Αρχική Δημόσια Διαβούλευση για το Σχέδιο Νόμου «Ολοκληρωμένο Πλαίσιο για τη Διαχείριση Αποβλήτων»Άρθρο 13 Έγκριση λειτουργίας ΣΕΔ (Άρθρο 8α της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ όπως έχει προστεθεί με την παρ. 9 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)Σχόλιο του χρήστη Κυρκίτσος Φίλιππος | 9 Ιουνίου 2021, 21:31
Το άρθρο θεωρεί ότι και τα ΒΕΑΣ μπαίνουν πάλι στους στόχους με πολλές στρεβλώσεις στην επίτευξη οικονομικής ανακύκλωσης από τα ΣΣΕΔ για τις συσκευασίες. Το πρόβλημα με τα ΒΕΑΣ το ξέρει καλά το ΥΠΕΝ και ο ΕΟΑΝ. Τα ΒΕΑΣ συλλέγονται από τον ιδιωτικό τομέα, όχι από τα ΣΣΕΔ. Τα ΣΣΕΔ πρέπει να επιτύχουν τον εθνικό στόχο για τους συμβεβλημένους τους μόνοι τους με την βασική τους μέθοδο και όχι με τα ΒΕΑΣ, που παραμορφώνουν το τελικό κόστος ανακύκλωσης ανά τόνο. Η απλή καταγραφή των ΒΕΑΣ από τα ΣΣΕΔ κοστίζει ένα ελάχιστο ποσό ανά τόνο, ενώ η ανακύκλωση με βάση τις βασικές μεθόδους των ΣΣΕΔ κοστίζει πολύ πολύ περισσότερο. Άρα, τα ΣΣΕΔ δεν μπορούν να επικαλούνται ότι επιτυγχάνουν στόχους βάζοντας τεράστιες ποσότητες ΒΕΑΣ, που απλώς τις καταγράφουν από τον ιδιωτικό τομέα. Προτείνουμε οι στόχοι κάθε ΣΣΕΔ να επιτυγχάνονται με τη βασική μέθοδο του κάθε ΣΣΕΔ και όχι με τα ΒΕΑΣ, που έχουν ελάχιστο κόστος. Η καταγραφή των ΒΕΑΣ να είναι υποχρεωτική για να ΣΣΕΔ και το κόστος καταγραφής των ΒΕΑΣ να μοιράζεται στα ΣΣΕΔ ανάλογα το ποσοστό των εισφορών τους. Έτσι τα ΒΕΑΣ θα μπαίνουν στον εθνικό στόχο και θα κλείνουν την τρύπα του 40% εισφοροδιαφυγής, που υπάρχει.