Αρχική Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»Άρθρο 29 – Μέγιστος συντελεστής δόμησηςΣχόλιο του χρήστη Ελένη Γαρυφάλλου | 4 Σεπτεμβρίου 2020, 13:05
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Είμαστε ιδιοκτήτες camping, το οποίο λειτούργησε υπό τη διαχείριση του ΕΟΤ από το 1965 και λειτουργεί υπό τη δική μας διαχείριση από το 2004 σε ακίνητο της ΕΤΑ ΑΕ. Στα πλαίσια της διαβούλευσης του σχεδίου νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Πολεοδομικής Νομοθεσίας» θα θέλαμε να καταθέσουμε τις προτάσεις μας και τις παρατηρήσεις μας: 1. Σσχετικά με την ολοκλήρωση της θεσμοθέτησης της νέας μορφής Κυρίων Τουριστικών Καταλυμάτων, των Glamping (άρθρο 32 του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου) 2. Σχετικά με την επικαιροποίηση και τροποποίηση των όρων δόμησης των Οργανωμένων Τουριστικών Κατασκηνώσεων (camping) και των Glamping (άρθρο 29 του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου) 1. Με τα Άρθρα 36 – 41 του ΤΡΙΤΟΥ ΜΕΡΟΥΣ «ΣΗΜΑ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ GLAMPING» του Ν.4688/2020 (ΦΕΚ 101/Α/24-5-2020) «Ειδικές μορφές τουρισμού, διατάξεις για την τουριστική ανάπτυξη και άλλες διατάξεις» και πιο συγκεκριμένα: Στο άρθρο 36 (i) ορίζεται ο όρος «glamping» ως η εμπειρία πολυτελούς διαμονής στη φύση, σε τουριστικά καταλύματα στην ύπαιθρο, που ανεγείρονται σε εκτός σχεδίου περιοχές και περιλαμβάνουν διαφοροποιημένους τύπους διαμονής σε δομές ήπια εναρμονισμένες στο φυσικό περιβάλλον, συνδυάζοντας υψηλή αισθητική και παροχή αναβαθμισμένων υπηρεσιών (ii) ορίζονται τα ποιοτικά κριτήρια glamping τα οποία είναι τα εξής: α) διαμονή σε άρτια και ποιοτικά εξοπλισμένα διαφόρων τύπων και μεγεθών κατασκηνωτικά μέσα ή ημιμόνιμες δομές υψηλής αισθητικής σε κελύφη ιδιαίτερου αρχιτεκτονικού σχεδιασμού που δύνανται να συναρμολογούνται και να αποσυναρμολογούνται ή να μεταφέρονται, όπως ενδεικτικά θολωτές δομές (domes), γιούρτες (yurts), πασαλοκαλύβες. β) εναρμόνιση των κατασκηνωτικών μέσων και ημιμόνιμων δομών με το φυσικό περιβάλλον με τη μικρότερη δυνατή επέμβαση σε αυτό, γ) χρήση υλικών στο σύνολο της εγκατάστασης φιλικών προς το φυσικό περιβάλλον, δ) προώθηση δραστηριοτήτων θεματικού τουρισμού - ειδικών μορφών τουρισμού, όπως περιγράφονται στον ν. 4582/2018 (Α' 208) και (iii) θεσμοθετείται η Πιστοποίηση τουριστικών καταλυμάτων με Σήμα Glamping Στο Άρθρο 37 θεσμοθετείται η Διαδικασία χορήγησης Σήματος Glamping. Στο Άρθρο 38 ορίζεται το Πρότυπο λειτουργικών προδιαγραφών glamping και φορείς πιστοποίησης. Θεωρούμε, λοιπόν, απαραίτητο να περιληφθεί η νέα αυτή ανεξάρτητη μορφή Κυρίων Τουριστικών Καταλυμάτων των Glamping στο Άρθρο 32 του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου – «Ρυθμίσεις για οργανωμένη τουριστική ανάπτυξη – Τροποποίηση του άρθρου 29 του ν. 2545/1997 και του του άρθρου 9 του ν. 4002/2011» ως υποπαράγραφος της παραγράφου α. Κύρια ξενοδοχειακά καταλύματα. Με τη