Αρχική Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια ΘεσσαλίαςMASTER PLAN WATER MANAGEMENT IN THESSALY IN THE WAKE OF STORM DANIEL How to Address Thessaly’s Water-Related Agricultural ChallengesΣχόλιο του χρήστη Μιχαήλ Τσαγκατάκης | 29 Μαρτίου 2024, 13:05
Απουσία Διαβουλεύσεων και Μελέτης Επιπτώσεων: Είναι δικαιολογημένη η απορία, τι ισχύει ; Tο τρέχον κόμμα εξουσίας δεν γνωρίζει πως να κυβερνήσει ή εν γνώσει του και σκοπίμως κυβερνά με τρόπους που του επιτρέπουν να διατηρεί τους πολίτες σε ανήλια σπήλαια άγνοιας, «άτερ γνώμης», όπως αναφέρει ο Αισχύλος στον Προμηθέα Δεσμώτη ; Πως αλλιώς να εξηγηθεί, ότι γι άλλη μια φορά μια κυβέρνηση συνεχίζει, - να παραβιάζει τις συστάσεις του ΟΟΣΑ για τις διαδικασίες διαβούλευσης, όπως αποτυπώνονται γενικά στο τρέχον θεσμικό κείμενό του (OECD Regulatory Policy Outlook 2018), (https://read.oecd-ilibrary.org/governance/oecd-regulatory-policy-outlook-2018_9789264303072-en#page64) αλλά και στην αξιολόγησή του ΟΟΣΑ ειδικά για τη χώρα μας (https://read.oecd-ilibrary.org/governance/oecd-regulatory-policy-outlook-2018/greece_9789264303072-25-en#page1), - ν’ αγνοεί τις διαρκείς παραινέσεις του, ότι οι πολίτες πρέπει ν’ αντιμετωπίζονται, ως συνεταίροι, οι προτάσεις των οποίων πρέπει να λαμβάνονται υπόψη (https://read.oecd-ilibrary.org/governance/oecd-regulatory-policy-outlook-2018/greece_9789264303072-25-en#page1), - ν’ αρνείται συνειδητά να εκπληρώνει τη νομική υποχρέωσή του να ενημερώνει τους συμμετέχοντες με ηλεκτρονικό μήνυμα, - να οργανώνει υποκριτικά διαβουλεύσεις διαρκείας ελάχιστων ημερών ακόμη και για σοβαρότατα κοινωνικά, πολιτικά και οικονομικά ζητήματα με μακροχρόνιες επιπτώσεις, - να μην πραγματοποιεί ουσιαστικές μελέτες ρυθμιστικών επιπτώσεων (RIA), - να μην εφαρμόζει τους κανόνες καλής νομοθέτησης, - να αγνοεί ακόμη και επίσημες εξειδικευμένες συστάσεις, όπως της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην αξιολόγηση δράσεων υλοποίησης της Οδηγίας των Νερών στην Ελλάδα (Ιούλιος 2018, και μεταγενέστερες), ότι, «….η διαδικασία διαβούλευσης πρέπει να ενισχυθεί. Θα πρέπει να καταβληθούν περισσότερες προσπάθειες για να εξασφαλιστεί η ενεργός συμμετοχή όλων των ενδιαφερόμενων μερών και οι παρατηρήσεις θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη με πιο διαφανή τρόπο…». Ενδεικτικά και μόνο σημειώνονται (γιατί δυστυχώς αυτός είναι ο κανόνας) για να δειχτεί η συνολική παθογένεια της χώρας, • Για το χωροταξικό νομοσχέδιο η διαβούλευση -ορίστηκε για τον νεκρό μήνα Αύγουστο, από 4.8.2020 μέχρι 4 .9.2020 κατατέθηκαν συνολικά 1184 σχόλια από ενδιαφερόμε¬νους πολίτες, τα οποία φυσικά στη συντριπτική πλειοψηφία τους απορρίφθηκαν. • Η Δημόσια Διαβούλευση της 12ης.6.2023 Ρυθμιστικής Αρχής Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων σχετικά με την επιβολή ρυθμιστικών μέτρων στην προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας σε Μικρούς Πελάτες (έως 25kVA) κατά το άρθρο 23 του ν.4001/2011, όπως ισχύει. Έληξε τη Δευτέρα 19 Ιουνίου 2023, χωρίς παράταση • Η Δημόσια Διαβούλευση για το Νόμο 5037/2023 (275 σελίδες 284 άρθρα) αναρτήθηκε 16.2.2023 κι έμεινε ανοιχτή έως 27.2.2023 Παθογένεια, για την οποία είναι αποκλειστικά υπεύθυνα, - τα κόμματα εξουσίας που νομοθετούν, εκτελούν και δικάζουν, τα κόμματα στον προθάλαμο της εξουσίας, που σιωπούν ή δεν γνωρίζουν, - Αλλά και οι κοινωνίες και οι πολίτες στο βαθμό βέβαια, που είναι ακόμη σε θέση ν’ αντιστέκονται στα σύνδρομα, της