Αρχική Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και ΥδάτωνΆρθρο 17 Καταγγελία ενώπιον της Ρυθμιστικής Αρχής Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 34 ν. 4001/2011Σχόλιο του χρήστη ΔΙΚΤΥΟ ΦΟΡΕΩΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΣΤΕΡΕΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ | 24 Φεβρουαρίου 2023, 11:24
Η παρ. 1 του άρθρου 34 του ν. 4001/2011 (Α΄ 179), περί υποβολής καταγγελιών στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, επικαιροποιείται ως προς την επωνυμία της Αρχής, στο πρώτο εδάφιο προστίθεται η δυνατότητα καταγγελίας κατά των παρόχων υπηρεσιών ύδρευσης και των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων, συνεπεία αυτού η παράγραφος διαρθρώνεται σε περιπτώσεις, και η παρ. 1 διαμορφώνεται ως εξής: «1. Όποιος έχει έννομο συμφέρον δικαιούται να υποβάλει ενώπιον της Ρυθμιστικής Αρχής Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων (Ρ.Α.Α.Ε.Υ.) καταγγελία κατά: α) των κυρίων και των διαχειριστών των Συστημάτων και των Δικτύων Διανομής Ενέργειας, των επιχειρήσεων που ασκούν Ενεργειακές Δραστηριότητες, για παράβαση των υποχρεώσεων τους που καθορίζονται από τις διατάξεις του παρόντος νόμου, των κανονιστικών πράξεων που εκδίδονται κατ` εξουσιοδότησή του ή της άδειας που τους έχει χορηγηθεί, β) των παρόχων υπηρεσιών ύδατος για παραβάσεις του παρόντος και των πράξεων που εκδίδονται κατ` εξουσιοδότησή του, σχετικά με την παροχή υπηρεσιών ύδατος, και γ) των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων για παραβάσεις του παρόντος και των πράξεων που εκδίδονται κατ` εξουσιοδότησή του, σχετικά με τη διαχείριση των αστικών αποβλήτων. Επί της καταγγελίας αποφασίζει η Ρ.Α.Α.Ε.Υ. εντός προθεσμίας δύο (2) μηνών. Η προθεσμία αυτή μπορεί να παρατείνεται για δύο (2) ακόμη μήνες με αιτιολογημένη πράξη της Ρ.Α.Α.Ε.Υ., η οποία εκδίδεται πριν λήξει η αρχική προθεσμία, εφόσον η παράταση είναι αναγκαία για τη συγκέντρωση πληροφοριών που απαιτούνται για τη λήψη της σχετικής απόφασης. Περαιτέρω παράταση της προθεσμίας επιτρέπεται μόνο κατόπιν συναίνεσης του προσώπου που υπέβαλε την καταγγελία.». ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ Άρθρου 17 Δεν προβλέπεται καμία διαδικασία προστασίας των ΦοΔΣΑ, μέσω του δικαιώματός τους να προσφεύγουν στην Αρχή, όταν διαπιστώνουν δυσλειτουργία στη διαχείριση των αστικών αποβλήτων, προερχόμενη από άλλο εμπλεκόμενο φορέα (αδειοδοτούσες ή χρηματοδοτούσες αρχές, ΣΣΕΔ, κλπ) Με τον τρόπο αυτό, η Ανεξάρτητη Αρχή δεν έχει το δικαίωμα να ασκεί εποπτεία στον τομέα της διαχείρισης των αστικών αποβλήτων. Η μόνη της αρμοδιότητα, είναι η αρμοδιότητα εποπτείας των ΦοΔΣΑ, και μάλιστα μόνο στον τομέα της τιμολογιακής τους πολιτικής. Τίθεται το ερώτημα :Για ποιο λόγο προτείνεται η σύσταση μιας Ανεξάρτητης Αρχής, η οποία θα ασκεί αρμοδιότητες που θα μπορούσε να ασκήσει μια Διεύθυνση της Γενικής Γραμματείας Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων ;