Αρχική Προώθηση της Ανακύκλωσης–Ενσωμάτωση των Οδηγιών 2018/851 και 2018/852 της 30ής Μαΐου 2018.Άρθρο 59 Διατάξεις γενικής εφαρμογής για τα ΑΣΕΔ και ΣΣΕΔ – Τροποποίηση του άρθρου 4Β του ν. 2939/2001Σχόλιο του χρήστη ΗΛΙΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ ΑΝΑΚΕΜ Α.Ε. | 4 Δεκεμβρίου 2020, 17:16
παρ. 4, εδ. γ): Θεωρούμε ότι δεν είναι δυνατόν να αφήνει η πολιτεία στον υπεύθυνο διαχειριστή την ευθύνη να γνωρίζει τις επιδόσεις κάθε ΣΣΕΔ που έχει έγκριση λειτουργίας. Η σημαντική απόκλιση από τους επιμέρους στόχους για δύο συνεχόμενα έτη πρέπει να αποτελεί κριτήριο αξιολόγησης και όρο αναστολής ή παύσης λειτουργίας του ΣΕΔ, με απόφαση του ΕΟΑΝ που θα αναρτάται στην ΔΙΑΥΓΕΙΑ. Παρ. 9: Με την εν λόγω διάταξη ουσιαστικά καταργείται κάθε έννοια ισονομίας απέναντι στα ΣΣΕΔ, τα οποία υποβάλλουν ολοκληρωμένους και συμμορφωμένους σύμφωνα με τις υποδείξεις της κείμενης νομοθεσίας και του ΕΟΑν φακέλους. Ουσιαστικά εντός τεσσάρων ή το πολύ έξι μηνών, μπορεί οποιοδήποτε αίτημα υποψήφιου ΣΣΕΔ να εγκριθεί ακόμα και αν έχει σημαντικές και καθοριστικές ελλείψεις, θέτοντας όρους στην απόφαση έγκρισής του. Συνεπώς, ένα ΣΣΕΔ με σημαντικές ελλείψεις θα μπορεί να λειτουργεί έως ώτου ελεγχθεί, εάν λειτουργεί σύμφωνα με τους όρους της απόφασης του ΕΟΑν και να ανταγωνίζεται άλλα υφιστάμενα ΣΣΕΔ, τα οποία έχουν υποστεί χρονοβόρες και κοστοβόρες διαδικασίες προκειμένου να υποβάλουν ολοκληρωμένο και συμμορφωμένο με τις υποδείξεις του ΕΟΑν επιχειρησιακό σχέδιο. Η διάταξη δημιουργεί τετελεσμένα εγκρίσεων κατά παρέκκλιση των κριτηρίων που θέτει ο Νόμος και ο ΕΟΑΝ, επιβαρύνει παράλογα και αντιπαραγωγικά τον ΕΟΑΝ, όσες προσπάθειες στελέχωσης του κι αν ευοδωθούν, με επιπλέον ελέγχους και επιπλέον αποφάσεις του ΔΣ. Παραδείγματα ελλείψεων που μπορεί να έχουν τέτοιου είδους φάκελοι και παρόλα αυτά να εγκρίνονται εντός έξι (τέσσερις + δύο μετά την απαίτηση συμπληρωματικών στοιχείων) μηνών: 1) Ελλείψεις τεχνοοικονομικής τεκμηρίωσης των εισφορών 2) Ελλείψεις στην τεκμηρίωση του στόχου ανακύκλωσης 3) Ελλείψεις σε θέματα προγραμμάτων ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του κοινού 4) Ελλείψεις στο σύστημα εποπτείας και ελέγχου, συμπεριλαμβανομένου του αυτοελέγχου Συγκεκριμένα για τα ΑΕΚΚ, βάσει αυτής της διάταξης θα δύναται ένα υποψήφιο ή υφιστάμενο ΣΣΕΔ ΑΕΚΚ, να υποβάλλει αίτημα για εμβέλεια σε μια συγκεκριμένη Π.Ε. χωρίς να περιλαμβάνει για αυτήν στο φάκελό του πρόθεση συνεργασίας με μονάδα ανακύκλωσης και να εγκρίνεται θέτοντας όρο να υποβάλλει σύμφωνο συνεργασίας εντός συγκεκριμένου χρονικού διαστήματος με μονάδα ανακύκλωσης στην απόφαση έγκρισής του. Ωστόσο το εν λόγω ΣΣΕΔ όσο δεν ελέγχεται ως προς τη τήρηση των όρων έγκρισης λειτουργίας του από τον ΕΟΑν θα μπορεί να συμβάλλεται στην εν λόγω Π.Ε. με υπόχρεους – διαχειριστές χωρίς να δύναται να τους εξυπηρετήσει με πραγματικές υπηρεσίες επεξεργασίας / ανακύκλωσης. Με βάση όλα τα παραπάνω είναι φανερό ότι η συγκεκριμένη διάταξη επ' ουδενί λόγο δεν μπορεί να εφαρμοστεί στα ΣΣΕΔ ΑΕΚΚ.