Αρχική Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Πρόληψης Δημιουργίας ΑποβλήτωνΕθνικό Πρόγραμμα Πρόληψης Δημιουργίας ΑποβλήτωνΣχόλιο του χρήστη Σταύρος Μαυρουδέας | 18 Μαρτίου 2021, 10:10
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σας στέλνω τα σχόλιά μου. σελ. 8 Στα «Μέτρα που απευθύνονται σε καταναλωτές» περιλαμβάνεται η «Προώθηση συμφωνιών με τη βιομηχανία και το εμπόριο» και η αξιολόγηση περιλαμβάνει ότι «Η προώθηση συμφωνιών με τη βιομηχανία και το εμπόριο έχει μείνει αρκετά πίσω.». Ποιες συμφωνίες με τη βιομηχανία και το εμπόριο απευθύνονται σε καταναλωτές; σελ. 8 Στα «Ειδικά μέτρα του τομέα προτεραιότητας «Υλικά/ Απόβλητα Συσκευασιών» (ΑΣ)» περιλαμβάνεται «Η ανάπτυξη της τεχνολογίας, για την αποφυγή της σπατάλης πόρων, και η διάχυσή της έχουν υλοποιηθεί σε πολύ μικρό βαθμό και αποσπασματικά. Θα πρέπει να προωθηθεί και να στηριχθεί περισσότερο.». Η αξιολόγηση του τομέα προτεραιότητας γίνεται με γενικά σχόλια χωρίς ειδικές αναφορές. Για παράδειγμα, για ποιες τεχνολογίες γίνεται αναφορά; Ποιες πρέπει να στηριχθούν περισσότερο; σελ. 11 «Με τη θέσπιση της ΚΥΑ 36060/2013 (σε εφαρμογή της Οδηγίας 2010/75/ΕΕ), οι αδειοδοτούσες αρχές εφαρμόζουν τις βέλτιστες διαθέσιμες τεχνικές (ΒΔΤ) πρόληψης δημιουργίας αποβλήτων στις διαδικασίες αδειοδότησης των βιομηχανιών.» Στην αδειοδότηση περιλαμβάνονται, αλλά πόσες τις εφαρμόζουν και πόσοι έλεγχοι γίνονται για την ορθή λειτουργία και για την μόνιμη τήρησή τους; σελ. 12 Είκοσι χρόνια μετά τον Νόμο 2939/2001: «επισημαίνεται η έλλειψη ολοκληρωμένης και συστηματικής καμπάνιας ευαισθητοποίησης του πληθυσμού που είχε ως αποτέλεσμα την ελλιπή ενημέρωση και την επαγόμενη μη ενεργό συμμετοχή των πολιτών στη πρόληψη δημιουργίας αποβλήτων». Ποιοι είναι αρμόδιοι για την ευαισθητοποίηση του πληθυσμού (π.χ. υπουργείο και συστήματα εναλλακτικής διαχείρισης) και γιατί δεν το έπραξαν; σελ. 12 Γιατί «δεν έχει αποτιμηθεί το αποτέλεσμα» των ενεργειών πρόληψης; σελ. 17 Γιατί είναι εκτός τομέων προτεραιότητας τα επικίνδυνα υλικά που περιλαμβάνονται στο Κεφάλαιο 17 του ΕΚΑ «Απόβλητα Εκσκαφών, Κατασκευών και Κατεδαφίσεων (ΑΕΚΚ)»; σελ. 22 Η ορθή διαχείριση των αποβλήτων δεν συνεπάγεται τη «συνεπακόλουθη μείωση λειτουργικού κόστους» για όλες τις βιομηχανίες. Για κάποιες θα αυξηθεί το κόστος, ειδικά για όσες δεν διαχειρίζονται σωστά τα επικίνδυνα απόβλητα. σελ. 24 Η «Προώθηση κέντρων επαναχρησιμοποίησης υλικών, με υποχρέωση δημιουργίας τους για ΟΤΑ και ΦΟΔΣΑ.» θα πρέπει να γίνεται λαμβάνοντας υπόψη το σχετικό οικονομικό κόστος για τους πολίτες. Πιο πάνω στο κείμενο γίνεται αναφορά στα προβλήματα της βιωσιμότητας πρωτοβουλιών για τα ΑΗΗΕ, για τα οποία αρμόδια θα πρέπει να είναι τα συστήματα (όπως και για τα υπόλοιπα απόβλητα της εναλλακτικής διαχείρισης) σύμφωνα με τη διευρυμένη ευθύνη του παραγωγού. σελ. 64 Η επαναχρησιμοποίηση ΑΗΗΕ θα πρέπει να χρηματοδοτηθεί από τα συστήματα εναλλακτικής διαχείρισης σύμφωνα με τη διευρυμένη ευθύνη του παραγωγού. σελ. 94 Το ΥΠΕΝ εκτός από το «Συντονισμό, παρακολούθηση και επίβλεψη», πρέπει να αναλάβει και τον κεντρικό έλεγχο όλων των εμπλεκομένων σε τακτά χρονικά διαστήματα και την απόδοση ευθυνών και προστίμων. σελ. 94 Οι ΦοΔΣΑ είναι αρμόδιοι μόνο για αστικά απόβλητα. Να μην επιβαρυνθούν οικονομικά με αρμοδιότητες τρίτων, όπως π.χ. τα κέντρα επιδιόρθωσης αποβλήτων που εντάσσονται στην εναλλακτική διαχείριση (για τα οποία αρμόδια θα πρέπει να είναι τα συστήματα εναλλακτικής διαχείρισης, σύμφωνα με τη διευρυμένη ευθύνη του παραγωγού). σελ. 95 Οι ΟΤΑ είναι αρμόδιοι μόνο για αστικά απόβλητα. Να μην επιβαρυνθούν οικονομικά με αρμοδιότητες τρίτων, όπως π.χ. τα κέντρα επιδιόρθωσης αποβλήτων που εντάσσονται στην εναλλακτική διαχείριση (για τα οποία αρμόδια θα πρέπει να είναι τα συστήματα εναλλακτικής διαχείρισης, σύμφωνα με τη διευρυμένη ευθύνη του παραγωγού).