Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Το νέο νομοσχέδιο «Διατάξεις για την απλοποίηση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, των περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων και την προστασία του περιβάλλοντος, επείγουσες δασικές, χωροταξικές και πολεοδομικές διατάξεις, θέσπιση πλαισίου για την ανάπτυξη των Υπεράκτιων Αιολικών Πάρκων, αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης και ζητήματα κυκλικής οικονομίας», αποτελείται από 11 επιμέρους κεφάλαια και 97 άρθρα, καλύπτει ένα μεγάλο εύρος θεμάτων προτείνοντας είτε τροποποιήσεις, είτε νέες διατάξεις χωροταξικής, πολεοδομικής, περιβαλλοντικής, δασικής ,ενεργειακής πολιτικής. Ο ΣΕΠΟΧ θεωρεί πως πρόκειται για την επιτομή της κακής νομοθέτησης και πολυνομίας καθώς περιορίζει τη σημασία της περιβαλλοντικής αδειοδότησης (κεφάλαιο B). Προτείνει ( κεφάλαιο Γ) «υπό προϋποθέσεις»: εξορύξεις μέσα σε ζώνες προστασίας της Φύσης, οδούς , τουριστικές δραστηριότητες, αλιεία, βόσκηση, ΑΠΕ μέσα σε ζώνες προστασίας του δικτύου NATURA,μέσα σε δάση, σε παραγωγική γεωργική γη ακόμα και σε αρχαιολογικούς χώρους, με χαλάρωση των ελεγκτικών μηχανισμών και πρακτικά χωρίς εγγυήσεις της προστασίας τους. Επιπλέον, πέραν κάθε λογικής ολοκληρωμένου σχεδιασμού το νομοσχέδιο προτείνει (κεφάλαιο Η) το Πλαίσιο Ανάπτυξης Υπεράκτιων Αιολικών Πάρκων, ενώ δεν έχει ολοκληρωθεί και δεν έχει θεσμοθετηθεί η αναθεώρηση του Ειδικού Χωροταξικού Πλαισίου για τις ΑΠΕ. Χαρακτηριστική αντίφαση είναι ότι το άρθρο 61 Σχεδιασμός Ανάπτυξης Υπεράκτιων Αιολικών Πάρκων προϋποθέτει μεταξύ άλλων, το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τις ΑΠΕ! Η κακή πρακτική, που πρόσφατα εφαρμόστηκε με το νόμο 4951/2022 Για τον εκσυγχρονισμό του πλαισίου αδειοδότησης των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, συνεχίζεται τώρα με το Κεφάλαιο Η του προτεινομένου νομοσχεδίου. Πάγια θέση του ΣΕΠΟΧ αποτελεί η αναγνώριση ότι κάθε νομοθετική πρωτοβουλία θα πρέπει να συνοδεύεται από διαδικασίες ουσιαστικής και επαρκούς δημόσιας διαβούλευσης προκειμένου μέσα από τον ουσιαστικό δημόσιο διάλογο, να εξασφαλίζεται η αποτελεσματική εφαρμογή της νομοθεσίας, Διαπιστώνοντας το εξαιρετικά περιορισμένο χρονικό περιθώριο που προβλέφθηκε για τη διεξαγωγή της δημόσιας διαβούλευσης, ο ΣΕΠΟΧ ζητά να παραταθεί κατά δυο εβδομάδες η διαβούλευση ώστε να δοθεί ο απαιτούμενος χρόνος για ουσιώδη και συστηματική επεξεργασία των προτεινόμενων ρυθμίσεων του εν λόγω νομοσχεδίου.