• Σχόλιο του χρήστη 'ΜΑΚΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ' | 9 Ιουνίου 2021, 00:48

    Έχω ξανά αναφέρει σε παραπλήσια θέματα στην τωρινή διαβούλευση. ότι ο βασικός σκοπός της διαχείρισης των αποβλήτων είναι η αύξηση της ανακύκλωσης και τα μέτρα που πρέπει να θεσπιστούν αφοράν την διαλογή στην πηγή (Δσπ), με την χωριστή συλλογή χαρτιού, γυαλιού, πλαστικών, μετάλλων και επιπλέον βιοαποβλήτων, ηλεκτρικών ειδών, συνολικά έξη (6) ρεύματα. Από αυτή την πρόβλεψη δεν πρέπει να εξαιρεθούν όλα τα δημόσια και ιδιωτικά σχολεία, εκπαιδευτήρια φροντιστήρια, σχολές και Πανεπιστήμια (πρωτοβάθμιας δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Η αναφορά όπως του υπό διαβούλευση άρθρου, στην διάθεση κάδου για την χωριστή συλλογή <> εκτός του κάδου για έντυπο χαρτί, βιοαπόβλητα και ηλεκτρικών στηλών, οδηγεί στην χρήση ενός κάδου, για την από κοινού συλλογή των γυαλιών - πλαστικών - μετάλλων. Η ευρωπαϊκή Οδηγία αναφέρει ρητά χωριστά ρεύματα, για χαρτί, πλαστικό, γυαλί, μέταλλο και βιοαπόβλητα – ηλεκτρικα είδη κλπ. Η διατήρηση του κάδου <> έχει αποδειχθεί ως αναποτελεσματική και καθώς τα σχολεία αποτελούν σημεία ευαισθητοποίησης και ειδικά της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, γιατί να τοποθετηθεί και διατηρηθεί αυτός ο κάδος ειδικά εκεί όπου εκπαιδεύεται/διαμορφώνετε, ένας νέος μικρός πολίτης, τι ευαισθησία θα αποκτήσει στην μετέπειτα πορεία του. Τέτοιες παραλείψεις στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο θα πρέπει να εξεταστούν λεπτομερώς και να συμπληρωθεί κατάλληλα, στα σχολεία, σχολές, πανεπιστήμια κλπ, όλων των βαθμίδων δημόσια και ιδιωτικά, πρέπει να τοποθετηθούν επαρκούς χωρητικότητας και κατάλληλοι κάδοι /περιέκτες, ώστε να αποθηκεύονται τα έξη (6) αναφερόμενα ρεύματα αποβλήτων (χαρτί έντυπο - πλαστικό-γυαλί – μέταλλο – βιοαπόβλητο - ηλεκτρικών ειδών), τα οποία προκύπτουν από τους χρήστες των ιδρυμάτων αυτών. ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΑΚΡΗΣ