Αρχική ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΝΑΝΕΩΣIΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ -Β’ ΦΑΣΗ, AΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣΜΕΡΟΣ Β’ – ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ – Β’ ΦΑΣΗΣχόλιο του χρήστη Δημήτριος Κουρκουλος | 10 Μαΐου 2022, 17:11
Σταματήστε επιτέλους να μετακινείτε το goalpoast (δοκάρι) ώστε να ωφελεί συγκεκριμένα συμφέροντα και μεγάλα έργα! Είναι προφανές σε αρκετά σημεία του προτεινόμενου κειμένου ότι ωφελούνται οι μεγάλοι σε βάρος των μικρών. Επίσης πολύ σημαντικό, αφήστε τις υπηρεσίες να κάνουν την δουλεία τους και μην δίνετε πατήματα για καθυστερήσεις, παρερμηνείες και ατέλειωτες ερωτήσεις στο υπουργείο που πάντα δουλεύουν υπέρ των λίγων. Το βασικότερο παράδειγμα η δυνατότατα του υπουργού να εκδίδει υπουργικές αποφάσεις που μετακινούν τα δοκάρια (προταιρεότητες) ειδικά όταν έχετε δημiουργείσει μια ουρά εκκρεμών αιτημάτων άνω του ενάμιση έτους και προκλητικά νομοθετείτε σήμερα ότι ο διαχειριστής θα εκδίδει οριστικούς όρους εντός διμήνου! Κανονικά το θέμα μαζί με τις προταιραιότητες της ΔΕΗ Ανανεώσιμες, μιας ιδιωτικής εταιρίας σήμερα, αν συνεχίζετε να το αλλάζετε υπέρ συγκεκριμένων, με διαφορές δικαιολογίες, θα καταλήξει στην DG COMP (ευρωπαϊκή επιτροπή ανταγωνισμού). Υπενθυμίζω την οδηγία της ΕΕ 2018/2001 όπου επιλεκτικά ενσωματώνετε, όπου στο άρθρο 29 αναφέρει:"Με την επιφύλαξη των άρθρων 107 και 108 ΣΛΕΕ, οι πολιτικές στήριξης της ανανεώσιμης ενέργειας θα πρέπει να είναι προβλέψιμες και σταθερές χωρίς αδικαιολόγητες ή αναδρομικές αλλαγές. Μια απρόβλεπτη και ασταθής πολιτική έχει άμεσο αντίκτυπο στο κόστος χρηματοδότησης του κεφαλαίου, στο κόστος ανάπτυξης έργων και, επομένως, στο συνολικό κόστος ανάπτυξης της ανανεώσιμης ενέργειας στην Ένωση...", Επίσης στο άρθρο 43 αναφέρει:Η διαδικασία για την έγκριση, την πιστοποίηση και την αδειοδότηση σταθμών παραγωγής ανανεώσιμης ενέργειας θα πρέπει να είναι αντικειμενική, διαφανής, αμερόληπτη και αναλογική, όταν οι κανόνες εφαρμόζονται σε συγκεκριμένα έργα..." Επιτέλους σταματήστε να επιβάλετε με αναδρομική ισχύ αλλαγές οι οποίες δεν είναι αναλογικές ή αλλάζουν τον αδειοδοτικο και χρηματοδοτικό σχεδιασμό έργων και επηρεάζουν εκατοντάδες μικρά έργα για να κάνουν χώρο στα μεγαλύτερα χωρίς κανένα άλλο όφελος. Είναι πανω από 3GW έργων που είναι αδειοδοτικά και χρηματοδοτικά ώριμα και περιμένουν στην σειρά για να ξεκινήσουν για πάνω από 12 μήνες με τους μαγάλους/στρατηγικούς επενδυτές να ψάχνουν τρόπους να τα παραγκωνίσουν. Μερικά παραδείγματα των παραπάνω: Aρθρο 6 περί ΕΕ, δεν πρέπει να έχει αναδρομική ισχύ καθώς αλλάζει τον χρηματοοικονομικό σχεδιασμό και κόστος μόνο των μικρών έργων, ειδικά όταν η παροχή της ΕΕ γίνετε δουλίτσα από τράπεζες και ασφαλιστικές με κόστος αρκετές ποσοστιαίες μονάδες στους μικρούς και παροχή χωρίς κόστος στους μεγάλους. Άρθρο 10, το ίδιο. Δεν ωφελεί ούτε το δίκτυο ούτε το κόστος παραγωγής παρά μόνο κάνει χώρο για περισσότερους παραγωγούς εις βάρος των χρηματοοικονομικών σχεδιασμών των παλαιών και αυτών που είναι Ίδη στην σειρά. Άρθρο 33 Παρασκευή4, τα εξαιρούμενα έργα (κοινώς τα μικρά) ξαφνικά δεν μπορούν να χρησιμοποιούν δημόσιες δασικές εκτάσεις γιατί δεν επιτρέπεται η κατάτμηση. Άλλη μια δικαιολογία για να δυσκολέψουμε συγκεκριμένες κατηγορίες έρων! Άρθρο 49 παρ4, ξαφνικά όσοι παραγωγοί αναπτύσσουν έργα σε δημόσιες δασικές εκτάσεις καλούνται να έχουν λύσει το ιδιοκτησιακό (έγκριση επέμβασης που σήμερα απαιτεί ένα έτος για την έκδοση της) με την κατάθεση των φακέλων τους ενώ όλοι οι υπόλοιποι καταθέτουν τους τίτλους πριν την σύμβαση σύνδεσης (στο τέλος της αδειοδοτικής διαδικασίας). Μέτρο μη αναλογικό και χωρίς πραγματικό ωφελος εκτός της εύνοιας των μεγάλων έργων.