Αρχική Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και ΥδάτωνΆρθρο 23 Μεταβατικές διατάξειςΣχόλιο του χρήστη Λάζαρος Παπαδόπουλος | 25 Φεβρουαρίου 2023, 13:14
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Οι προτεινόμενες μεταβατικές διατάξεις προκαλούν αναστάτωση στη αγορά ενέργειας, σε περιόδους που χρειάζεται ηρεμία. Θα μπορούσε η ΡΑΕ να συνεχίσει να λειτουργεί ως μερός της νέας αρχής με τον τρόπο που λειτουργούσε ως σήμερα και ως την λήξη της θητείας της παρούσας διοίκησης. Αν τελικά έχουμε εκλογές και η βουλή διακόψει τη λειτουργία της στις 10/3 τότε, θα έχουμε συγχρόνως μια ακέφαλη ΡΑΕ (δεν θα έχουν προλάβει να διοριστούν τα νέα μέλη) και ένα ακέφαλο ΥΠΕΝ. Πως είναι δυνατόν οι Αντιπρόεδροι να αντικαθίστανται από τον πρόεδρο στις ολομέλειες, την στιγμή που ο Πρόεδρος δεν θα έχει καμία γνώση των θεμάτων? Υπάρχει περίπτωση ο Πρόεδρος να μην χρειαστει να να συμμετάσχει στις ολομέλειες για χρόνια και να κληθεί ξαφνικά να αποφασίσει για θέματα σημαντικά τα οποία ουδόλως γνωρίζει. Σωστότερο είναι, ο κάθε αντιπρόεδρος να αντικαθίσταται από κάποιον "αναπληρωτή¨μέλος της ίδιας ολομέλειας. Τα θέματα τα οποια καλούνται να θεραπεύσουν οι ρυθμιστικές αρχές έχουν συνέχεια και μπορεί να χρειαστουν μήνες έως χρόνια για να λυθούν. Οπότε τα μέλη των ολομελειών θα πρέπει να είναι συνεχώς ενήμεροι. Ο νομοθέτης πιθανόν να έχει στο μυαλό του θεσμους, όπως ο Αρειος Πάγος ή το ΣτΕ όπου έχουν δομές παρόμοιες με την προτεινόμενη για την ΡΑΑΕΥ. Η μεγάλη διαφορά όμως είναι ότι στις περιπτώσεις ΣτΕ και ΑΠ τα θέματα είναι αυτοτελή και λύνονται συνήθως σε μία συνεδρίαση. Συν το γεγονός ότι όλα τα θέματα σε αυτήν την περίπτωση είναι νομικά και οι συμμετέχοντες όλοι δικαστικοί. Προφανώς καμία σχέση με την περίπτωση των αρχών όπου υπάρχουν θέματα κάθε είδους. Τέλος, δίνοντας τη δυνατότητα τον Πρόεδρο να συμμετάσχει σε όλες τις ολομέλειες ως "αναπληρωματικός", υπονοείται ότι είναι γνώστης και ειδικός για όλα τα θέματα (Ενέργεια, Υδατα, Απόβλητα). Τότε δημιουργείται το εξής ερωτημα: Γιατί δεν επιλέγουμε 13 τέτοιους "ειδικούς" και να έχουμε μόνο μία ολομέλεια για τα πάντα και να αποφύγουμε τομπαρών υπεπολύπλοκο και γραφειοκρατικό σύστημα διοίκησης;