Αρχική Διαβούλευση στο σχέδιο για την Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/2002 σχετικά με την τροποποίηση της οδηγίας 2012/27/ΕΕ για την ενεργειακή απόδοσηΆρθρο 4 Υποδειγματικός ρόλος κτιρίων που ανήκουν σε δημόσιους φορείς – Τροποποίηση άρθρου 7 του ν. 4342/2015 (άρθρο 5 και άρθρο 20 παρ. 5 της Οδηγίας 2012/27/ΕΕ)Σχόλιο του χρήστη Άρης Γκορόγιας | 14 Δεκεμβρίου 2020, 13:32
Η παρ. 1 να αναθεωρηθεί ως ακολούθως: Κατ’ εφαρμογή του άρθρου 7 του ν. 4122/2013 (Α’ 42), κάθε χρόνο και έπειτα από τη διενέργεια Ενεργειακού Ελέγχου, ανακαινίζεται τουλάχιστον το τρία τοις εκατό (3%) του συνολικού εμβαδού δαπέδου θερμαινόμενων ή ψυχόμενων κτιριακών εγκαταστάσεων που είναι ιδιόκτητα και καταλαμβάνονται από την κεντρική δημόσια διοίκηση, προκειμένου να πληρωθούν οι ελάχιστες απαιτήσεις ενεργειακής απόδοσης που έχουν τεθεί κατ’ εφαρμογή του άρθρου 4 του ν. 4122/2013 και υπό την προϋπόθεση ότι αυτό είναι τεχνικά, λειτουργικά και οικονομικά εφικτό. Η ανωτέρω υποχρέωση ισχύει από την 1η Ιανουαρίου 2014. Η παρ. 3 να αναθεωρηθεί ως ακολούθως: Κατά την εφαρμογή μέτρων που προτείνονται από τον Ενεργειακό Έλεχγο για την ανακαίνιση των κτιριακών εγκαταστάσεων σύμφωνα με όσα ορίζονται στις παρ. 1 και 2, το κτίριο θεωρείται ως σύνολο, στο οποίο συμπεριλαμβάνονται το κέλυφος, ο εξοπλισμός, η λειτουργία και η συντήρηση. Η παρ. 12 να αναθεωρηθεί ως ακολούθως: Με ευθύνη των Περιφερειαρχών και των Δημάρχων, για τα κτίρια αρμοδιότητάς τους: α) Διεξάγεται Σχέδιο Ενεργειακής Απόδοσης Κτιρίων (ΣΕΑΚ) βασιζόμενο στα συμπεράσματα του Ενεργειακού Ελέγχου, σύμφωνα με το πρότυπο που αναρτάται στον ιστότοπο του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Το ΣΕΑΚ περιέχει παρουσίαση των χαρακτηριστικών του κτιριακού αποθέματος, ιεράρχηση του κτιριακού αποθέματος ως προς την εξοικονόμηση ενέργειας, τεχνοοικονομική ανάλυση επεμβάσεων ενεργειακής αναβάθμισης κτιρίων, καθορισμό στόχου και πλάνου επίτευξης στόχου εξοικονόμησης ενέργειας. Το ΣΕΑΚ αναθεωρείται ανά δύο (2) έτη έπειτα από τη διεξαγωγή Ενεργειακού Ελέγχου και υποβάλλεται στη Διεύθυνση Ενεργειακών Πολιτικών και Ενεργειακής Αποδοτικότητας της Γενικής Γραμματείας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, β) Καθιερώνεται σύστημα ενεργειακής διαχείρισης, το οποίο περιλαμβάνει ενεργειακούς ελέγχους, στο πλαίσιο του σχεδίου ενεργειακής απόδοσης. γ) Στον βαθμό που είναι οικονομικά εφικτό, εφαρμόζονται τα σχέδια ενεργειακής απόδοσης, χρησιμοποιώντας ειδικά χρηματοδοτικά εργαλεία και μέσα, καθώς και παρόχους ενεργειακών υπηρεσιών μέσω σύναψης συμβάσεων ενεργειακής απόδοσης. Τα ανωτέρω κτίρια που εντάσσονται σε σχέδια ενεργειακής απόδοσης ή συστήματα ενεργειακής διαχείρισης έχουν προτεραιότητα κατά τη θέσπιση χρηματοοικονομικών κινήτρων και προγραμμάτων για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης δημοσίων κτιρίων. Η παρ. 14 να αναθεωρηθεί ως ακολούθως: Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας για τα κτίρια που χρησιμοποιούνται από τον δημόσιο τομέα όπως ορίζεται στην παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α’ 143), καθορίζονται οι ελάχιστες απαιτήσεις συστήματος ενεργειακής διαχείρισης, προσδιορίζονται τα απαραίτητα τυπικά προσόντα και οι σχετικές αρμοδιότητές των Ενεργειακών Υπευθύνων κατ' αντιστοιχεία με τα προσόντα και οι σχετικές αρμοδιότητές των Ενεργειακών Ελεγκτών και ρυθμίζεται κάθε άλλο σχετικό ζήτημα.