Αρχική ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΝΑΝΕΩΣIΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ -Β’ ΦΑΣΗ, AΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣΜΕΡΟΣ Β’ – ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ – Β’ ΦΑΣΗΣχόλιο του χρήστη Γεώργιος Γεωργίου | 1 Μαΐου 2022, 02:49
Άρθρο 48: Ανεξάρτητα από τους λόγους που επιβάλουν μια τέτοια ρύθμιση (υποθέτω θα διευκρινιστούν στην εισηγητική έκθεση) χρειάζεται τουλάχιστον ένα επιστημονικό περίβλημα. Περιττό να αναφερθεί ότι η ρύθμιση θα δημιουργήσει χιλιάδες προβλήματα και συνθήκες συνδιαλλαγής. Πχ πότε έχουμε αναβάθμιση εξοπλισμού στην περίπτωση που καταστράφηκε τμήμα του εξοπλισμού από φυσική καταστροφή; Όταν αλλάχτηκε έστω και ένα πάνελ, ένας μετατροπέας ή μια βάση; Τι θα κάνει ένας παραγωγός που ανακάλυψε PID στα πάνελ το 2017 αλλά δεν μπορούσε να επενδύσει σε νέα πάνελ ή άλλα συστήματα επιδιόρθωσης; Θα ήταν λοιπόν σκόπιμο αντ' αυτού να τεθούν περιορισμοί όχι της συνολικής παραγωγής αλλά της ισχύος AC όπως αυτοί προβλέπονται ήδη στις συμβάσεις. Τέτοιοι περιορισμοί, οι οποίοι χρησιμοποιούνται και σε άλλα κράτη (βλέπε πχ Γερμανία) θα ωφελούσαν την καινοτομία ενώ δεν απαιτούν επιπρόσθετους ελέγχους πέραν του ελέγχου από το διαχειριστή δικτύου. Επιπρόσθετα, θα μπορούσαν πιθανά να συμβάλουν σε απελευθέρωση δικτύου. Εάν ωστόσο το Υπουργείο δεν ενδιαφέρεται για την καινοτομία και εμμείνει στη ρύθμιση, ας λάβει υπόψη κάποια στοιχεία ως επιστημονικό περίβλημα(1,2) σχετικά με τον ηλιακό κύκλο (Samuel Heinrich Schwabe cycle) ώστε να προσαρμόσει ανάλογα τον έλεγχο αντί της 5ετίας σε 11ετία με αρχή νέου κύκλου το 2020 το έτος δηλ της έναρξης του 25ου ενδεκαετούς ηλιακού κύκλου: 1. https://www.climate.gov/news-features/understanding-climate/climate-change-incoming-sunlight 2. https://www.swpc.noaa.gov/news/solar-prediction-scientists-announce-solar-cycle-25