Αρχική Προώθηση της Ανακύκλωσης–Ενσωμάτωση των Οδηγιών 2018/851 και 2018/852 της 30ής Μαΐου 2018.Άρθρο 30 Απόβλητα Εκσκαφών, Κατασκευών και Κατεδαφίσεων (ΑΕΚΚ) – Αντικατάσταση του άρθρου 40 του ν. 4042/2012 (παρ. 10 και 12 άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)Σχόλιο του χρήστη ΤΕΧΝΟΜΠΕΤΟΝ Α.Ε | 4 Δεκεμβρίου 2020, 15:27
Καταθέτουμε τις σοβαρές ενστάσεις σχετικά με το συγκεκριμένο άρθρο του νομοσχεδίου. 1. Οι εργολάβοι θα πραγματοποιούν εργασίες ανακύκλωσης χωρίς τη παραμικρή επίβλεψη αλλά και έλεγχο. Οι υπηρεσίες επίβλεψης τεχνικών έργων (δημόσια έργα) και οι ελεγκτές δόμησης (ιδιωτικά έργα) δεν είναι σε καμία περίπτωση καταρτισμένοι στον έλεγχο της ανακύκλωσης ΑΕΚΚ. Όσον αφορά στην δήλωση στο ΗΜΑ, από όσον γνωρίζουμε μέχρι σήμερα, μετά από τρία έτη λειτουργίας του, δεν έχει γίνει ακόμα έλεγχος και διασταύρωση στοιχείων. Άρα η δραστηριότητα αυτή των εργολάβων θα είναι ουσιαστικά χωρίς κανένα έλεγχο. 2. Με το τρόπο αυτό νομιμοποιείται η παλιά πρακτική των υπηρεσιών δημοπράτησης/ επίβλεψης δημοσίων έργων να υποδεικνύουν αυτές που θα μεταφερθούν τα απόβλητα, ενώ βέβαιο ήταν ότι αυτά κατέληγαν σε ρέματα και δάση. 3. Οι εργολάβοι τεχνικών έργων καθίστανται ανακυκλωτές ΑΕΚΚ, χωρίς την τεχνογνωσία και εμπειρία εμπόρου ανακυκλωμένων υλικών. Τα δε δάνεια δευτερογενή υλικά που θα παράγονται στα έργα, χωρίς έλεγχο θα ενσωματώνονται σε τεχνικά έργα, με αμφίβολη ποιότητα κατασκευής. 4. Ως επαγγελματίας επένδυσα σημαντικά χρηματικά ποσά και πολύτιμο χρόνο για την ίδρυση και λειτουργία μονάδας επεξεργασίας αποβλήτων Α2 κατηγορίας. Με αυτό το νομοσχέδιο θα απωλέσω ποσοστό της τάξης του 50% των εσόδων μου, θα προβώ αναγκαστικά σε απολύσεις και τελικά όπως φαίνεται στο κλείσιμο της επιχείρησης ανακύκλωσης. Ο κύκλος εργασιών μου, οι θέσεις εργασίας που προσφέρει η επιχείρησή μου και η συνεισφορά μου στην εθνική οικονομία δεν είναι ευκαταφρόνητη και θα πρέπει να είναι σεβαστή. 5. θα υπάρξουν καθυστερήσεις στα έργα λόγω καταγγελιών ως προς α) την δυνατότητα (από άποψη χρήσεων γης) εγκατάστασης επεξεργασίας ΑΕΚΚ στο έργο, β) ως προς το είδος των ανακυκλωμένων υλικών που θα χρησιμοποιούν στο έργο και θα δηλώνουν στο ΗΜΑ, γ) ως προς τις συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού προς τις μονάδες ανακύκλωσης. 6. Μετά από την θέσπιση και αυτού του νόμου δεν θα υπάρχει ισονομία, καθώς • οι εργολάβοι με μία αναφορά στην ΑΕΠΟ του έργου θα κάνουν την ίδια δραστηριότητα με την επιχείρησή μας, η οποία για να αδειοδοτηθεί περνά από την βάσανο πολλών άλλων διαδικασιών. • οι διαχειριστές μεγάλων έργων που παράγουν σημαντικές ποσότητες ΑΕΚΚ θα εξαιρούνται από την υποχρέωση καταβολής τέλους ανακύκλωσης, ενώ αυτοί μικρότερων έργων θα είναι υποχρεωμένοι να καταβάλουν τέλη ανακύκλωσης