Αρχική Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/944 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 5ης Ιουνίου 2019Άρθρο 22 Εργαλεία σύγκρισης – Προσθήκη άρθρου 48Γ στον ν. 4001/2011 (άρθρο 14 και περ. κε παρ. 1 άρθρου 59 Οδηγίας (ΕΕ) 2019/944)Σχόλιο του χρήστη ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΓΚΙΚΑΣ | 12 Αυγούστου 2022, 11:10
Προτείνουμε να μην περιληφθεί στον νόμο το σημείο 5 του άρθρου 22, που δίνει την δυνατότητα στην ΡΑΕ να μην προχωρήσει στην απονομή σήματος εμπιστοσύνης σε εργαλεία σύγκρισης τιμών εφόσον κρίνει ότι το εργαλείο που η ίδια έχει αναπτύξει καλύπτει τις απαιτήσεις του νόμου. Η πρόβλεψη αυτή, που στην Οδηγία 944/2019 της ΕΕ είναι εύλογη δεδομένου ότι αφορούσε όλες τις χώρες μέλη, στην Ελλάδα δεν έχει λόγο ύπαρξης. Αντίθετα, επιδεινώνει την υπάρχουσα κατάσταση αγνοώντας την ήδη διαμορφωμένη πραγματικότητα. Η πραγματικότητα είναι ότι στην Ελλάδα υπάρχουν ιδιωτικά εργαλεία σύγκρισης τιμών από τον Οκτώβριο του 2015 οπότε και το πρώτο από αυτά παρουσιάστηκε στην ΡΑΕ. Τα εργαλεία αυτά (αυτορρυθμιζόμενα με χρήση διαδικασιών που ισχύουν σε χώρες μέλη της ΕΕ) έχουν ήδη μοναδικούς χρήστες που συνολικά ξεπερνούν το ένα εκατομμύριο. Το allazorevma.gr είναι με διαφορά το πιο δημοφιλές εργαλείο σύγκρισης τιμών μεταξύ των καταναλωτών όπως φαίνεται από πρόσφατη (Μάρτιος '22) έρευνα της εταιρείας Prorata για λογαριασμό της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Η ίδια έρευνα υποδεικνύει το πρόβλημα που θα δημιουργηθεί αν η ΡΑΕ αρνηθεί να προβεί σε πιστοποίηση των ιδιωτικών εργαλείων, δεδομένου ότι, ελλείψει πιστοποίησης, επελέγησαν να συμπεριληφθούν στο σχετικό ερωτηματολόγιο ιστοσελίδες που είναι εμφανές ότι δεν καλύπτουν τις απαιτήσεις της Οδηγίας. Η στέρηση της πιστοποίησης συνεπώς θα συμβάλει στην διατήρηση της σύγχυσης στην αγορά και της παραπλάνησης των καταναλωτών. Θεωρούμε ότι η αύξηση του φόρτου εργασίας και η ανάληψη πρόσθετων ευθυνών από την ΡΑΕ έχουν ελάχιστο κόστος συγκρινόμενα με το σημαντικό όφελος που τα ιδιωτικά εργαλεία έχουν ήδη προσφέρει και συνεχίζουν να προσφέρουν στους Έλληνες καταναλωτές.