώς στερεί από αυτόν το δικαίωμα να αξιοποιήσει την περιουσία του προς όφελος του τόπου και αφήνει ανελέητα ελεύθερο το πεδίο για τους μεγάλους επενδυτές που δεν σέβονται τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε τόπου, κινούνται με μόνο κριτήριο τη συσσώρευση κεφαλαίου, αλλοιώνουν την αύρα του τόπου και ισοπεδώνουν κάθε ιδιαίτερη αξία του. Θα πληγεί ανεπανόρθωτα η τοπική οικονομία της επαρχίας και κατ’ επέκταση η κοινωνική συνοχή των ανθρώπων που νοιάζονται για τον τόπο όπου μεγάλωσαν και οραματίστηκαν ένα καλύτερο μέλλον. Οι τοπικές κοινωνίες οι οποίες έχουν ήδη συρρικνωθεί λόγω της μείωσης του πληθυσμού θα υποστούν πολύ σοβαρό πλήγμα. Σε πάρα πολλές επαρχιακές και νησιωτικές περιοχές της Ελλάδας απουσιάζουν τα σχέδια πόλης και οι μόνες εντός σχεδίου περιοχές είναι οι οικισμοί. Με τη κατάργηση της εκτός σχεδίου δόμησης, ωθείται η ανοικοδόμηση στους οικισμούς οι οποίοι ΔΕΝ έχουν υποδομές και δίκτυα για να υποδεχτούν περισσότερη δόμηση. Σχεδόν σε όλους παρατηρούμε άναρχο οδικό δίκτυο με πολύ δύσκολες προσβάσεις. Γιατί να ωθήσουμε τη δόμηση σε αυτή τη κατεύθυνση; Οι περισσότεροι οικισμοί από αυτούς που προαναφέρονται δεν έχουν ούτε κύρωση κοινόχρηστων χώρων. Οι υποδομές απαιτούν πολύ δουλειά και χρόνο για να είναι ελκυστικές σε ανοικοδόμηση. Με το παρόν νομοσχέδιο επιχειρείται ουσιαστικά (εκτός πολύ συγκεκριμένων εξαιρέσεων) η κατάργηση της εκτός σχεδίου δόμησης. Κατ’ αρχήν ο ευρέως διαδεδομένος όρος «εκτός σχεδίου δόμηση» φαντάζει ως σχήμα οξύμωρο καθώς εμπεριέχει δύο αντίθετους όρους: δόμηση σε εκτός σχεδίου περιοχή δηλαδή σε περιοχή που δεν επιτρέπεται να δομηθεί. Νομίζω ότι ένα «ρηχό» επιχείρημα που συνηγορεί στην κατάργηση της εκτός σχεδίου δόμησης βασίζεται ακριβώς στην αρνητική φόρτιση που εμπεριέχει ο όρος αυτός. Φυσικά η εντύπωση αυτή μπορεί άμεσα να αλλάξει αν ορθολογικότερα σκεπτόμενοι δεν την ονομάζαμε «εκτός σχεδίου δόμηση» αλλά π.χ. «περιοχή μειωμένης δόμησης» ή καλύτερα «περιοχή δόμησης υψηλής ποιότητας» κλπ. Επιπλέον η κατάργηση της εκτός σχεδίου δόμησης θα επιφέρει τεράστιο οικονομικό πλήγμα στους μικροϊδιοκτήτες γης και είναι κάτι παραπάνω από βέβαιο ότι θα οδηγήσει σε κοινωνικές αναταραχές με απρόβλεπτα αποτελέσματα (προσφυγές στα δικαστήρια για αξίωση αποζημιώσεων των ιδιωτών από το κράτος, επανεκτιμήσεις αξιών υποθηκευμένων ακινήτων από τις τράπεζες και απαιτήσεις πρόσθετων εξασφαλίσεων διότι μοιραία τα ακίνητα αυτά θα έχουν εντελώς απαξιωθεί κ.λπ.). Δηλαδή θα οδηγήσει πλήθος πολιτών σε μαχροχρόνιους και ατελείωτους δικαστικούς αγώνες. Επίσης, στην κτηματική περιοχή της Ποτίδαιας Δήμου Νέας Προποντίδας Νομού Χαλκιδικής όπου είμαι συνιδιοκτήτης σε ένα ακίνητο όπου το γενικό πολεοδομικό σχέδιο μας έχει κατατάξει στις ζώνες προστασίας αρχαιολογικών χώρων έχουμε την πρόθεση να αναδείξουμε τους αρχαιολογικούς χώρους είτε κατασκευαστούν κατοικίες είτε ξενοδοχείο είτε κλινική αναζωογόνησης (cure clinic). Στο σημείο αυτό θα έπρεπε να σημειωθεί ότι το εγκεκριμένο γενικό πολεοδομικό σχέδιο σήμερα δεν συμπεριλαμβάνει στις επιτρεπόμενες χρήσεις ξενοδοχείο και κλινική αναζωογόνησης (cure clinic). Ένα αναβαθμισμένο ξενοδοχειακό συγκρότημα και μία εξαιρετικής ποιότητας κλινική αναζωογόνησης (cure clinic) είναι βέβαιο ότι θα αποτελέσουν «στολίδι» για την εν λόγω περιοχή. Είναι απαραίτητο θεωρούμε ότι οι τροποποιήσεις των εγκεκριμένων γενικών πολεοδομικών σχεδίων θα πρέπει να είναι πιο ευέλικτες και με πιο σύντομη χρονική διάρκεια διεκπεραίωσης ώστε να διευκολύνονται οι υποψήφιοι επενδυτές σε δίκαιες και εύλογες τροποποιήσεις των γενικών πολεοδομικών σχεδίων σε μία περιοχή που βρίσκεται στο κέντρο ενδιαφέροντος των υποψήφιων επενδυτών. Τέλος, στην κτηματική περιοχή της Αγίας Παρασκευής Δήμου Κασσάνδρας Νομού Χαλκιδικής όπου είμαι συνιδιοκτήτης σε ένα ακίνητο όπου το γενικό πολεοδομικό σχέδιο μας έχει κατατάξει στις ζώνες καταφυγίου άγριων ζώων (προσωρινή χρήση γης που μεταβάλλεται κάθε 5 έτη σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές του εγκεκριμένου γενικού πολεοδομικού σχεδίου έχουμε την πρόθεση να αναδείξουμε τους αρχαιολογικούς χώρους είτε κατασκευαστούν κατοικίες είτε ξενοδοχείο είτε κλινική αναζωογόνησης (cure clinic). Ένα αναβαθμισμένο ξενοδοχειακό συγκρότημα και μία εξαιρετικής ποιότητας κλινική αναζωογόνησης (cure clinic) είναι βέβαιο ότι θα αποτελέσουν «στολίδι» για την εν λόγω περιοχή. Στο σημείο αυτό θα έπρεπε να σημειωθεί ότι το εγκεκριμένο γενικό πολεοδομικό σχέδιο σήμερα δεν συμπεριλαμβάνει στις επιτρεπόμενες χρήσεις όλες τις προαναφερόμενες. Είναι απαραίτητο θεωρούμε ότι οι τροποποιήσεις των εγκεκριμένων γενικών πολεοδομικών σχεδίων θα πρέπει να είναι πιο ευέλικτες και με πιο σύντομη χρονική διάρκεια διεκπεραίωσης ώστε να διευκολύνονται οι υποψήφιοι επενδυτές σε δίκαιες και εύλογες τροποποιήσεις των γενικών πολεοδομικών σχεδίων σε μία περιοχή που βρίσκεται στο κέντρο ενδιαφέροντος των υποψήφιων επενδυτών. ΠΡΟΤΑΣΗ: Γενικά πιστεύω ότι η εκτός σχεδίου δόμηση θα πρέπει ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΙ ΩΣ ΕΧΕΙ και να βελτιωθεί στα σημεία ώστε: • Να επιτρέπεται η συνένωση γηπέδων (είτε αρτίων είτε όχι) ώστε να επιτυγχάνεται η κατά κανόνα αρτιότητα (4 στρ.) χωρίς άλλες πρόσθετες προϋποθέσεις (απαίτηση προσώπου, βάθος , χρόνος δημιουργίας κ.λπ.) • Να παραμείνουν οι παρεκκλίσεις ως έχουν σήμερα και να αρχίσουμε συζήτηση κατάργησής τους μόνο εφόσον έχουν ολοκληρωθεί από την πλευρά της διοίκησης οι καταγραφές και οι χαρακτηρισμοί των οδών και ξεκαθαρίσουμε σε συνεργασία με τις τοπικές κοινωνίες τι ορίζουμε ως κοινόχρηστο χώρο και τι όχι. Επιπλέον πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί οι δασικοί χάρτες. • Ο συντελεστής δόμησης (και κάλυψης) να συναρτάται με αναλογικό τρόπο με το μέγεθος της έκτασης χωρίς να μπαίνει άνω όριο. • Για τον υπολογισμό του μέγιστου συντελεστή δόμησης (και κάλυψης) να προσμετράται και η τυχόν χαρακτηρισμένη ως «δάσος» ή «δασική» έκταση που περιλαμβάνεται στην ιδιοκτησία. • Να εξελίσσονται οι τροποποιήσεις εγκεκριμένων γενικών πολεοδομικών σχεδίων σε σύντομο χρονικό διάστημα και κυρίως οριοθετημένο ώστε να διευκολύνονται οι υποψήφιοι επενδυτές σε δίκαιες και εύλογες περιπτώσεις φυσικά έπειτα από τον έλεγχο των αρμόδιων υπηρεσιών. • Στις επιτρεπόμενες χρήσεις γης να συμπεριλαμβάνονται ξενοδοχεία και κλινικές αναζωογόνησης (cure clinic) αφού διευρύνουν τις δυνατότητες ανάπτυξης της περιοχής και ειδικότερα των προαναφερόμενων κτηματικών περιοχών δηλαδή της Ποτίδαιας Δήμου Νέας Προποντίδας Νομού Χαλκιδικής και της Αγίας Παρασκευής Δήμου Κασσάνδρας Νομού Χαλκιδικής.