Αρχική Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και ΥδάτωνΆρθρο 12 Αναδιοργάνωση παρόχων υπηρεσιών ύδατος – Προσθήκη άρθρου 12Β στον ν. 4001/2011Σχόλιο του χρήστη Σαφαρίκας Νικόλαος | 27 Φεβρουαρίου 2023, 10:18
Στο συγκεκριμένο άρθρο αναφέρει: Αναδιοργάνωση παρόχων υπηρεσιών ύδατος – Διαχειριστική επάρκεια – Εξουσιοδότηση Έως την 31η Δεκεμβρίου 2024, η Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων (Ρ.Α.Α.Ε.Υ.) υποβάλλει στους Υπουργούς Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Εσωτερικών πρόταση ολοκληρωμένης δέσμης μέτρων, συνοδευόμενη από ανάλυση οικονομικών και κοινωνικών συνεπειών, για τη διασφάλιση της επιχειρησιακής λειτουργίας του συνόλου των παρόχων υπηρεσιών ύδατος, συμπεριλαμβανομένου του βέλτιστου προτεινόμενου αριθμού τους και του καταμερισμού του γεωγραφικού πεδίου άσκησης των αρμοδιοτήτων τους, λαμβάνοντας υπόψη τα χαρακτηριστικά της κάθε περιοχής. Στο πλαίσιο αυτό, προτείνει την αναδιοργάνωση των υφιστάμενων παρόχων υπηρεσιών ύδατος με συνενώσεις ή συγχωνεύσεις, προς ενίσχυση της διαχειριστικής τους ικανότητας. Η διαπίστωση διαχειριστικής επάρκειας των παρόχων υπηρεσιών ύδατος από τη Ρ.Α.Α.Ε.Υ. αποτελεί προϋπόθεση για την αξιολόγηση προτάσεων των παρόχων υπηρεσιών ύδατος και την υλοποίηση προγραμμάτων μέσω χρηματοδοτικών εργαλείων στον τομέα των υπηρεσιών ύδατος. Με απόφαση της Ρ.Α.Α.Ε.Υ. δύνανται να θεσπίζονται κριτήρια αξιολόγησης της διαχειριστικής ικανότητας των παρόχων υπηρεσιών ύδατος και τα ελάχιστα επίπεδα πλήρωσης των κριτηρίων αυτών, για την πιστοποίηση της επάρκειάς τους, ως προς το ελάχιστο απαιτούμενο επίπεδο παρεχόμενων υπηρεσιών στους οικείους καταναλωτές. Θεωρούμε το εν λόγω άρθρο άστοχο στην παρούσα στιγμή και πρέπει άμεσα να αποσυρθεί. Αν κάποια στιγμή κινήσει η διαδικασία θα πρέπει προηγουμένως: 1. να έχει προηγηθεί αλλαγή του θεσμικού - νομικού πλαισίου των επιχειρήσεων 2. να δοθεί μεγάλο χρονικό διάστημα (10ετές πλάνο τουλάχιστον) για την επιτυχία ώστε να δημιουργηθούν οικονομίες κλίμακας 3. να δοθούν χρήματα σε πολύ μεγάλο βαθμό και 4. να προσληφθεί προσωπικό για την επιτυχία του εγχειρήματος. Ακόμη όμως και με αυτά τα δεδομένα δεν είναι σίγουρο ότι το εγχείρημα της μεγέθυνσης θα φέρει θετικό αποτέλεσμα. Δεν σημαίνει ότι οι συγχωνεύσεις και μεγεθύνσεις θα φέρουν το θεμιτό αποτέλεσμα. Ενδεχομενως τα προβλήματα των μικρών δήμων και ΔΕΥΑ να αποτελέσουν στο τέλος και πρόβλημα της διευρυμένης ΔΕΥΑ, αναδεικνύοντας περισσότερο τις αδυναμίες και λιγότερο τα όποια θετικά σημεία. Ενδεχόμενα ο συντονισμός από την Κεντρική ΔΕΥΑ (πρωτεύουσα του Νομού), στον σχεδιασμό, υλοποίηση και παρακολούθηση των έργων, λόγω της διαχειριστικής επάρκειας που διαθέτουν να λειτουργούσε καλύτερα. Σε κάθε περίπτωση θεωρούμε ότι αλλαγές δεν γίνονται εν μέσω προγραμματικών περιόδων όπου έχουν ενταχθεί έργα δις, γιατί την ίδια στιγμή θα χαθούν έργα και χρήματα, αν οι ΔΕΥΑ κινηθούν προς πολλές κατευθύνσεις και όχι προς την επίτευξη του στόχου που είναι η απορρόφηση των κονδυλίων από το ΕΣΠΑ, Ταμείο Ανάκαμψης, Αντώνη Τρίτση κλπ. Όλα τα ανωτέρω με την ταυτόχρονη πρόσληψη ειδικού επιστημονικού προσωπικού