• Σχόλιο του χρήστη 'ΟΙΚΟΜ ΕΠΕ' | 12 Ιουλίου 2022, 22:34

    Σχετικά με το Άρθρο 3 «Εξαιρέσεις από την περιβαλλοντική αδειοδότηση - Τροποποίηση παρ. 2α και 2β άρθρου 1 ν.4014/2011 (Παρ. 3 άρθρου 1 και παρ. 5 άρθρου 2 Οδηγίας 2011/92/ΕΕ)» και δεδομένου ότι τα έργα και οι δραστηριότητες που απαιτούνται αποκλειστικά για την αντιμετώπιση έκτακτων περιστατικών πολιτικής προστασίας, όπως επίσης και τα έργα ή τμήματα έργων και δραστηριότητες που εξυπηρετούν αποκλειστικά σκοπούς εθνικής άμυνας, δεν εξαιρούνται πλήρως από τη διαδικασία της «δέουσας» εκτίμησης των επιπτώσεων του άρθρου 6 της Οδηγίας 92/43/ΕΟΚ προτείνεται οι περιπτώσεις υποβολής Έκθεσης Τεκμηρίωσης, Φακέλου για χορήγηση εξαίρεσης ή ΤΕΠΕΜ να συνοδεύεται, όπου απαιτείται, από τεύχος Ειδικής Οικολογικής Αξιολόγησης με δέουσα εκτίμηση για τα προστατευταία αντικείμενα. Η συγκεκριμένη προτεινόμενη ρύθμιση καλύπτει ζητήματα που τίθενται σχετικά με την από 14.10.2019 Προειδοποιητική Επιστολή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, με θέμα: «Παράβαση 2019/2217 λόγω μη συμμόρφωσης της ελληνικής νομοθεσίας με την Οδηγία 2011/92/ΕΕ, για την εκτίμηση των επιπτώσεων ορισμένων σχεδίων δημοσίων και ιδιωτικών έργων στο περιβάλλον, όπως έχει τροποποιηθεί από την οδηγία 2014/52/ΕΕ». Σχετικά με το Άρθρο 4 «Απλοποίηση διαδικασίας ενημέρωσης ή τροποποίησης Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων – Τροποποίηση παρ. 1 και 1α και υποπερ. αα’ περ. β’ παρ. 2 άρθρου 6 ν. 4014/2011» προτείνεται στις «μη ουσιώδεις τροποποιήσεις» να συμπεριληφθεί και η μείωση του μεγέθους και της κλίμακας του έργου, εφόσον τεκμηριώνεται ότι θα έχει θετικό αντίκτυπο, μειωμένες περιβαλλοντικές επιπτώσεις και ο τροποποιημένος σχεδιασμός δεν επηρεάζει τα προστατευταία αντικείμενα (εφόσον πρόκειται για περιοχή του Δικτύου Natura 2000).