στοκχόλμης, του μιθριδατισμού και της κυνικής παραβίασης του συνταγματικού δικαιώματος πληροφόρησης (Άρθρο 5Α) που τους υπο(επι)βάλλονται. Οι τοπικοί φορείς και οι πολίτες «έμαθαν» δυστυχώς ν’ αδιαφορούν ή να αδυνατούν ν’ αντιμετωπίσουν αναχρονιστικούς μηχανισμούς και ασπονδύλωτους τρόπους σκέψης. Όπως στον τομέα των υδατικών πόρων, όπου ο κεντρικός σχεδιασμός δεν φτάνει στις λεκάνες απορροής και οι αποφάσεις παίρνονται κεντρικά και εκ των ενόντων κι ας αφορούν τοπικές υποθέσεις ή έχουν ευρύτερη εφαρμογή, ενστικτωδώς ή πυροσβεστικά, χωρίς καν να είναι εφικτό να εξετάζεται η συμμόρφωση των μέτρων προς τις κατευθύνσεις των κρίσιμων Οδηγιών ή τον οποιοδήποτε στα χαρτιά εθνικό σχεδιασμό. Αναπόφευκτη επομένως η έλλειψη ουσιαστικού ενδιαφέροντος συμμετοχής σε διαβουλεύσεις με κραυγαλέο παράδειγμα την προκείμενη, νέα, ασύστολη παραβίαση Την εγκαινίαση διαβουλεύσεων σε ξένη γλώσσα ! Είναι κρίμα ότι το υπόψη επικίνδυνο εγχείρημα εξελίσσεται χωρίς ουσιαστικά αντιδράσεις. Ένα εγχείρημα με το οποίο, η κυβέρνηση χτίζει μόνο μια κατ’ επίφαση αστραπιαία διαβούλευση, ώστε «ἐν κρυπτῷ καὶ παραβύστῳ» (με αφορμή τις καταστροφικές πλημμύρες) να συρρικνώσει ακόμη περισσότερο την Αυτοδιοίκηση και να επεκτείνει τον έλεγχό της σε όλο το οικοσύστημα του φυσικού περιβάλλοντος της Περιφέρειας Θεσσαλίας και τις υπόλοιπες πτυχές του πρωτογενή τομέα. Με τον ομολογημένο σκοπό να επεκτείνει αυτό τον έλεγχο σε ολόκληρη τη χώρα, αδιαφορώντας για τις άπειρες διενέξεις που υπάρχουν και θα προκύψουν ανάμεσα στα διαφορετικά θεσμικά, αναχρονιστικά, ανεφάρμοστα, αλληλεπικαλυπτόμενα θεσμικά πλαίσια που διέπουν κάθε στοιχείο του οικοσυστήματος. Αν δεν κατανοήσει η κυβέρνηση, έστω και αυτή την ύστατη στιγμή ή δεν εξαναγκαστεί με πάνδημη αντίδραση να ανακρούσει πρύμναν προφητεύουμε τον κίνδυνο ανεπανόρθωτων καταστροφικών αποτελεσμάτων. Ο τομέας του οικοσυστήματος του φυσικού περιβάλλοντος είναι πολύ ευρύς για να χωρέσει στο ασφυκτικό πλαίσιο ενός λανθασμένου κολλάζ προτάσεων με αγνόηση του θεσμικού πλαισίου του οικοσυστήματος. Ο μόνος δρόμος που επιβάλλεται ν' ακολουθηθεί είναι: 1. να περιοριστεί η χώρα και οι διάφοροι εργολάβοι της στην συμμόρφωση με τις κοινοτικές υποχρεώσεις για τις οποίες είναι ήδη υπόλογη η κυβέρνηση στα Ευρωπαϊκά Όργανα για την αντιμετώπιση των κινδύνων από πλημμύρες, την αξιολόγηση και παρακολούθησή τους που εδώ και 16 χρόνια αγνοεί, 2. Η δημιουργία πρώτα μιας στρατηγικής για τη διαλειτουργική διαχείριση των στοιχείων του οικοσυστήματος του φυσικού περιβάλλοντος, ενός σχεδίου δράσης με άξονα τις ενδεδειγμένες θεσμικές ρυθμίσεις και στη βάση της να εξελιχθεί ενεργή, πυρετώδης δημόσια διαβούλευση διαρκείας ενός ολόκληρου έτους ! Στη διάρκεια της οποίας έμπρακτα η κυβέρνηση θα ακολουθήσει και εφαρμόσει απαρέγκλιτα τις συστάσεις του ΟΟΣΑ που αναφέρθηκαν στην αρχή. Ελπίζω να προλάβω να σχολιάσω και την μεγάλη απειλή που περιέχεται στο Γενικό Σχέδιο. Που δεν είναι άλλη από τη θανάσιμη απειλή αγνόησης εθνικών και κοινοτικών επιταγών, κατάργησης του θεσμικού πλαισίου των εγγείων βελτιώσεων και των Οργανισμών Εγγείων Βελτιώσεων και η αντικατάστασή τους από ένα αποτυχημένο μοντέλο διαχείρισης που προτείνεται κατά παράβαση της σχετικής νομοθεσίας, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΠΑΡΑΒΑΣΗ ΤΩΝ ΚΑΝΟΝΩΝ ΤΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ με την επίκληση συνδρομής ΔΗΘΕΝ ΓΕΝΙΚΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΟΣ !