Αρχική Προώθηση της Ανακύκλωσης–Ενσωμάτωση των Οδηγιών 2018/851 και 2018/852 της 30ής Μαΐου 2018.Άρθρο 26 Πράσινα Σημεία – Τροποποίηση του άρθρου 44α του ν. 4042/2012 (παρ. 11 άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)Σχόλιο του χρήστη Δίκτυο ΦοΔΣΑ | 4 Δεκεμβρίου 2020, 12:19
Άρθρο 26 • Δεν απαιτείται η περιοριστική πρόβλεψη των χώρων στους οποίους μπορούν να λειτουργήσουν τα Πράσινα σημεία. Εκτός από τους υπαίθριους χώρους, υπάρχει οδηγία και για χρήση δημοτικών κτιρίων. • Δεν υπάρχει κανένας λόγος διαφοροποίησης της ονομασίας του Πράσινου σημείου, όταν το λειτουργεί φορέας κοινωνικής αλληλεγγύης. • Από τις παραπάνω αναφορές απουσιάζουν για μία ακόμη φορά οι ΦΟΔΣΑ, δηλαδή οι φορείς των ΟΤΑ, που είναι υπεύθυνοι για την διαχείρισης των αποβλήτων. Και επιπλέον ΑΝ ένας φορέας κοινωνικής αλληλέγγυας οικονομίας θελήσει να οργανώσει και να λειτουργήσει ένα ΚΑΕΔΙΣΠ μπορεί να το κάνει με την σύμφωνη γνώμη του ΟΤΑ, η διάταξή αυτή ΔΕΝ ισχύει για του ΦοΔΣΑ οι οποίοι είναι επιχειρήσεις των ΟΤΑ, αρμόδιοι για τη διαχείριση των αστικών στερεών αποβλήτων, και οι ΟΤΑ συμμετέχουν σε αυτούς. • Το παράδειγμα της Δυτικής Μακεδονίας. Στην Δυτική Μακεδονία ήδη από το 2004 οι περιφερειακές εγκαταστάσεις του ΟΣΔΑ Δυτικής Μακεδονίας είχαν ονομασθεί Τοπικές Μονάδες Διαχείρισης Απορριμμάτων (ΤΜΔΑ) και ως τέτοιες περιλαμβανόταν σε όλους του εγκεκριμένους ΠΕΣΔΑ. Σταδιακά οι ΤΜΔΑ από απλοί Σταθμοί Μεταφόρτωσης σύμμεικτων Απορριμμάτων μετατρέπονται σε αυτό ακριβώς που περιγράφει η ονομασίας τους. Σήμερα π.χ. στην ΤΜΔΑ Καστοριάς είναι χωροθετημένες και σαφώς οριοθετημένες οι παρακάτω δραστηριότητες: 1.Μεταφόρτωση σύμμεικτων αποβλήτων 2.Μεταφόρτωση ανακυκλώσιμων υλικών προερχόμενων από δράσεις ΔσΠ 3.Μεταφόρτωση χωριστά συλλεγέντων βιοαποβλήτων 4.Μεταφόρτωση πράσινων αποβλήτων 5.Μεταφόρτωση ογκωδών 6.Μεταφόρτωση ΑΗΗΕ, και τέλος 7.Κέντρο (Δημιουργικής) Επαναχρησιμοποίησης Υλικών [Κ(Δ)ΕΥ)] Από τα παραπάνω είναι σαφές ότι η ΤΜΔΑ Καστοριάς ΕΙΝΑΙ ένα Πράσινο Σημείο και μάλιστα εξυπηρετεί τρεις ΟΤΑ (Άργους Ορεστικού, Καστοριάς και Νεστορίου). Σε ότι αφορά τα ΚΙΠΣ και κυρίως τα ρυμουλκούμενα ή μεταφερόμενα, θα πρέπει να αναφερθεί ότι στην Δυτική Μακεδονία βρίσκονται σε λειτουργία ήδη δύο (2) από αυτά τα οποία αναπτύσσονται στου Δήμους Νεστορίου και Πρεσπών και τα οποία μετακινούνται/μεταφέρονται με οχήματα της ΔΙΑΔΥΜΑ (ΦοΣΔΣΑ). Η μη δυνατότητα του ΦΟΔΣΑ να λειτουργεί ΚΙΠΣ θα έθετε την δράση σε προσωρινή ή οριστική παύση καθώς οι Δήμοι θα έπρεπε να προμηθευτούν τα καταλληλά οχήματα για την μεταφορά τους. Εάν παραμείνει οι διατυπώσεις του άρθρου τότε αρκετές από τις δράσεις θα πρέπει να σταματήσουν. (βλ. παρατηρήσεις για το αρ. 11) • Η πρόταση του Δικτύου ΦοΔΣΑ είναι : Οι ΦοΔΣΑ να μπορούν να δημιουργήσουν ΠΣ και ΚΑΕΔΙΣΠ εφόσον αυτά υπάρχουν ή/και κατασκευαστούν εντός υφιστάμενων εγκαταστάσεων που λειτουργούν υπό την ευθύνη τους, και εφόσον προβλεπόταν ή προβλέπονται στον οικείο ΠΕΣΔΑ. Επίσης οι ΦοΔΣΑ μπορούν να λειτουργούν ΚΙΠΣ με την σύμφωνη γνώμη του ΟΤΑ και εφόσον χρησιμοποιούν οχήματα που ανήκουν στην κυριότητά τους.