Αρχική Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και ΥδάτωνΜΕΡΟΣ Α’ Εισαγωγικές διατάξεις Άρθρο 1 ΣκοπόςΣχόλιο του χρήστη ΛΣ | 25 Φεβρουαρίου 2023, 11:33
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Καλημέρα , η ανάγκη θέσπισης Ανεξάρτητης Ρυθμιστικής Αρχής για τον τομέα Υδάτων, με στόχο την ρύθμιση και βελτιστοποίηση της οργάνωσης, παροχής υπηρεσιών και κοστολόγησης των υπηρεσιών αυτών ήταν από μακρού χρόνου φανερή και μπορώ με βεβαιότητα να πω ότι έχει αργήσει. Οταν έχεις φαινόμενα, που είναι ήδη παρόντα στην χώρα μας , όπως η κλιματική αλλαγή , η περιβαλλοντική υποβάθμιση , η κατασπατάληση φυσικών πόρων , η δυσλειτουργία φορέων κ εγκαταστάσεων, όφειλες ήδη να κάνεις κάτι πριν είναι αργά. Ο τομέας των υδάτων με την ορθολογική του λειτουργία,για την αντιμετώπιση των παραπάνω προκλήσεων, απαιτεί,απο χθες, σοβαρές μεταρρυθμίσεις που αφορούν στην ενσωμάτωση της σύγχρονης τεχνογνωσίας, την οικονομία κλίμακος , την εξομάλυνση των ανταγωνιστικών χρήσεων των υδάτων(ιδιαιτερα σε περιόδους συνεχών κρίσεων,σχετικών με την παρεχόμενη ποιότητα κ την ποσότητα των υδάτων, όπως η σημερινή συγκυρία).Ο τομέας των υδάτων της σχεδιαζόμενης Ρυθμιστικής Αρχής αφορά σε παρόχους όπως η ΕΥΔΑΠ και η ΕΥΑΘ , οι ΔΕΥΑ , οι υπηρεσίες ύδρευσης Δήμων, οι ΓΟΕΒ κλπ., ο αριθμός των οποίων και η κλίμακα των προβλημάτων τους απαιτεί μία Ρυθμιστική Αρχή από μόνη της. Δεν αντιλαμβάνομαι (πέραν της ανάγκης να περιορισθεί ο αριθμός των Ανεξάρτητων Αρχών,που αφορά ίσως στην συγχώνευση κάποιων άλλων Αρχών) πως θα οργανωθεί και θα διαχειρισθεί μία Αρχή τεραστίου μεγέθους με τις πιθανές μετασεισμικές συνέπειες. Αυτό βέβαια αφορά στην πιθανή μελλοντική αστοχία του σχεδιασμού της συγχώνευσης τριών διακριτών τομέων σε ένα. Το μόνο σημείο διεπαφής με την Αρχή Ενέργειας αφορά στην ελαχιστοποίηση της ενεργειακής κατανάλωσης και του κόστους από την λειτουργία των φορέων,αλλά αυτό αφορά στην ορθολογικοποίηση της διαχείρισης (γεωτρήσεις, αντλιοστάσια, ανακύκλωση επεξεργασμένων λυμάτων , χρήση επεξεργασμένης ιλύος, φωτοβολταϊκά κλπ.) κ δεν σχετίζεται με την συνύπαρξη σε μία Ρυθμιστική Αρχή. Οι απόψεις ότι η σύσταση Ρυθμιστικής Αρχής συσχετίζεται, κατ ανάγκην, με την ιδιωτικοποίηση των φορέων ύδρευσης (που είναι απευκταίο στις περιπτώσεις αυτές) και την αύξηση της τιμολόγησης, δεν είναι κατ ανάγκην ορθές, δεδομένου ότι , ιδιαίτερα για την δεύτερη, εφόσον προκύψει κοστολογική επιβαρυντική διαφοροποίηση από την ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ διαχείριση των υδάτων, είναι θέμα της πολιτείας , με όλους τους θεσμικούς φορείς (ΔΕΥΑ,Περιφέρειες, ΓΟΕΒ,Υπουργεία),το πως θα αντιμετωπίσει το πρόβλημα της τιμολόγησης(επιδότηση τιμολόγησης;), χωρίς να επιβαρύνει υπέρμετρα τους χρήστες ή καταναλωτές κ χωρίς κοινωνικές συνέπειες.