Αρχική Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και ΥδάτωνΜΕΡΟΣ Α’ Εισαγωγικές διατάξεις Άρθρο 1 ΣκοπόςΣχόλιο του χρήστη ΕΥΑΘ ΑΕ | 24 Φεβρουαρίου 2023, 10:10
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Διαδικτυακός Τόπος Διαβούλευσης http://www.opengov.gr/minenv/?p=13068 Αναρτήθηκε: 16 Φεβρουαρίου 2023, 13:00 Ανοικτή σε σχόλια έως: 27 Φεβρουαρίου 2023, 16:00 Α. Σύμφωνα με την παρ. 4(ια) του άρθρου 11 του σχεδίου νόμου, η ΡΑΑΕΥ: «ενημερώνεται από τους παρόχους υπηρεσιών ύδατος για τον υπολογισμό του χρηματοοικονομικού κόστους λειτουργίας τους, σύμφωνα με την απόφαση της παρ. 5 του άρθρου 12 του ν. 3199/2003 και για το αν υποβάλουν εκθέσεις σχετικά με την οικονομική τους απόδοση, σε ετήσια βάση». Το άρθρο 12 του Ν3199/2003 αντικαθίσταται από το άρθρο 34 του σχεδίου νόμου. Στην παρ. 6 και όχι στην παρ.5 του νέου άρθρου 12 του Ν3199/2003 αναφέρεται η ΚΥΑ. Συνεπώς, κατά τη γνώμη μας θα πρέπει αντί της παρ.5 να αλλάξει στο ορθό και να μπει η παρ.6 του άρθρου 12 του ν.3199/2003. Επίσης στην παρ. 4(ια) αναφέρεται η υποβολή (από τους παρόχους υπηρεσιών ύδατος) ετήσιων εκθέσεων της οικονομικής τους απόδοσης. Οι εν λόγω εκθέσεις οικονομικής απόδοσης και το περιεχόμενο αυτών δεν διαπιστώσαμε να αναφέρονται κάπου, στο σχέδιο νόμου. Β. Σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 23 του σχεδίου νόμου: «Η ισχύς των άρθρων 7, 11, 13 έως 20 του παρόντος, περί των νέων αρμοδιοτήτων της Ρ.Α.Α.Ε.Υ., άρχεται μετά την έγκριση του νέου Οργανισμού και του Κανονισμού Εσωτερικής Λειτουργίας και Διαχείρισής της, καθώς και με τη συμπλήρωση της αναγκαίας στελέχωσής της, η οποία διαπιστώνεται με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, κατόπιν γνώμης της Ολομέλειας της Αρχής.». Γνώμη μας είναι ότι θα πρέπει να περιληφθεί μεταξύ των άρθρων της παρ. 5 του άρθρου 23 του σχεδίου νόμου και η παρ. 1 του άρθρου 12 δοθέντος ότι για τη διαμόρφωση της πρότασης ολοκληρωμένης δέσμης μέτρων κτλ. που θα υποβληθεί στο υπουργείο, απαιτείται προσήκουσα στελέχωση της ΡΑΑΕΥ. Γ. Ενόψει των οριζομένων στο εδάφιο (ε) της παρ. 4 του άρθρου 11 του νομοσχεδίου, τίθεται το ζήτημα αναφορικά με το εάν για την ΕΥΑΘ ΑΕ θα εξακολουθούν να ισχύουν τα οριζόμενα στο άρθρο 21 του ν. 2937/2001. Φρονούμε ότι θα πρέπει να διερευνηθεί το περιεχόμενο του άρθρου 24 ως προς τις καταργούμενες διατάξεις (για την ΕΥΔΑΠ ΑΕ αντιστοίχως, υπάρχει πρόβλεψη στην παρ. α του άρθρου 24 του σχεδίου νόμου). Δ1. Προτείνεται η προσθήκη της λέξης «επενδυτικά» στα εδάφια (δ), (ε) και (θ) της παρ. 1 του άρθρου 35, καθότι τα εν λόγω προγράμματα υλοποίησης έργων αναβάθμισης υδροδοτικού και αποχετευτικού συστήματος και η επαναχρησιμοποίηση νερού και αξιοποίηση ιλύος αποτελούν επενδύσεις που διαμορφώνουν, εκτός των άλλων, και την τιμολογιακή πολιτική. Δ 2.Σύμφωνα με τους ιδρυτικούς νόμους των δύο μετοχικών εταιρειών (ΕΥΑΘ ΑΕ & ΕΥΔΑΠ ΑΕ) η αντιμετώπιση των ομβρίων υδάτων δεν περιλαμβάνεται στις αρμοδιότητές τους. Επίσης, δεν περιλαμβάνεται στις αρμοδιότητες των ΕΥΑΘ ΠΑΓΙΩΝ & ΕΥΔΑΠ ΠΑΓΙΩΝ. Συνεπώς, προτείνεται αναμόρφωση του λεκτικού του εδαφίου (η) της παρ.1 του άρθρου 35 ως κάτωθι (ζ). Δ3. Στα περιεχόμενα του Γενικού Σχεδίου Υπηρεσιών Ύδατος (ΓΣΥΥ) προτείνεται να προστεθούν, το πρόγραμμα υλοποίησης έργων αναβάθμισης εγκαταστάσεων επεξεργασίας λυμάτων και η επαναχρησιμοποίηση λυμάτων και ιλύος. Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω Δ1, Δ2 και Δ3, προτείνονται τα ακόλουθα σε σχέση με το άρθρο 35: « ……. Τα Γ.Σ.Υ.Υ. περιλαμβάνουν, εφόσον εμπίπτουν στην αρμοδιότητα του παρόχου υπηρεσιών ύδατος, τουλάχιστον: α) αποτύπωση, συμπεριλαμβανομένων των ζωνών ασφαλείας, ανάλυση και αξιολόγηση της υφιστάμενης κατάστασης, β) εξεύρεση νέων πηγών κάλυψης αναγκών, αν απαιτείται, σε μεσοπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο χρονικό ορίζοντα, γ) προβλέψεις μελλοντικής ζήτησης σε μεσοπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο χρονικό ορίζοντα και σχεδιασμό του υδροδοτικού και αποχετευτικού συστήματος του παρόχου, δ) επενδυτικά πρόγραμμα υλοποίησης έργων αναβάθμισης του υδροδοτικού συστήματος, ε) επενδυτικά πρόγραμμα υλοποίησης έργων αναβάθμισης του αποχετευτικού συστήματος και των Εγκαταστάσεων Επεξεργασίας Λυμάτων (ΕΕΛ), στ) κοστολόγηση των παρεχομένων υπηρεσιών ύδατος, διαμόρφωση τιμολογιακής πολιτικής και επίπεδα ανάκτησης κόστους, ζ) αντιμετώπιση ομβρίων υδάτων, (για όποιους παρόχους υπηρεσιών ύδατος έχουν αρμοδιότητα) η) επενδυτικά προγράμματα επαναχρησιμοποίησης νερού και αξιοποίησης ιλύος. Τα Γ.Σ.Υ.Υ. υποβάλλονται……» ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΡΥΘΜΙΣΗ Προτείνεται η τροποποίηση του εδαφ. (β) της παρ. 3 του άρθρου 18 του ν. 2937/2001 ως εξής: «β. Να συνιστά εταιρίες ή κοινοπραξίες, να συμμετέχει ή να αποκτά έλεγχο σε συσταθείσες επιχειρήσεις ή κοινοπραξίες εντός ή εκτός Ελλάδας.»