Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Είναι διάταξη προς τη λάθος κατεύθυνση και δεν δύναται να εφαρμοστεί στα ΣΕΔ ΑΕΚΚ λόγω μιας ειδοποιούς διαφοράς έναντι των ΣΕΔ των υπόλοιπων ρευμάτων αποβλήτων εναλλακτικής διαχείρισης. Η διαφορά είναι ότι τα ΣΕΔ των υπόλοιπων ρευμάτων αποβλήτων εισπράττουν τις εισφορές εναλλακτικής διαχείρισης από τα προϊόντα που διακινούν οι υπόχρεοι διαχειριστές στην αγορά πριν τα προϊόντα αυτά καταλήξουν ως απόβλητα. Τα ΣΕΔ ΑΕΚΚ, εισπράττουν τις εισφορές διακριτά από το παραγωγό τους, αφού αυτά γίνουν απόβλητα, την χρονική στιγμή που παραδίδονται για ανακύκλωση. Το 1/20 των χρηματικών εισφορών ενός ΣΕΔ ΑΕΚΚ μεταφράζεται σε κλάσμα της τάξης του 1/5 (!) του λειτουργικού τους κόστους και είναι πολύ υψηλό, για να δεσμεύεται. ΣΕΔ ΑΕΚΚ με τη μεγαλύτερη δραστηριότητα και σημαντικό ύψος εισφορών καλούνται – αντίθετα με «ατομικά προσανατολισμένα» και αναποτελεσματικά όπως έχει αποδειχθεί στη διάδοση του θεσμού ΣΕΔ ΑΕΚΚ - να δεσμεύσουν μεγάλα ποσά που όμως απαιτούνται αφενός για την άμεση εξόφληση του κόστους επεξεργασίας και αξιοποίησης των αποβλήτων και αφετέρου για την υλοποίηση κοστοβόρων δράσεων επίτευξης στόχων, κάτω από δύσκολες συνθήκες όπως η «μαύρη» διακίνηση και η ανεξέλεγκτη διάθεση αποβλήτων Όσον αφορά στην στοχοθεσία, το άρθρο 30 πρόκειται να δημιουργήσει καθοριστικές ασάφειες ως προς τις πηγές παραγωγής των ΑΕΚΚ, καθώς δεν θα είναι δυνατόν να καθορίζεται ποια έργα θα πρέπει να συμβάλλονται με ΣΣΕΔ και ποια όχι.