• Σχόλιο του χρήστη 'Αργύρης Πλεσιας' | 9 Απριλίου 2024, 15:32

    ΑΡΘΡΟ 87 Η εισαγόμενη διάταξη αποτελεί μια διαδικασία υπέρβασης των εννοιών ΕΛΕΓΧΟΣ - ΕΠΙΒΛΕΨΗ - ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ - ΔΙΟΡΘΩΣΗ. Η παραπάνω διαδικασία είναι ο μόνος τρόπος το δημόσιο να παραλάβει ένα τεχνικά άρτιο μελετητικό αντικείμενο, όπως θα έχει παραχθεί από μελετητές, από διαβούλευση και από ουσιαστικό έλεγχο και διόρθωση. Με την εισαγόμενη διάταξη ανατίθεται σε κάποιον 'ανεξάρτητο μηχανικό', ο οποίος δεν είναι γνωστό τι προσόντα (τυπικά) θα πρέπει να έχει, ΑΛΛΑ ΚΥΡΙΩΣ ΠΩΣ ΘΑ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΙ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ ΤΟΥ, να ΕΛΕΓΞΕΙ και να ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙ, μια μελετητική εργασία τουλάχιστον ετών, εντός 5 ημερών. Επισημαίνεται ότι οι μελέτες των ΕΠΣ, έχουν ανατεθεί, έχουν συνταχθεί και έχουν ολοκληρωθεί προ μηνών. Με την παρούσα διάταξη προσπαθεί η Πολιτεία, να ΞΕΠΕΡΑΣΕΙ την ανάγκη ΕΛΕΓΧΟΥ, ΕΓΚΡΙΣΗΣ και ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ, που προβλέπει η νομοθεσία (διασφάλιση ποιότητας για το δημόσιο συμφέρον), διαμορφώνοντας μια by pass διαδικασία, η οποία παρέχει την ΤΥΠΙΚΗ ΠΑΡΑΛΑΒΗ παραβιάζοντας κάθε έννοια ποιοτικής διασφάλισης του δημοσίου συμφέροντος. Πρέπει να επισημανθεί ότι η ανάθεση των μελετών αυτού του τύπου έγινε με αντίστοιχες αμφισβητούμενες διαδικασίες στο ΤΕΕ, το οποίο στην συνέχεια (μετά την ανάθεση), μετεξελίχθηκε σε Αναθέτουσα Αρχή, με την επίκληση μάλιστα της ειδικής τεχνικής γνώσης που κατείχε. Τόσο το ΥΠΕΝ, όσο και το ΤΕΕ δεν γνωρίζουν ότι σε όλο το κόσμο, οι συμβάσεις μελετών επιβλέπονται και προς τούτο πρέπει να υπάρχει μηχανισμός (φορέας) επίβλεψης??? Προτείνω την απόσυρση της διάταξης ως αντιβαίνουσας στο δημόσιο συμφέρον και την εισαγωγή φορέα επίβλεψης είτε από την δομή της ΑΑ, είτε από την δομή του Υπουργείου καθώς δεν είναι δυνατόν να γίνει παραλαβή μελετών που δεν έχουν επιβλεφθεί.