Αρχική Διατάξεις για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειες και την προστασία του φυσικού και χωροταξικού περιβάλλοντοςΜΕΡΟΣ ΣΤ΄ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΠΕΡΙ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ (άρθρα 138-142)Σχόλιο του χρήστη Ecoelastika AE | 26 Φεβρουαρίου 2023, 11:36
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αρθρο 142: Είναι πραγματικά λυπηρό να καταργείται η υποχρέωση των Εισαγωγέων Μεταχειρισμένων Οχημάτων να εγγράφονται στο ΕΜΠΑ πριν την εγγραφή και την καταχώρηση στοιχείων στο Μητρώο Μεταχειρισμένων Οχημάτων, ένα μέτρο που θα συνέβαλε ουσιωδώς στη διαφύλαξη της νομιμότητας ως προς την εκπλήρωση μιας σημαντικής νομικής υποχρέωσης των Εισαγωγέων Μεταχειρισμένων οχημάτων. Στην Ελλάδα ένα μεγάλο ποσοστό των οχημάτων που εισάγονται είναι μεταχειρισμένα. Κάθε όχημα από τη στιγμή που μπαίνει στην κυκλοφορία μέχρι και τη στιγμή που θα αποσυρθεί παράγει απόβλητα. Αυτά τα απόβλητα είναι τα μεταχειρισμένα ελαστικά, η μπαταρία και το ίδιο το όχημα μετά την απόσυρσή του. Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή και Ελληνική νομοθεσία ο εισαγωγέας του οχήματος θεωρείται «παραγωγός» και οφείλει κατά την εισαγωγή στην Ελληνική αγορά του μεταχ. οχήματος, να πληρώσει χρηματικές εισφορές: 1.Για τη διαχείριση των άχρηστων ελαστικών που θα προκύψουν από την πρώτη αλλαγή των ελαστικών που φέρει το όχημα (Χ4), με νέα ελαστικά 2. Για την διαχείριση της άχρηστης μπαταρίας του οχήματος όταν γίνει αντικατάστασή της με καινούργια 3. Για την διαχείριση του άχρηστου οχήματος κατά την απόσυρσή του όταν αυτό καταστεί απόβλητο Στην Ελλάδα δραστηριοποιούνται σήμερα περίπου 6000 επιχειρήσεις που εισάγουν κάθε χρόνο δεκάδες χιλιάδες μεταχειρισμένα οχήματα. Για τη διαχείριση των αποβλήτων που παράγονται από την χρήση/απόσυρση αυτών των οχημάτων (ελαστικά, οχήματα, μπαταρίες) είναι υπεύθυνα εγκεκριμένα συλλογικά συστήματα εναλλακτικής διαχείρισης (ΣΣΕΔ) που έχουν εγκριθεί από το Ελληνικό κράτος. Με τη μη συμμετοχή στα ΣΣΕΔ των 6000 επιχειρήσεων που εισάγουν μεταχειρισμένα οχήματα, το κόστος για τη διαχείριση για παράδειγμα των μεταχειρισμένων ελαστικών (5.500 τόνοι ελαστικών ανά έτος) το επιβαρύνονται οι σύννομες επιχειρήσεις του κλάδου (εισαγωγείς ελαστικών και εισαγωγείς οχημάτων) που συμμετέχουν στα ΣΣΕΔ. Αυτή η άνιση μεταχείριση (σύννομων και παράνομων) επιχειρήσεων γίνεται ανεκτή από την Ελληνική Πολιτεία με τη χθεσινή αποσύνδεση του Μητρώου Μεταχειρισμένων Οχημάτων (ΜΕΜΟ) με το Ελληνικό Μητρώο Παραγωγών (ΕΜΠΑ), διαιωνίζοντας έτσι μια κατάσταση που υπάρχει από το 2004, χρονιά που εγκρίθηκαν τα συλλογικά συστήματα για τη διαχείριση των μεταχειρισμένων ελαστικών, οχημάτων και μπαταριών αυτοκινήτου. Δηλαδή ο κλάδος των εισαγωγέων μεταχειρισμένων οχημάτων (6000 επιχειρήσεις) θα είναι στο διηνεκές ο μόνος που είχε έχει και θα έχει το προνόμιο να διαφεύγει μονίμως από την εκπλήρωση των υποχρεώσεών του και να παράγει ανενόχλητος απόβλητα για τα οποία θα πληρώνουν άλλοι κλάδοι! Συγχαρητήρια!