ρύθμιση, που σας προτείνουμε λαμβάνοντας υπ’ όψιν το παγκόσμιο τουριστικό περιβάλλον, θα εκσυγχρονιστεί το νομοθετικό πλαίσιο, το οποίο διέπει το εγχώριο τουριστικό μας προϊόν και θα αναβαθμίστει η θέση της χώρας στο παγκόσμιο περιβάλλον ανταγωνιστικότητας, όπου αυτή τη στιγμή υστερεί λόγω του θεσμικού αυτού ελλείματος. Ως ισοτόπους αναφοράς παραθέτουμε τους παρακάτω δύο, όπου παρουσιάζεται ξεκάθαρα η ποικιλία καταλυμάτων glamping, οι τιμοκατάλογοι των καταλυμάτων αυτών, καθώς και η παγκόσμια αγορά glamping: https://www.glamping.com/ https://glampinghub.com/ 2. Στο άρθρο 29 του υπό διαβούλευση σχεδίου νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Πολεοδομικής Νομοθεσίας» o μέγιστος συντελεστής δόμησης για τις οργανωμένες Τουριστικές Κατασκηνώσεις (camping) ορίζεται σε 0,1. Το μέτρο αυτό κατ΄αρχήν μας βρίσκει σύμφωνους. Επίσης ορθώς προτείνεται στο υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου διότι ήταν απολύτως αναγκαία η άρση του περιορισμού της μέγιστης συνολικής εκμετάλλευσης (δόμησης) των δύο χιλιάδων (2.000) τ.μ., διότι προς το παρόν μια μονάδα π.χ. 70 στρεμμάτων κτίζει τα ίδια τ.μ. με αυτά που δικαιούται να κτίσει μια μονάδα 20 στρεμμάτων, ενώ είναι αυτονόητο ότι, οι δύο αυτές μονάδες έχουν εντελώς διαφορετικές ανάγκες αλλά και δυνατότητες. Θεωρούμε όμως ότι το πλαίσιο δόμησης θα μπορούσε να βελτιωθεί εφόσον: (α) συμπεριληφθούν και τα glamping στα μέτρα αυτά (βα) ισχύσει για τα camping και τα glamping ο εκάστοτε συντελεστής δόμησης που ισχύει για τα ξενοδοχεία (ββ) επιτραπεί η κατασκευή υπόγειων και υπόσκαφων κατασκευών για βοηθητικές χρήσεις και αποθηκευτικούς χώρους οι οποίοι κρίνονται απολύτως αναγκαίοι για την επίτευξη παροχής πολύ υψηλών υπηρεσιών. Οι βελτιώσεις αυτές υπαγορεύονται από το γεγονός ότι, οι οργανωμένες τουριστικές κατασκηνώσεις είναι πλέον (Ν.3498/2006 ΦΕΚ 230Α και Ν.4276/2014 ΦΕΚ 155Α) κύρια ξενοδοχειακά καταλύματα που ιδρύονται σύμφωνα με τις διατάξεις της ΥΑ14129/2015 ΦΕΚ 1476Β «Καθορισμός τεχνικών και λειτουργικών προδιαγραφών οργανωμένων τουριστικών κατασκηνώσεων» και κατατάσσονται σε κατηγορίες του ενός (1) έως πέντε (5) αστέρων. Με τις προτεινόμενες βελτιώσεις: A. Δημιουργείται προστιθέμενη αξία στο καταλυματικό προϊόν της χώρας B. Εναρμονίζονται οι όροι δόμησης με αυτούς που διέπουν τα υπόλοιπα κύρια ξενοδοχειακά καταλύματα C. παρέχεται η δυνατότητα αναβάθμισης και κατάταξης στην ανώτατη κατηγορία 5 αστέρων, σημαντικού αριθμού υφιστάμενων μονάδων camping και glamping καθώς καθίσταται εφικτή η εφαρμογή του συνόλου των διατάξεων της υ.α. 14129/2015 «Καθορισμός τεχνικών και λειτουργικών προδιαγραφών οργανωμένων τουριστικών κατασκηνώσεων», οι οποίες λόγω της αντίφασης με τους υφιστάμενους περιορισμούς των όρων δόμησης δυστυχώς δεν μπορούν να υλοποιηθούν και παραμένουν αδρανείς. D. Επιτυγχάνεται η προσέλκυση νέων επενδυτών και Ξεπαγώνουν επενδύσεις που αδυνατούν να υλοποιηθούν. Ελένη Γαρυφάλλου ΜΠΑΤΗΣ ΑΕ