Αρχική Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»Άρθρο 34 – Μεταβατικές διατάξειςΣχόλιο του χρήστη ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΜΠΡΕΓΙΑΝΝΗΣ | 4 Σεπτεμβρίου 2020, 13:46
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
1) Να αποσαφηνισθεί αν στο άρθρο 34 παρ.1γ που αναφέρει ότι θεωρούνται κατά παρέκκλιση άρτια και οικοδομήσιμα γήπεδα για την ανέγερση κατοικίας <> , αφορά τα τυφλά γήπεδα που εξυπηρετούνται από δουλείες διόδου όμορων ιδιοκτησιών. Αν όντως είναι έτσι, σημειώνεται ότι αυτά τα γήπεδα μέχρι σήμερα μπορούσαν να οικοδομήσουν μόνο αν είχαν δημιουργηθεί ως 31.12.2003 σύμφωνα με τον νόμο 3212/2003 (παράγραφος 3 άρθρο 23), ενώ με το παρόν νομοσχέδιο η ημερομηνία μετακινείται κατά 17 χρόνια με συνέπεια πληθώρα έως τώρα γηπέδων μη άρτιων μη οικοδομήσιμων να μπορούν ξαφνικά να οικοδομήσουν ενώ παράνομα δημιουργήθηκαν μετά τον 12/2003.Η παρέκκλιση είναι ορθή αλλά θα πρέπει να περιορισθεί στα δημιουργηθέντα ως την 31.12.2003. 2) Γιατί οι παρεκκλίσεις αφορούν μόνο τη χρήση κατοικίας και όχι και τα τουριστικά καταλύματα έστω τα μη κύρια ξενοδοχειακά καταλύματα τα οποία έχουν τους ίδιους όρους δόμησης με την κατοικία και όχι επιπλέον όπως τα κύρια ξενοδοχειακά καταλύματα που πριμοδοτούνται με 3πλάσια δόμηση. 3) Τα 2 έτη μόνο εφαρμογής για τις παρεκκλίσεις , σε συνδυασμό με την υπάρχουσα κρίση, θα συντελέσουν στο φαινόμενο του λαιμού, δηλαδή πληθώρα γηπέδων προς πώληση από ιδιοκτήτες που δεν θα μπορούν να τα αξιοποιήσουν εντός της 2ετίας και κατά συνέπεια θα υπάρξει μείωση τιμών και απαξίωση περιουσιών. Η περίοδος προσαρμογής πρέπει να είναι τουλάχιστον 5ετής αν και η πιο σωστή είναι τα 10 έτη, λόγω των αλλεπάλληλων διαφορετικών χρήσεων αγνώστου χρονικής διάρκειας. 4) Η απαγόρευση έκδοσης οικοδομικής αδείας για τη χρήση τουριστικών καταλυμάτων σε Μύκονο και Σαντορίνη για τη χρήση τουριστικού καταλύματος ενώ ταυτόχρονα μπορεί να ανεγερθεί κατοικία που όλοι ξέρουμε ότι μετά μπορεί να γίνει άτυπο τουριστικό κατάλυμα (τουριστικές επαύλεις ή τουριστικές επιπλωμένες κατοικίες), δημιουργεί ανισότητες υπέρ ουσιαστικά αυτών που τα μισθώνουν στη μαύρη αγορά χωρίς να πληρώνουν ποτέ φόρους έναντι των νόμιμων τουριστικών επιχειρήσεων μικροεπενδυτών 5) Σε ισχύ οικοδομική άδεια με χρήση κατοικίας, χρήζει αναθεώρηση λόγω και αλλαγής χρήσης σε τουριστικό κατάλυμα (μη κύριο ξενοδοχειακό), ώστε να εναρμονισθεί με τις απαιτήσεις του ΕΣΠΑ στο οποίο έχει ήδη ενταχθεί. Το ερώτημα είναι , η αναθεώρηση ως προς την χρήση από κατοικία σε τουριστικό κατάλυμα μπορεί να γίνει ή παγώνει και αυτή για διάστημα 2 ετών, με συνέπεια να χάνεται το ΕΣΠΑ. Θα πρέπει να γίνει σαφής διαχωρισμός για τις αναθεωρήσεις οικ. Άδειων σε ισχύ, οι οποίες θα πρέπει να μπορούν να πραγματοποιούνται χωρίς κανένα εμπόδιο αν δεν αλλάζει το σύνολο της δόμησης. ΜΠΡΕΓΙΑΝΝΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΕΜΠ