Αρχική Διατάξεις για την απλοποίηση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, των περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων και την προστασία του περιβάλλοντοςΚΕΦΑΛΑΙΟ Θ’ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗΣ ΚΡΙΣΗΣ (άρθρα 76-88)Σχόλιο του χρήστη ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΧΡΥΣΟΧΟΙΔΗΣ | 12 Ιουλίου 2022, 13:46
Διευκρίνηση, το προηγούμενο σχόλιο μου αφορούσε το Άρθρο 83, το οποίο και επαναλαμβάνω: Καταρχήν είναι απαράδεκτο το ότι δεν ενημερώθηκαν για την συγκεκριμένη διάταξη οι Αποκεντρωμένες Διοικήσεις τις οποίες αφορά, πέραν του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Τώρα όσο αφορά την συγκεκριμένη διάταξη, επί της ουσίας η διάταξη αυτή προσπαθώντας να επιλύσει το πρόβλημα ενός μισθωτή, δημιουργεί ευνοϊκές συνθήκες καταστρατήγησης των συμβάσεων μίσθωσης και του Μεταλλευτικού κώδικα όπου τα μισθωτικά δικαιώματα διαχείρισης, εκμετάλλευσης ή έρευνας γεωθερμικού δυναμικού ενώ ανήκουν στο Δημόσιο με αυτήν την διάταξη παραχωρούνται σε ιδιώτες να τα μεταβιβάζουν κατά το δοκούν. Πέραν των παραπάνω, δημιουργεί έναν δούρειο ίππο για την αναίρεση των υποχρεώσεων που προκύπτουν από υφιστάμενες αλλά και μελλοντικές συμβάσεις για το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των δεσμεύσεων που έχουν ή θα έχουν πάρει με την πρόταση που έχουν καταθέσει ή θα καταθέσουν στη διαδικασία των σχετικών διαγωνισμών, πιο συγκεκριμένα: 1. Ο μισθωτής μπορεί κατά το δοκούν, οποιαδήποτε στιγμή πριν την λήξη των υποχρεώσεων υλοποίησης των δεσμεύσεων του, να δημιουργεί μία ΙΚΕ να μπαίνει στον αναπτυξιακό νόμο για οποιαδήποτε έργο ακόμη και άσχετο με το αντικείμενο της σύμβασης μίσθωσης, με αποτέλεσμα: 1.1. να πριμοδοτείται μια διαδικασία υπεκμίσθωσης 1.2. αλλά κυρίως να πριμοδοτείται μια διαδικασία όπου οι υποψήφιοι επενδυτές δεν χρησιμοποιούν ιδία κεφάλαια για την υλοποίηση των απαιτούμενων επενδύσεων, παρά μόνο ψάχνουν να βρουν τον κατάλληλο χρόνο(που τους παρέχεται με την παρούσα διάταξη) για να μεταπωλήσουν όλο το project στον κατάλληλο επενδυτή. 1.3. Και τελικά η υλοποίηση των έργων να καθυστερεί σε πολλαπλάσιο από την σύμβαση προβλεπόμενο χρόνο 2. Επειδή θα χρειαστεί τροποποίηση της σύμβασης μίσθωσης, διότι δεν μπορεί να αλλάζει ο μισθωτής και το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των δεσμεύσεων που είναι όρος της σύμβασης και να μην τροποποιείται η σύμβαση μίσθωσης, και από την στιγμή που η σύμβαση είναι διμερής δεν μπορεί να τροποποιείται αυτοδίκαια χωρίς την έγκριση του ΕΚΜΙΣΘΩΤΗ. 3. Επιπλέον αν ο Εκδοχέας είναι αλλοδαπός εκτός ΣΕΓΚΕΝ, ποιος θα ελέγξει τη νομιμότητα της μεταβίβασης με βάση το Ν.1892/1990; Η διάταξη αυτή εκθέτει όλους μας και πρέπει να αποσυρθεί πριν φτάσει στη βουλή για ψήφιση, διότι εκθέτει πάνω απ’ όλα τη χώρα, τη δημόσια διοίκηση αλλά και τους ιδιώτες. Σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία πρέπει όλοι οι συμμετέχοντες(δημόσιο και επενδυτές) να είναι αξιόπιστοι και σοβαροί.