Αρχική Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια ΘεσσαλίαςMASTER PLAN WATER MANAGEMENT IN THESSALY IN THE WAKE OF STORM DANIEL How to Address Thessaly’s Water-Related Agricultural ChallengesΣχόλιο του χρήστη Μιχαήλ Τσαγκατάκης | 28 Μαρτίου 2024, 11:22
Οι έγγειες βελτιώσεις, οι συνιστώσες τους και ο νέος “Daniel” που απειλεί να πλημμυρίσει όλη τη χώρα: Θεμελιακό στοιχείο της εθνικής οικονομίας είναι η διάσταση των εγγείων βελτιώσεων. Σύμφωνα με τις διατάξεις της πρωτοποριακής κατά το χρόνο θέσμισής της (ν.δ 3881/1958 και ΒΔ 13.9/1959) νομοθεσία, οι συνιστώσες της είναι οι υδατικοί, οι εδαφικοί και οι γεωργικοί πόροι της χώρας και οι φορείς της, που δεν είναι άλλοι από τους οργανισμούς των εγγείων βελτιώσεων που βρίσκονται κάτω από τον έλεγχο της Αυτοδιοίκησης. Μετά από τον ευνουχισμό της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης και την υδροκεφαλική γιγάντωση των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και της Κεντρικής Κυβέρνησης και των υβριδικών μορφωμάτων της (ΟΑΚ και τώρα ΟΔΥΘ) τα τελευταία χρόνια, το Master Plan υποκρύπτει στην πραγματικότητα την νέα επιχείρηση άλωσης και των τελευταίων θεσμικών οχυρών της Αυτοδιοίκησης, των Οργανισμών Εγγείων Βελτιώσεων (ΟΕΒ), οι οποίοι, όπως αναφέρεται, μόλις εκκολαφθεί πλήρως το νέο «αυγό του φιδιού», δηλαδή, ο νέος Οργανισμός Διαχείρισης Υδάτων Θεσσαλίας, θα μπουν στο ντουλάπι της ιστορίας. Το εγχείρημα αυτό είναι γνωστό στους «παροικοῦντες τὴν Ἱερουσαλήμ» ότι θ’ αποτύχει, αλλά αυτό λίγο ενδιαφέρει. Αρκεί, ως φαίνεται, να αξιοποιηθεί, ως πλημμυρίδα, που θα επιτρέψει τη θέσμιση ενός ακόμη νεοφιλελεύθερου εργαλείου, του νέου Οργανισμού, κατά παράβαση του Συντάγματος και του Κοινοτικού Κεκτημένου, που θέλουν, τη διαχείριση των υδάτων να έχουν οι Αρχές των Λεκανών Απορροής, δηλαδή η Αυτοδιοίκηση υπό τον έλεγχο νομιμότητας της πολιτείας. Δηλαδή, οι φορείς που κατά το Σύνταγμα έχουν την ευθύνη των τοπικών υποθέσεων, δηλαδή, ιεραρχούμενοι, οι Οργανισμοί Εγγείων Βελτιώσεων (ΟΕΒ, ΓΟΕΒ, ΔΕΥΑ, Δήμοι, Περιφέρειες), κατά τις σχετικές θεσμικές επιταγές, προσαρμοζόμενοι στη χώρα μας και κατάλληλα υποστηριζόμενοι από την Πολιτεία, αλλά και κατά το πρότυπο βέλτιστων πρακτικών, όπως στην εμπνεύστρια της κοινοτικής πολιτικής για τα ύδατα, την Γαλλία. Και σε αρμονική διαλειτουργική διασύνδεση με όλα τα βιοτικά και αβιοτικά στοιχεία του Οικοσυστήματος του Φυσικού Περιβάλλοντος. Ο πρόλογος είναι απαραίτητος προκειμένου ν’ αναδειχτούν το υπόβαθρο, αλλά και οι σκοποί τόσο της κυβερνητικής πρωτοβουλίας, όσο και του κατ’ ευφημισμό ονομαζόμενου “Master Plan” της HVA”. 1. Στην πραγματικότητα η πρόταση επιστεγάζει κυβερνητική μεθόδευση η οποία κυοφορείται από ετών με σκοπό, a. τον «αναίμακτο», σιωπηρό, εξοβελισμό από την εθνική νομοθεσία της πρωτοποριακής κατά τη θέσμισή της, το 1958 και 1959 νομοθεσίας για τις έγγειες βελτιώσεις (ν.