Αρχική Προώθηση της Ανακύκλωσης–Ενσωμάτωση των Οδηγιών 2018/851 και 2018/852 της 30ής Μαΐου 2018.Άρθρο 34 Έλεγχος επικίνδυνων αποβλήτων – Προσθήκη νέου άρθρου 16Α στον ν. 4042/2012Σχόλιο του χρήστη ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΠΑΡΑΣΧΟΣ | 3 Δεκεμβρίου 2020, 17:21
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Συγχαρητήρια για αρχή που αυτό το τόσο σοβαρό ζήτημα για την δημόσια υγεία και μάλιστα την εποχή αυτή της έξαρσης ενός ιού ο οποίος μεταφέρεται ακόμη με τα κέρματα ευκολά, πόσο μάλλον με τα επικίνδυνα ιατρικά απόβλητα ΥΜ, τίθεται σε δημόσια διαβούλευση. Μπορούν έτσι να επισημανθούν παραλήψεις , λάθη και κενά στο υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο το οποίο θα πρέπει να εφαρμόζεται βέβαια και από τους υπόχρεους σε αυτό. Και η εφαρμογή του επιτυγχάνεται με τον έλεγχο των υπόχρεων (ιδιωτικά ιατρεία – φαρμακεία και ΥΜ όπως ορίζονται στην παρ. 5 του παρόντος) που θα μπορούσε να γίνει με το διαφημισμένο και έως τώρα πολύ εύχρηστο ΗΜΑ στο οποίο θα μπορούσαν υποχρεωτικά να συμπεριληφθούν όλες οι δραστηριότητες που παράγουν ΕΑΥΜ. Την υποχρέωση αυτή θα μπορούσαν να την βεβαιώσουν στην φάση της αδειοδότησής τους ή στην ανανέωση της άδειας λειτουργείας τους με την προσκόμιση σύμβασης διαχείρισης ιατρικών αποβλήτων με αδειοδοτημένες εταιρείες (όπως αναφέρεται επίσης στην παρ 5). Εφόσον συνδεθούν στο ΗΜΑ οι παραγωγοί ΕΑΥΜ (όλες οι δραστηριότητες που παράγουν αντίστοιχα απόβλητα ανεξαρτήτως ποσότητας ΚΥΑ 146163 άρθρο 3 παρ.4) θα μπορούσαν να αναρτούν σε ηλεκτρονική μορφή τα στοιχεία που αναφέρονται στην παρ.5 (όγκο αποβλήτων, συχνότητα συλλογών κλπ) τα οποία πρέπει να έχουν και οι εταιρείες διαχείρισης σε τυποποιημένη ηλεκτρονική μορφή ανά εξάμηνο . Με αυτό τον τρόπο θα μπορούσαν να ελεγχθούν για το αν υπάρχει μια ορθολογιστική διαχείριση των ΕΑΥΜ τους (διότι δεν είναι δυνατόν ένα ιατρείο – ΥΜ - Φαρμακείο με μεγάλη δραστηριότητα εφαρμογών να δηλώνει στο ΗΜΑ μικρή ποσότητα ΕΑΥΜ ανά έτος). Και η απάντηση στο ερώτημα των ιδιωτικών ιατρείων – ΥΜ – Φαρμακείων (όπως αναφέρονται στο παρόν άρθρο πάντα) τι θα κάνουμε τα ΕΑΥΜ, που θα τα κρατάμε, είναι η ορθή συχνότητα των συλλογών ανά 30 ημέρες όπως πολύ σωστά αναφέρετε στην ΚΥΑ 146163 Παράρτημα 1 παρ.3,1,3 το οποίο κακώς αναιρέθηκε με την τροποποιητική ΚΥΑ 41848/1848/2017 Β’ 3649 και συγκεκριμένα στα άρθρα 2 και 3. Γιατί ποια ΥΜ – ιδιωτικό ιατρείο – φαρμακείο έχει την δυνατότητα να αποθηκεύει ορθά έτσι όπως ορίζεται ένα ολόκληρο έτος τα ΕΑΥΜ σε καταψύκτη ποιου μεγέθους. Συνεπώς τα ΕΑΥΜ καταλήγουν όλο το χρόνο στα αστικά απόβλητα και μία φορά το πραγματοποιείται μία συλλογή με ελάχιστη ποσότητα (για να είναι μικρό και το κόστος) κατόπιν συμβάσεως φυσικά με αδειοδοτημένη εταιρεία. Με αυτόν το τρόπο αναιρείται η βασική ουσία της ΚΥΑ 146163 για διαχείριση των ΕΑΥΜ εφόσον υπάρχει η δυνατότητα έχοντας μία σύμβαση και μία συλλογή το χρόνο να είναι μία ΥΜ σύννομη. Τέλος για να εφαρμοστεί σωστά η όλη διαχείριση ΕΑΥΜ θα μπορούσε εύκολα να γίνει με σωστούς ελέγχους (γιατί ως γνωστό χωρίς έλεγχο δεν εφαρμόζεται τίποτα) που θα συμπεριλαμβάνουν και τα συνοδευτικά έντυπα αναγνώρισης ΕΑΥΜ τονίζοντας και την συχνότητά των συλλογών (γιατί πόσο καιρό μπορεί να κρατήσει τα ΕΑΥΜ μία ΥΜ μέσα στο χώρο της). Στις ΥΜ – ιδιωτικά ιατρεία – φαρμακεία κατά την γνώμη μου θα μπορούσαν να συμπεριληφθούν ξεκάθαρα και τα κτηνιατρεία (αφού αναφέρονται οι κτηνιατρικές κλινικές) τα οποία έχουν εφαρμογές που παράγουν ΕΑΥΜ, εάν σκεφτεί κανείς ότι για να αδειοδοτηθουν καταστήματα ελαστικών, μπαταριών αυτοκινήτων , βενζινάδικα κ.α. πρέπει να έχουν ορθή διαχείριση αποβλήτων. Και όλα αυτά σε μία περίοδο που υπάρχει ένας ιός ο οποίος μεταφέρεται από απλές επιφάνειες στην καθημερινότητά μας πόσο μάλλον από τα ΕΑΥΜ των παραγωγών τους.