Αρχική Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και ΥδάτωνΜΕΡΟΣ Α’ Εισαγωγικές διατάξεις Άρθρο 1 ΣκοπόςΣχόλιο του χρήστη HELENE CHARIZANI | 25 Φεβρουαρίου 2023, 20:58
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Για διευκόλυνση παρατίθενται οι Αποφάσεις ΣτΕ οι οποίες σχετίζονται με τα ύδατα, εκ των οποίων οι 3 πρώτες για ΕΥΔΑΠ/ΕΥΑΘ και η τέταρτη για όλους τους παρόχους. • Το ΣτΕ με την απόφαση 1906/2014 απαγόρευσε τη διάθεση πλειοψηφικού πακέτου μετοχών στην αγορά και διέταξε την έξοδο της ΕΥΔΑΠ από το ΤΑΙΠΕΔ. • Οι σχεδόν ομόφωνες αποφάσεις της ολομέλειας ΣτΕ 190-191/2022, (4-2-2022) διέταξαν την έξοδο ΕΥΔΑΠ-ΕΥΑΘ από το υπερταμείο κρίνοντας το χαρακτήρα του υπερταμείου ως ασύμβατο με το κοινό αγαθό, ακυρώνοντας και τον τρόπο Διορισμού των Διοικήσεων των ΕΥΔΑΠ-ΕΥΑΘ από το Υπερταμείο. • Η απόφαση ΣτΕ 1886/2022 (Οκτώβριος 2022) ακύρωσε το διαγωνισμό για τη διαχείριση και λειτουργία του υδροδοτικού συστήματος της Αθήνας (εν εξελίξει διαγωνισμό ΣΔΙΤ στο ΕΥΣ Αθήνας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών). • Η απόφαση ΣτΕ 2519/2022 Δ’ Τμήμα (Δεκέμβριος 2022) ακύρωσε ομόφωνα, στο σύνολό της, την υπ’ αριθμ. 135275/19.05.2017 (ΦΕΚ Β’/1751) απόφαση της διυπουργικής Εθνικής Επιτροπής Υδάτων (γνωστής ως ΚΥΑ τιμολόγησης νερού). Η απόφαση του ΣτΕ αναφέρεται στη διακήρυξη της ίδιας της Οδηγίας 2000/60/ΕΚ ότι «το ύδωρ δεν είναι εμπορικό προϊόν» και σημειώνει ότι από τις διατάξεις της Οδηγίας και το σκοπό της, συνιστάμενο στη διασφάλιση της ποιότητας του ύδατος και στη διαχείριση αυτού όχι ως εμπορικού προϊόντος, αλλά ως κοινωφελούς αγαθού. Ακυρώνει λοιπόν την ΚΥΑ τιμολόγησης ως αντίθετη στην ανωτέρω Οδηγία και στην εφαρμοστική αυτής εθνική νομοθεσία (ν.3199/2003 και π.δ.51/2007), διότι: 1) Δεν θεσπίζονται συγκεκριμένοι κανόνες ώστε να διασφαλίζεται ότι οι πάροχοι των υπηρεσιών ύδατος προσαρμόζουν την τιμολογιακή τους πολιτική στα δεδομένα που προκύπτουν από τα εγκεκριμένα σχέδια διαχείρισης της κάθε λεκάνης απορροής ποταμών (πέραν των ειδικών ρυθμίσεων για το περιβαλλοντικό κόστος και το κόστος πόρου), 2) Δεν προβλέπεται ότι κατά την έγκριση των τιμολογίων των παρόχων από τις αρμόδιες αρχές, ελέγχεται η τήρηση των κατευθύνσεων που τίθενται στα σχέδια διαχείρισης, ώστε να εξασφαλίζεται ότι η τιμολογιακή πολιτική διαμορφώνεται κατά τρόπο σύμφωνο προς την Οδηγία, κατ΄ εκτίμηση των κοινωνικών, περιβαλλοντικών και οικονομικών αποτελεσμάτων της ανάκτησης κόστους και της αρχής, «ο ρυπαίνων πληρώνει» και δεν προσδιορίζονται συγκεκριμένοι παράμετροι, κατ’ εκτίμηση των οποίων πρέπει να καθορίζεται το επίπεδο ανάκτησης του κόστους των υπηρεσιών ύδατος στις διάφορες χρήσεις.