Αρχική ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΝΑΝΕΩΣIΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ -Β’ ΦΑΣΗ, AΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣΜΕΡΟΣ Β’ – ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ – Β’ ΦΑΣΗΣχόλιο του χρήστη Έλληνας Πολίτης | 9 Μαΐου 2022, 10:06
Σχετικά με το άρθρο 46, η χρέωση ΦΟΣΕΤΕΚ για τις συμβάσεις ΣΕΣΤ μίας επένδυσης 2019 με απόδοση κερδών 8% - 9% πλέον καθιστάτε για μία υφιστάμενή επένδυση η αγχόνη της από τα μέσα 2021 η οποία αντί να λυθεί σφίγγει κάθε μήνα περισσότερο, τον Δεκέμβριο η χρέωση ήταν για συμβάσεις 70,3 €/MWh με 12,13 €/MWh ως κόστος εξισορρόπησης (το οποίο νομοθετήθηκε μετά την υπογραφή των εν΄ λόγο συμβάσεων) δηλαδή σε έμμεση μείωση τιμής 17,3%, το ίδιο ισχύει με 1 , 2 μονάδες αυξητικά για τον μήνα Ιανουάριο Φεβρουάριο και για τον μήνα Μάρτιο με βάση τον ΔΑΠΕΕΠ η (Ειδική Τιμή Αναφοράς) ΕΤΑ τεχνολογιών ΑΠΕ και ΣΥΘΗΑ είναι 242,11 €/MWh που σημαίνει το κόστος εξισορρόπησης θα ξεπεράσει το 23% δηλαδή οι συγκεκριμένες επενδύσεις είναι στο -13% με ανοδικές τάσης. Νομίζω ότι πρέπει να προβλεφτεί ένα ανώτατο όριο χρέωσης του κόστος εξισορρόπησης έτσι ώστε να μην ξεπερνά τουλάχιστον τα κέρδη μίας επένδυσης που απορρέει από μια τέτοια σύμβαση και κλωτσήσει μαζί με τον πληθωρισμό το σκαμνάκι της αγχόνης. Σχετικά με το άρθρο 48, θα πρέπει να ξεχωρίσουμε την περίπτωση βλάβης και την περίπτωση αναβάθμισης, βλάβη νοείτε κάθε περίπτωση που το Φωτοβολταϊκο σύστημα δεν λειτουργεί ή έχει κλαπεί ή προκαλεί ακόμη και ζημία στο υπόλοιπο σύστημα με αποτέλεσμα να υπολειτουργεί. Δεν μπορεί δηλαδή ένα όχημα να έχει πρόβλημα σε κινητήρα, φρένα, φώτα και ελαστικά και να μην το επισκευάζουμε θα είμαστε παράνομοι στην κυκλοφορία του.