Αρχική Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και ΥδάτωνΆρθρο 11 Εποπτεία – Προσθήκη άρθρου 12Α στον ν. 4001/2011Σχόλιο του χρήστη Σαφαρίκας Νικόλαος | 27 Φεβρουαρίου 2023, 10:12
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Στο συγκεκριμένο άρθρο θεωρούμε ότι η ΡΑΑΕΥ συγκεντρώνει πολύ αυξημένες αρμοδιότητες σε βάρος άλλων Υπουργείων που τις ασκούν όπως το Υπουργείο Εσωτερικών, το Υπουργείο Υγείας, οι Αποκεντρωμένες Διοικήσεις κ.λ.π. με βάση την ισχύουσα νομοθεσία. Η υπερσυγκέντρωση αυτή αρμοδιοτήτων δεν θεωρούμε ότι θα συμβάλλει στην αποδοτική διαχείριση των ζητημάτων, μιας και οι αρμοδιότητες αντί να αποκεντρώνονται συγκεντρώνονται στην Αθήνα, όπου βρίσκεται η έδρα της Αρχής, στοιχείο που δεν είναι προς την ορθή κατεύθυνση. Επίσης προβληματική θεωρούμε την αρμοδιότητα της ΡΑΑΕΥ να έχει πρόσβαση σε βάσεις δεδομένων των φορέων οι οποίοι υποχρεούνται να παρέχουν αμελλητί τα στοιχεία που τους ζητά (παρ. 2 του άρθρου). Η διάταξη αυτή θεωρούμε ότι προσκρούει στην εθνική και ενωσιακή νομοθεσία για τα προσωπικά δεδομένα και πέραν των άλλων αναγάγει την ΡΑΑΕΥ σε απόλυτο ελεγκτή. Προβληματική θεωρούμε επίσης και την περίπτωση β της παρ. 4 του άρθρου σύμφωνα με την οποία η ΡΑΑΕΥ προτείνει στη Γνωμοδοτική Επιτροπή της παρ. 3 του άρθρου 4 του ν. 3199/2003 την μέθοδο κοστολόγησης και τιμολόγησης. Θεωρούμε ότι η μέθοδος κοστολόγησης είναι συγκεκριμένη, βάσει των αρχών της Οικονομικής Επιστήμης. Η εν λόγω διατύπωση της διάταξης είναι αόριστη, ενώ παράλληλα υποκαθιστά τις Δ.Ε.Υ.Α. και τις θεσμικά κατοχυρωμένες αρμοδιότητές τους σύμφωνα με τον ιδρυτικό τους νόμο, τον ν. 1069/80. Με τη διάταξη της παρ. 4 περ. ζ δίνει την αρμοδιότητα στην ΡΑΑΕΥ να πιστοποιεί τους παρόχους υπηρεσιών ύδατος. Με τη διάταξη αυτή η οποία εξειδικεύεται στο άρθρο 12 παρ. 3 του νομοσχεδίου δημιουργείται ένα επιπλέον πλαίσιο πιστοποίησης, πέραν των άλλων που διαθέτουν οι πλειονότητα των ΔΕΥΑ με αποτέλεσμα να δημιουργείται αβεβαιότητα ως προς τις Δ.Ε.Υ.Α. που ενδεχομένως δεν θα πιστοποιηθούν με επιπτώσεις στις τοπικές κοινωνίες και προσκρούει στο δικαίωμα όλων των πολιτών να έχουν πρόσβαση σε υγιεινό και ασφαλές πόσιμο νερό. Τέλος, θεωρούμε ότι η αρμοδιότητα που δίνεται με την παρ. 4 περ. η του άρθρου στην ΡΑΑΕΥ να παρακολουθεί και να εποπτεύει την απρόσκοπτη, ασφαλή, ποιοτικά αξιόπιστη και οικονομικά προσιτή παροχή πόσιμου νερού προς τους καταναλωτές είναι αρμοδιότητα του Υπουργείου Υγείας σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, ως προς την ποιότητα και άλλων υπερκείμενων αρχών ως προς την οικονομικά προσιτή. θεωρούμε ότι πρέπει να επαναδιατυπωθούν.