Αρχική Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»Άρθρο 28 – Διατάξεις γενικής εφαρμογής στην εκτός σχεδίου δόμησηΣχόλιο του χρήστη ΔΗΜΟΣ ΚΑΡΠΑΘΟΥ | 4 Σεπτεμβρίου 2020, 14:29
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ Κάρπαθος 04 Σεπτεμβρίου 2020 ΝΟΜΟΣ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ ΔΗΜΟΣ ΚΑΡΠΑΘΟΥ Αρ. Πρωτ.: 6699 ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΗΜΑΡΧΟΥ Πληροφορίες: Γεώργιος Πολ. Μηνακάκης Δ/νση: Κάρπαθος Τ.Κ. 8570 0 Προς Τηλ: 22453-60115 Φαξ: 22450-22556 Υπουργό Περιβάλλοντος & Ενέργειας e:mail: giorgosmin@yahoo.gr κ. Κωνσταντίνο Χατζηδάκη ΔΙΑΠΑΡΑΤΑΞΙΑΚΟ ΨΗΦΙΣΜΑ ΔΗΜΟΥ ΚΑΡΠΑΘΟΥ για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας». Το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Καρπάθου με ομόφωνη απόφασή του ζητά την απόσυρση των άρθρων περί της εκτός σχεδίου δόμησης που απαξιώνει την περιουσία των πολιτών, ακυρώνει επενδυτικές δυνατότητες, προκαλώντας οικονομική και κοινωνική αναστάτωση, εν μέσω μάλιστα της υγειονομικής και οικονομικής κρίσης, τα αποτελέσματα της οποίας θα μας επηρεάζουν για πολλά χρόνια. Με το προτεινόμενο σχέδιο Νόμου καταργείται άμεσα κι επί της ουσίας η εκτός σχεδίου δόμησης. Οικόπεδα που μέχρι σήμερα είχαν την δυνατότητα δόμησης μετατρέπονται σε αναξιοποίητα χωράφια, με μόνη δυνατότητα την εκποίησή τους σε «μεγαλύτερους επενδυτές». Οικόπεδα που μέχρι σήμερα ήσαν οικοδομήσιμα, έχουν γίνει πράξεις αγοραπωλησίας, έχουν πληρωθεί φόροι, έχουν υποθηκευτεί σε τράπεζες με την τρέχουσα αξία τους, κι έχουν επενδυτικές δυνατότητες, χάνουν την οικοδομησιμότητά τους και την αξία τους. Με το σχέδιο νόμου (άρθρο 26 έως 34) απαιτείται πρόσωπο 45 μέτρων και βάθους 50μ σε χαρακτηρισμένη οδό 6μ (δημοτική οδός κατηγορίας Α) , χωρίς καμία μόνιμη παρέκκλιση, όταν στα νησιά μας δεν υπάρχουν μεγάλες ιδιοκτησίες που να πληρούν αυτές τις προϋποθέσεις. Η 2 χρόνων παρέκκλιση που δίνεται είναι ανέφικτη, αφού για τις αναγκαίες εγκρίσεις προς έκδοση οικοδομικής άδειας (Δασαρχεία, Αρχαιολογία, Συμβούλιο Αρχ/κης .. κλπ) απαιτείται απρόβλεπτο χρονικό διάστημα. Ποιές υπηρεσίες και σε πόσο χρόνων θα ολοκληρώσουν τον χαρακτηρισμό των οδών, με αποτέλεσμα ακόμα και τα γήπεδα με τις προϋποθέσεις του σχεδίου να βρεθούν σε αναστολή οικοδόμησης για πολλά χρόνια. Χωρίς δασικούς χάρτες, χάραξη αιγιαλών, οριοθέτηση ρεμάτων, Τοπικά Πολεοδομικά Σχέδια, και Κύρωση οδών και κοινοχρήστων χώρων, περνάμε στην σχεδόν ολοκληρωτική απαγόρευση της εκτός σχεδίου δόμηση κυρίως της κατοικίας. Η κατοικία, ως κύρια, εξοχική ή τουριστική, είναι