• Σχόλιο του χρήστη 'COMBATT A.E.' | 10 Ιουνίου 2021, 12:29

    Φαίνεται να υπάρχει μια διάκριση, μεταξύ των υποχρεώσεων που αφορούν τα ΠΔΕΠ (άρα μάλλον την ειδική νομοθεσία για τα επιμέρους ρεύματα) και οι οποίες απαριθμούνται στην παρ. 1, και στις υποχρεώσεις που αφορούν απευθείας τα ΣΕΔ, που απαριθμούνται στην παρ. 2. Εδώ ίσως οι κανόνες αυτοί αφορούν επί της ουσίας όχι τα ΣΕΔ (δηλ. σύμφωνα με τον ορισμό την οργάνωση της εναλλακτικής διαχείρισης κλπ) αλλά τους φορείς ΣΣΕΔ και ΑΣΕΔ. Αυτή η ασάφεια συντείνει στη σκέψη της αναθεώρησης των ορισμών ΣΕΔ, φορέας ΣΣΕΔ και ΑΣΕΔ. Στην παρ. 2, τα στοιχεία εδ) έως και εζ) (όπως και το στοιχείο στ) δεν προκύπτουν από την Οδηγία. Αυτά τα στοιχεία θα πρέπει να τίθενται στη διάθεση του κοινού, τηρουμένων των περιορισμών και απαγορεύσεων που προκύπτουν από τις διατάξεις για την προστασία προσωπικών δεδομένων, την προστασία του εμπορικού και βιομηχανικού απορρήτου, κλπ. (ειδικά όσον αφορά στην υποχρέωση δημοσιοποίησης της απολογιστικής έκθεσης). Επίσης, στην παρ. 3α του άρθρου 9 που μεταφέρει το άρθρο 8α παρ. 4α της Οδηγίας 2008/98, δεν έχει μεταφερθεί η εξαίρεση που αναφέρει ότι: «Το παρόν στοιχείο δεν ισχύει για τα προγράμματα διευρυμένης ευθύνης του παραγωγού που θεσπίζονται σύμφωνα με την οδηγία 2000/53/ΕΚ, την οδηγία 2006/66/ΕΚ ή την οδηγία 2012/19/ΕΕ» Στην Επιτροπή Διαβούλευσης της παρ. 4 θα έπρεπε να μετέχουν τουλάχιστον 2 εκπρόσωποι από ΜΚΟ καθώς και εκπρόσωπος των επιχειρήσεων ανακύκλωσης, δηλαδή του ΣΕΠΑΝ. Στην παρ. 7 γίνεται αναφορά σε «τροποποίηση του επιχειρησιακού των υφιστάμενων ΣΕΔ, εφόσον απαιτείται, μέχρι 1 Ιανουαρίου 2022». Είναι σαφές ότι απαιτείται μεγαλύτερη περίοδος προσαρμογής, προκειμένου να αξιολογήσουν τα ΣΕΔ εάν και πώς θα έπρεπε να τροποποιήσουν ενδεχομένως το Επιχειρησιακό τους Σχέδιο.