Αρχική ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΠΟ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ – ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΩΝ ΟΔΗΓΙΩΝ ΕΕ 2018/2001 ΚΑΙ 2019/944Άρθρο 40 Κανόνες υπολογισμού σε σχέση με τα ελάχιστα μερίδια ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές στις μεταφορές – Προσθήκη άρθρου 32ΣΤΓ στον ν. 3468/2006Σχόλιο του χρήστη ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ (ΕΛΛΑΣ) ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΑ ΚΟΡΙΝΘΟΥ A.E. | 24 Φεβρουαρίου 2023, 17:11
Προκειμένου να είναι εφικτός ο στόχος που ορίζεται στο άρθρο 38 παρ. 1, είναι απαραίτητο να δοθούν και άλλες δυνατότητες στην αγορά, αναφορικά με τα επιτρεπόμενα βιοκαύσιμα και τη δυνατότητα επιλογής τους. 1) Η σημαντικότερη αλλαγή αφορά τη δυνατότητα χρήσης και προσμέτρησης στις υποχρεώσεις των εταιρειών των υδρογονοκατεργασμένων ελαίων (HVO), τα οποία μπορούν μεταξύ άλλων να παραχθούν από απόβλητα από εγχώριες μονάδες παραγωγής. 2) Η επίτευξη του επιβαλλόμενου στόχου πρέπει να υπολογίζεται συνολικά σε ετήσια βάση, για όλα τα καύσιμα που διακινούνται ανά υπόχρεο και όχι με επιμέρους στόχους ανά είδος καυσίμου. Για αυτό το λόγο είναι απαραίτητο να επανεξεταστεί η εθνική νομοθεσία όπως η νομοθεσία της κατανομής του βιοντίζελ. Το σύστημα της κατανομής του βιοντίζελ έχει αποδειχθεί ανεπαρκές. Έχει αποδειχθεί ότι αυξημένες παρεμβάσεις σε μία αγορά δημιουργούν αντίστοιχες στρεβλώσεις που οδηγούν σε αύξηση των τελικών τιμών. Για να επιτευχθεί ο νέος υψηλός στόχος, είναι απαραίτητο οι υπόχρεοι ανάμειξης, να έχουν την επιλογή ως προς τις πρώτες ύλες και τα βιοκαύσιμα που θα χρησιμοποιήσουν, εκμεταλλευόμενοι πρώτες ύλες με πολλαπλασιαστές, υδρογονοκατεργασμένα έλαια κλπ, στα πλαίσια των περιορισμών που τίθενται από τις προδιαγραφές των καυσίμων, όπως το μέγιστο ποσοστό βιοντίζελ στο πετρέλαιο κίνησης και τα μέγιστα ποσοστά οξυγονούχων στις βενζίνες. 3) Η Οδηγία (ΕΕ) 2018/2001 για να δώσει κίνητρα στην προώθηση χρήσης ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές πριμοδοτεί τα βιοκαυσίμα και βιοαέρια που παράγονται από απόβλητα, διπλασιάζοντας το ενεργειακό τους περιεχόμενο. Η συγκεκριμένη ρύθμισης σε συνδυασμό με την ισχύουσα νομοθεσία δεν δίνει κανένα πλεονέκτημα στους παραγωγούς αυτών των προϊόντων. Το σημαντικότερο πρόβλημα προέρχεται από το υποχρεωτικό ποσοστό ανάμειξης 7% κατ’ όγκο στο πετρέλαιο κίνησης όπως ορίζεται στην απόφαση πρόσκλησης της κατανομής του βιοντίζελ. Διατηρώντας τον στόχο αυτό δεν μπορεί να ωφεληθούν βιοκαύσιμα τα οποία έχουν παραχθεί από απόβλητα και να μετρήσει με πολλαπλασιαστή το ενεργειακό τους περιεχόμενο. Μία λύση θα ήταν ο στόχος ανάμειξης στο πετρέλαιο κίνησης να υπολογίζεται με βάσει το ενεργειακό περιεχόμενο των βιοκαυσίμων, όπως ισχύει και στις βενζίνες σύμφωνα με το άρθρο 15Α παράγραφος 10 του Νόμου 3054/2001. Σημειώνουμε ότι σε γειτονικές χώρες ισχύουν ήδη οι πολλαπλασιαστές, δημιουργώντας κίνητρα σε Έλληνες παραγωγούς να εξάγουν την παραγωγή τους, δυσκολεύοντας ακόμη περισσότερο την επίτευξη του εθνικού στόχου.