σημαντική για τα νησιά μας, μοχλός ανάπτυξης και οικονομικής και κοινωνικής ισορροπίας, η οποία με το σχέδιο νόμου πλήττεται βάναυσα, αντίθετα με άλλες «επενδυτικές» χρήσεις. Μάλιστα σε αυτήν την διαδικασία, έχουμε φαίνεται παντελώς ξεχάσει ότι για να καταργηθεί η εκτός σχεδίου δόμηση πρέπει να έχει διευθετηθεί όσο γίνεται καλύτερα η εντός σχεδίου. Με τα ΓΠΣ και τις διάδοχες μορφές τους να έχουν στρατηγικά αποτύχει , την αύξηση των ορίων των οικισμών να παραπέμπει στην δεκαετία του ’80 και αυτή με πολλά προβλήματα , θα έπρεπε να συσχετισθεί η εκπόνηση των ΤΠΣ με το παρόν σχέδιο νόμου ώστε να προκύψει μια ομαλή μετάβαση προς την νέα πραγματικότητα της πιο οργανωμένης δόμησης που πρεσβεύει. Δηλαδή είναι επιτακτική ανάγκη να προηγηθεί του νόμου η χάραξη των δασικών χαρτών, η χάραξη των αιγιαλών, η οριοθέτηση ρεμάτων, ο ορισμός των προστατευτέων περιοχών, η χάραξη των αρχαιολογικών ζωνών η ολοκλήρωση των υδρογεωλογικών μελετών ο χαρακτηρισμός των οδών και των κοινοχρήστων χώρων. Έτσι ο κάθε μελετητής των Τ Π Σ, ή των Γ.Π.Σ. θα έχει τα απαραίτητα υπόβαθρα ώστε να συντάξει την όποια μελέτη του βασιζόμενος στους άξονες της επιθυμητής στρατηγικής. Έτσι ο νόμος αυτός θα είναι παραγωγικός και θα λύσει προβλήματα σχεδιασμού δικτύων και αξιοποίησης δημόσιας και ιδιωτικής γης. Με το άρθρο 27 επιχειρείται κατά κάποιον τρόπο να περιγραφεί νομοθετικά η θεμελιώδης για την πολεοδομική νομοθεσία διάκριση του χώρου σε εντός και εκτός ρυμοτομικού σχεδίου και ορίων οικισμών περιοχές, ενσωματώνοντας σε κανονιστική ρύθμιση τη σχετική ερμηνεία του Συμβουλίου της Επικρατείας. Ειδικότερα στην παρ. 1 διατυπώνεται η ερμηνεία του Συμβουλίου της Επικρατείας ότι τα εκτός σχεδίου ακίνητα δεν προορίζονται καταρχάς για δόμηση (Πως τόσα χρόνια άραγε δομήθηκαν τόσα ακίνητα εκτός σχεδίου και πως υλοποιήθηκαν τόσες επενδύσεις τουριστικής ανάπτυξης και βιομηχανίας σε εκτός σχεδίου περιοχές ?). Πρόκειται για διατύπωση, που μπορεί να δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα, από αυτά που προσπαθεί να επιλύσει. Καταρχάς είναι αμφίβολο κατά πόσο η διατύπωση αυτή (και μάλιστα με τη μορφή νομικού δόγματος και γενικής αρχής) μπορεί να συνεισφέρει στο σκοπό του νομοθετήματος, που είναι ο περιορισμός της εκτός σχεδίου δόμησης. Ο σκοπός αυτός επιτυγχάνεται ούτως ή άλλως με την πληθώρα των όρων και περιορισμών δόμησης, που ακολουθούν στα επόμενα άρθρα και όχι με ολιστικές νομικές διατυπώσεις, που μπορεί να δημιουργήσουν πολλά ερμηνευτικά ζητήματα. Διότι, με τη θεσμοθέτηση από την πολιτεία της θέσης ότι τα