Αρχική Διατάξεις για την απλοποίηση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, των περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων και την προστασία του περιβάλλοντοςΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ (άρθρα 1-2)Σχόλιο του χρήστη Στρατής Γούναρης | 13 Ιουλίου 2022, 11:53
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Το παρόν νομοσχέδιο δεν συνάδει με το σύγχρονο Ευρωπαϊκό θεσμικό πλαίσιο και εν πολλοίς αντίκειται σε αυτό. Όλες οι Ευρωπαϊκές χώρες αυξάνουν τις προστατευόμενες περιοχές τους και φτιάχνουν πιο αυστηρούς νόμους για την προστασία τους. Μόνο στην Ελλάδα συμβαίνει το αντίθετο. Συνεπώς απαιτείται: Α. η παράταση της διαβούλευσης για τουλάχιστον 3 μήνες, διότι οι αλλαγές που προτείνονται μέσω των 97 άρθρων, εν μέσω "θερινής ραστώνης", καλύπτουν τεράστιο εύρος κρίσιμων περιβαλλοντικών ζητημάτων. Όμως το χρονικό διάστημα 7 ημερών που θέσατε για κατάθεση σχολίων περιορίζει τον δημόσιο διάλογο και αποτελεί εμπαιγμό απέναντι σε όποιον επιθυμεί να συμμετάσχει στην προσχηματική διαβούλευση. Β. η πλήρης αναθεώρησή του νομοσχεδίου βάσει των παρακάτω: 1. Το νομοσχέδιο δεν ενσωματώνει ή/και έρχεται σε πλήρη αντίθεση με: i. τη Στρατηγική της ΕΕ για τη βιοποικιλότητα με ορίζοντα το 2030: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EL/TXT/HTML/?uri=CELEX:52020DC0380&from=EL ii. τον Οδηγός της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Criteria and guidance for protected areas designation: https://environment.ec.europa.eu/system/files/2022-01/SWD_guidance_protected_areas.pdf iii. τις νομικές δεσμεύσεις αποκατάστασης της φύσης της επερχόμενης Ευρωπαϊκής Οδηγίας: https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/ip_22_3746 iv. το Voluntary National Review/ VNR, 2022 της Ελληνικής Κυβέρνησης https://hlpf.un.org/countries/greece/voluntary-national-review-2022 v. τις οδηγίες της ΕΕ σχετικά με την Εκτίμηση των επιπτώσεων έργων στο περιβάλλον: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EL/TXT/HTML/?uri=LEGISSUM:ev0032 2. Δεν είναι δυνατόν να επιτρέπεται η συναλλαγή μεταξύ ιδιώτη ελεγκτή και ιδιώτη ελεγχόμενου. Η αμοιβή των Αξιολογητών Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων απ΄ευθείας από τις επιχειρήσεις που ελέγχονται είναι ο απόλυτος τρόπος χρηματισμού και με το γράμμα του νόμου. 3. Στις Περιοχές Απόλυτης Προστασίας της Φύσης δεν νοείται να επιτρέπονται Εγκαταστάσεις έργων ΑΠΕ & Ανεμογεννητριών, εξορύξεις, τουριστικά καταλύματα, γραμμικές υποδομές μεταφορών. Απορούμε πώς όλα αυτά συνάδουν με την προστασία των τελευταίων παρθένων περιοχών της Ελλάδας. 4. Στο έγγραφο "Ανάλυση Συνεπειών Ρύθμισης του παρόντος νομοσχεδίου" (http://www.opengov.gr/minenv/wp-content/uploads/downloads/2022/07/%CE%91%CE%A3%CE%A1.pdf) στην ενότητα 6. "Συναφείς Πρακτικές" δηλώνετε ότι "Έχετε λάβει υπόψη συναφείς πρακτικές", χωρίς όμως να αναφέρεστε συγκεκριμένα: i) σε άλλη/ες χώρα/ες της Ε.Ε. ή του ΟΟΣΑ ii) σε όργανα της Ε.Ε. iii) σε διεθνείς οργανισμούς 5. Στο παραπάνω έγγραφο, στις ενότητες 19 & 20 "ΚΟΣΤΟΣ & ΚΙΝΔΥΝΟΙ αξιολογούμενης ρύθμισης", στο πεδίο ΚΟΙΝΩΝΙΑ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ, δεν αναφέρετε τον κίνδυνο που διατρέχουν πχ. οι επενδύσεις ΑΠΕ από τις τοπικές αντιδράσεις που εύλογα θα προκληθούν από την εφαρμογή ενός τόσο προβληματικού νομοσχεδίου. Ούτε αναφέρετε το κόστος καταστολής των παραπάνω αντιδράσεων.