δ 3881/1958 και ΒΔ 13.9/1959) b. την απαξίωση και εν τέλει του εξοβελισμού των οργανισμών των εγγείων βελτιώσεων (ΟΕΒ, ΔΕΥΑ κλπ) μόλις δημιουργηθεί το μόρφωμα που αρχικά θα ελέγχεται από την κυβέρνηση και «ἐν εὐθέτῳ χρόνῳ» θα γίνει βορά των νεοφιλελεύθερων συνεργατών τους. c. την περαιτέρω συρρίκνωση ακόλουθα της Αυτοδιοίκησης, d. τον πλήρη κεντρικό έλεγχο μεταβατικά των υδάτινων πόρων και του εδάφους e. και τη νεοφιλελεύθερη στη συνέχεια οικονομική διαχείρισή τους με τρόπους που έχουν ήδη καταστεί διαφανείς. 2. την επιτυχία του εγχειρήματος που προαγγέλλει το θάνατο της σπονδυλικής στήλης της ελληνικής εθνικής οικονομίας, του πρωτογενή τομέα της, σχεδόν στο σύνολό του (χωρίς δυστυχώς να γίνεται αντιληπτό) φαίνεται δυστυχώς να διασφαλίζουν, a. η τραγικά αποτυχημένη θεσμική και εκτελεστική διαχείριση των εγγείων βελτιώσεων εδώ και 65 χρόνια περίπου από όλες τις κυβερνήσεις μέχρι τη σημερινή, b. Το άνοιγμα της κερκόπορτας που επέτρεψε ένα φυσικό φαινόμενο, ο Daniel. Ευχερώς διακρίνεται από μια περιορισμένη ομάδα πολιτών που έχει τη δυνατότητα και τη διάθεση να περιηγηθεί το κατ’ ευφημισμό «Master plan” της HVA (καθ’ ημάς της κυβερνητικής οικογένειας) ότι, όπως και δηλώνεται από τους συντάκτες του, αφανείς και εμφανείς, η πρόταση συνδέεται με λύσεις που δεν περιορίζονται στην αντιμετώπιση των κινδύνων από πλημμύρες, αλλά επεκτείνονται σε όλες τις διαστάσεις του πρωτογενή τομέα της οικονομίας στην δύσμοιρη αυτή Περιφέρεια, προδιαγράφοντας την τύχη της γεωργίας, των γεωργικών εκτάσεων, της κτηνοτροφίας και των κατοίκων της. Σας οδοστρωτήρας η πλημμυρίδα της πρότασης (για την οποία κατά τη γνώμη της κυβερνητικής οικογένειας αρκεί μια διαβούλευση σε κείμενο συνταγμένο σε ξένη γλώσσα, διάρκειας δέκα [10] ημερών) αξιώνει να παρασύρει την αυτοδιοίκηση και τις συνιστώσες των εγγείων βελτιώσεων αφού, όπως δηλώνεται, η πρόταση φιλοδοξεί να γίνει μοντέλο ανάπτυξης όλης της Ελλάδας !!!. Αγνοούν ότι «δεν είναι η Θεσσαλία μόνο, η Ελλάδα». Ότι δεν γίνεται να δημιουργηθούν δύο νομικά μέτρα και σταθμά, άλλα να ισχύουν εκεί και άλλα στην υπόλοιπη Ελλάδα. Ότι δεν γίνεται να συνεχιστεί η ποδοπάτηση του Συντάγματος και του κοινοτικού κεκτημένου. Απλά μόνο και μόνο γιατί θέλουν ν’ αξιοποιήσουν, ως κερκόπορτα τον φυσικό Daniel, για να απελευθερώσουν τον κυβερνητικό ομόλογό του. Έναν νέο, δηλαδή, Daniel που θα επιτρέψει την άλωση του Θεσσαλικού Κάμπου. Που θα επιτρέψει τη δημιουργία των προϋποθέσεων για ένα νέο νεοφιλελεύθερο Great Reset, όπως θεοποιείται σήμερα στην χώρα μας και δι επισήμων χειλέων που το ανακάλυψαν. Ο σχολιασμός αυτής της πτυχής που συνδέεται άρρηκτα με το κατ’ ευφημισμό και μόνο αποκαλούμενο “Master Plan” της HVA (και σε καμιά περίπτωση με ένα πραγματικό Master Plan) θα ολοκληρωθεί στην επόμενη, τελευταία παρέμβαση, με την οποία θ’ αποδομηθεί ο κυβερνητικός σχεδιασμός για τη δημιουργία του ΟΔΥΘ. ..θα επανέλθουμε….