Αρχική Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια ΘεσσαλίαςMASTER PLAN WATER MANAGEMENT IN THESSALY IN THE WAKE OF STORM DANIEL How to Address Thessaly’s Water-Related Agricultural ChallengesΣχόλιο του χρήστη Μιχαήλ Τσαγκατάκης | 9 Απριλίου 2024, 08:32
Οι έγγειες βελτιώσεις, οι συνιστώσες τους και ο νέος “Daniel” που απειλεί να πλημμυρίσει όλη τη χώρα – ΑΛΛΟ ΕΝΑ ΘΑΝΑΣΙΜΟ ΠΛΗΓΜΑ ΣΤΗΝ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ: ΧΩΡΙΣ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΠΟΥ ΑΠΕΜΕΙΝΕ ΚΑΙ ΜΑΣ ΤΩΝ ΙΔΙΩΝ :( :( :( Η σκέψη για τη δημιουργία ενιαίου φορέα διαχείρισης υδάτων είναι πρώτον τραγική και δεύτερον ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΝΟΜΙΜΗ ! Πρώτον διότι ο πυρήνας της Οδηγίας των Υδάτων είναι η διαχείριση των υδάτων σε επίπεδο λεκανών απορροής. Αυτό υπογραμμίζεται και στο μοντέλο EPIC που επικαλείται η HVA. Δεύτερον, διαφεύγει της προσοχής των εμπνευστών της καταστροφικής αυτής ιδέας το γεγονός, ότι οι υδατικοί πόροι, το έδαφος και η γεωργία αποτελούν αντικείμενο του Τομέα των Εγγείων Βελτιώσεων και των Οργανισμών τους (ΤΟΕΒ, ΓΟΕΒ, ΔΕΥΑ κλπ) η αρμοδιότητα των οποίων υπάγεται στην Αυτοδιοίκηση, Αυτό που δεν έχουν αντιληφθεί και σχολιάσει ούτε και οι σχολιαστές όμως είναι ότι σε πρώτη φάση ο έλεγχος αφαιρείται από την Αυτοδιοίκηση και τους εν λόγω Οργανισμούς της και μεταφέρεται και αυτός στον έλεγχο του Κράτους, δηλαδή της κυβέρνησης, δηλαδή στον έλεγχο κάθε κόμματος εξουσίας που προκύπτει μετά από εκλογές Τρίτον, όπως προαναφέρθηκε αυτό δεν είναι αποδεκτό από την κοινοτική βούληση που περιέχεται στις κρίσιμες οδηγίες, η διαχείριση των υδάτων γίνεται σε επίπεδο Λεκανών Απορροής. Η μέριμνα της Πολιτείας οφείλει να είναι η διατήρηση των αρμοδιοτήτων κεντρικού σχεδιασμού του τομέα, θεσμικών ρυθμίσεων και ο έλεγχος νομιμότητας και η διαχείριση των έργων, όπως ορίζει το Σύνταγμα πρέπει να γίνεται σε επίπεδο τοπικό, δηλαδή από την Αυτοδιοίκηση και τους Οργανισμούς Εγγείων Βελτιώσεων, που πρέπει να γίνουν αντικείμενο ειδικής φροντίδας και θεσμικής ρύθμισης πάντοτε όμως ως φορέων που υπάγονται στην Αυτοδιοίκηση.. Τέταρτον, αν ληφθεί υπόψη ότι οι καταστροφικές πλημμύρες οφείλονται στις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις (δηλαδή στην κυβέρνηση) που είχαν σχεδόν την πλήρη αρμοδιότητα γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι ο συνδυασμός δημόσιου, αρχικά και ιδιωτικού φορέα σε δεύτερη φάση με τις αρμοδιότητες που έχουν ανατεθεί στις αποκεντρωμένες διοικήσεις είναι καταστροφικός επίσης. Πέμπτο, διαφεύγει της προσοχής των εμπνευστών της καταστροφικής αυτής ότι μια τέτοια ρύθμιση παραβιάζει τους κανόνες του ελεύθερου ανταγωνισμού και δεν μπορεί να σταθεί. Ούτε καν σκέψη πρέπει να γίνεται ότι μπορεί να γίνει επίκληση Γενικού Οικονομικού Συμφέροντος. Γι αυτούς και μόνο συνοπτικά τους λόγους επιβάλλεται η κυβέρνηση, όπως οφείλει πρέπει να ανακαλέσει τις πρωτοβουλίες της αυτές και να επαναδρομολογήσει την προσέγγιση των ζητημάτων σε άλλη βάση. Στην τελευταία παρέμβασή μου που ακολουθεί, θα τεκμηριώσω και τις αντικειμενικές έντονες αντιρρήσεις που υπάρχουν για την δημιουργία του διαβόητου αυτού προτεινόμενου φορέα. ....