Αρχική Εθνικός Κλιματικός Νόμος – Μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα και προσαρμογή στην κλιματική αλλαγήΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΚΟΠΟΣ, ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΚΑΙ ΟΡΙΣΜΟΙ Άρθρο 1 ΣκοπόςΣχόλιο του χρήστη ΜΥΛΩΝΑΣ ΣΩΤΗΡΗΣ | 28 Ιανουαρίου 2022, 13:25
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η δημιουργία κλιματικού νόμου είναι ουσιαστική απαίτηση αλλά και Ευρωπαϊκή νομοθετική απαίτηση προκειμένου να οδηγηθούμε στην ανθρακική ουδετερότητα το 2050 και να μειωθούν οι εκπομπές στο 55% στο 2030 βάσει του Fit 55. Δεδομένο ότι σε αυτή τη πορεία θα πρέπει να ακολουθηθούν όλες οι ευρωπαϊκές απαιτήσεις (ενεργειακή αποδοτικότητα, taxonomy, Κατευθυντήριες γραμμές του 2022 για τις κρατικές ενισχύσεις στους τομείς του κλίματος, levels κτλ, κτλ) ο νόμος θα πρέπει να προβλέπει δυνατότητες άμεσων τροποποιήσεων και εναρμόνισης των Ευρωπαϊκών κατευθυντήριων οδηγιών. Κατά συνέπεια όλα τα εργαλεία για επιχειρήσεις, κτίρια κτλ είναι γνωστά με σχετικά πρότυπα τύπου 14064, GHGprotocol, Levels k.a. και αυτό που απαιτείται είναι η δημιουργία μηχανισμών εφαρμογής αυτών μέσω του νόμου. Παράλληλα θα πρέπει να στηθεί ο μηχανισμός για την ένταξη των κλιματικών απαιτήσεων στις ΑΕΠΟ, ΠΠΔ και χωροταξικά και να ολοκληρωθούν τα περιφερειακά και δημοτικά σχέδια με τους αντίστοιχους χάρτες τρωτότητας. Τέλος σημαντικό εργαλείο είναι οι τομεακοί προυπολογισμοί που θα πρέπει να οργανωθούν με στατιστικά στοιχεία και δορυφόρους λογαριασμούς. Σε αυτό να προσθέσω ότι ο αγροτικός τομέας δε περιγράφεται καθόλου, οι απαιτήσεις για τη διαχείριση των αποβλήτων που πρέπει να τρέξουν ΑΜΕΣΑ με το pay as you throw, DRS. Φυσικά ενημέρωση του πολίτη και μάθημα στα ΣΧΟΛΕΙΑ. Είναι σημαντικό να δημιουργηθεί ένας λειτουργικός νόμος που να πατήσει στα εργαλεία και τις επιταγές της Ε.Ε., και να μεταφερθεί σωστά στις Ελληνικές απαιτήσεις. Ευχαριστώ πολύ Σωτήρης Μυλωνάς, πολ μηχανικός ΜΒΑ, σύμβουλος αειφορίας