εκτός σχεδίου ακίνητα δεν προορίζονται για δόμηση, εμφιλοχωρεί ο κίνδυνος ο εθνικός δικαστής να προχωρήσει σε γενικό και όχι μόνο οριακό έλεγχο της επιλογής των σχεδίων χρήσεων γης, να επιτρέπει κατ΄ εξαίρεση μόνο και υπό προϋποθέσεις τη δόμηση στις εκτός σχεδίου περιοχές. Συνεπώς το εδάφιο για τον προορισμό των εκτός σχεδίου ακινήτων είναι προτιμότερο να απαλειφθεί. Η σύνταξη των Τοπικών Πολεοδομικών Σχεδίων που είναι μια άριστη πρωτοβουλία σας, πιστεύουμε ότι θα δώσει τη λύση στην οργάνωση του εξωαστικού χώρου, εξετάζοντας την φέρουσα ικανότητα κάθε περιοχής και προτείνοντας τους απαραίτητους περιορισμούς. Πιστεύουμε ότι θα κατανοήσετε το δίκιο των απόψεων μας και θα γίνουν αποδεκτές ώστε πιθανοί περιορισμοί ανά περιοχή να θεσπιστούν με την ολοκλήρωση των Τ.Π.Σ. μετά από εύλογο χρονικό διάστημα και σε καμία περίπτωση να μην δημιουργούνται δυσάρεστοι αιφνιδιασμοί. Ζητάμε την απόσυρση των άρθρων της περί εκτός σχεδίου δόμησης, μέχρι την ολοκλήρωση των βασικών χωροταξικών μελετών και σχεδίων, και την περαιτέρω διαβούλευση με απαιτούμενο χρόνο και διαδικασίες αυτοδιοικητικής συμμετοχής, με βάση και την νησιωτικότητα της περιοχής μας. Σε κάθε περίπτωση ζητάμε να ισχύει παρέκκλιση για τα έως σήμερα οικοδομήσιμα γήπεδα (να μην χάσουν αναδρομικά την οικοδομησιμότητά τους) 4.000μ2 χωρίς όρους και προϋποθέσεις. Και να παραμείνει κανόνας για την εκτός σχεδίου δόμησης ο προβλεπόμενος στον ισχύοντα Ν. 3212/31-12-2003 με αρτιότητα 4000μ2 και πρόσωπο 25μ στις νέες κατατμήσεις. Ο Δήμαρχος Καρπάθου Αρχηγός παράταξης Αρχηγός παράταξης Ιωάννης Θεμ. Νισύριος Χρήστος Κατσάνης Μιχάλης Τσαμπουνιεράκης Κ ο ι ν ο π ο ί η σ η 1. ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΠΙΚΡΑΤΙΑΣ κ. Γεώργιο Γεραπετρίτη 2. ΥΦΥΠΟΥΡΓΟ ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ & ΑΣΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ κ. Δημήτριο Οικονόμου 3. ΓΕΝΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ κ. Ευθύμιο Μπακογιάννη 4. ΥΦΥΠΟΥΡΓΟ ΤΟΥΡΣΜΟΥ κ. Μάνο Κόνσολα 5. ΚΟΣΜΗΤΟΡΑ ΒΟΥΛΗΣ κ. Βασίλειο Υψηλάντη 6. ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΔΩΔ/ΣΟΥ κα. Μίκα Ιατρίδη 7. ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΔΩΔ/ΣΟΥ κ. Ιωάννη Παπά 8. ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΔΩΔ/ΣΟΥ κ. Νεκτάριο Σαντορινιό 9. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ κ. Γεώργιο Χατζημάρκο 10. ΕΠΑΡΧΟ ΚΑΡΠΑΘΟΥ – ΗΡΩΪΚΗΣ ΝΗΣΟΥ ΚΑΣΟΥ ΚΑ. Καλλιόπη Νικολαίδου 11. ΔΗΜΑΡΧΟ ΗΡΩΪΚΗΣ ΝΗΣΟΥ ΚΑΣΟΥ κ. Μιχάλη Ερωτόκριτο 12. Τ.Ε.Ε. Δωδ/σου (Μόνιμη Επιτροπή Καρπάθου).