• Σχόλιο του χρήστη 'ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΘΡΑΚΗΣ' | 11 Απριλίου 2024, 13:38

    ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΑΚΗΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ periferiarxis@pamth.gov.gr ΘΕΜΑ: Τροποποίηση του άρθρου 30 του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου για συμπερίληψη στις προβλέψεις του άρθρου 45 του ν. 998/1979, της εξαίρεσης από την υποχρέωση αναδάσωσης ή δάσωσης, των αναγνωρισμένων ως υφιστάμενων χιονοδρομικών κέντρων του άρθρου 13 του Ν.4179/2013 όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 109 του Ν. 4926/2022 (ΦΕΚ 82 Α) για τα οποία έχει εκδοθεί Α.Ε.Π.Ο., και για παράταση της προθεσμίας της παρ.12 του άρθρου 52 του ν.4280/2014 κατά εύλογο χρονικό διάστημα. Το Χιονοδρομικό Κέντρο Φαλακρού, είναι το μοναδικό χιονοδρομικό κέντρο της Περιφέρειάς μας, συγκεντρώνει το ενδιαφέρον όλων των πολιτών της και αντιμετωπίζει σημαντικά προβλήματα που αφορούν όχι μόνον την ανάπτυξή του. Οι προσπάθειες της Διοίκησης μας για ανεύρεση λύσεων είναι εντατικές και ξεκίνησαν από την πρώτη κιόλας ημέρα ανάληψης των καθηκόντων μας. Το Χιονοδρομικό Κέντρο Φαλακρού είναι ένα εκτεταμένο χιονοδρομικό κέντρο, που αναπτύσσεται στο σύνολό του σε ασκεπείς δασικές εκτάσεις, και διαθέτει σημαντικό αριθμό αναβατήρων, συρόμενων και εναέριων, ανεπτυγμένων σε μεγάλες αποστάσεις από την βάση του χιονοδρομικού κέντρου. Επειδή η αρχικά παραχωρηθείσα έκταση, των 724,6 στρ., για χρήση και εκμετάλλευση είναι εξαιρετικά μικρή, για την αξιοποίηση των δυνατοτήτων όλου του υπάρχοντος δυναμικού αναβατήρων και την αντίστοιχη νόμιμη άσκηση των δραστηριοτήτων, αλλά για και την προβλεπόμενη επέκταση, απαιτείται η χρήση του συνόλου της έκτασης επί της οποίας μας χορηγήθηκε άδεια επέμβασης με την Α.Ε.Π.Ο., δηλαδή και των περίπου 6.000,00 στρ., επιπλέον των ήδη αρχικά παραχωρηθέντων 724,6 στρ. Στην διαδικασία για την έκδοση της πράξης της παρ. 6 του άρθρου 45, μετά την έκδοση της Α.Ε.Π.Ο., αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα το κόστος ανταπόκρισης στην υποχρέωση αναδάσωσης ή δάσωσης και καταβολής ανταλλάγματος χρήσης της παρ. 8 του άρθρου 45 του ν.998/1979, που είναι δυσβάστακτο και αδύνατο να καλυφθεί από την Περιφέρεια μας ως διαχειριστή του χιονοδρομικού κέντρου. Για τον λόγο αυτό προτείνεται η τροποποίηση του άρθρου 30 προκειμένου να συμπεριληφθεί η εξαίρεση από την υποχρέωση αυτή και για τα αναγνωρισμένα ως υφιστάμενα χιονοδρομικά κέντρα του άρθρου 13 του Ν.4179/2013 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει. Επίσης επειδή η πρόσφατη παραχώρηση στην Περιφέρεια μας υφισταμένου ορειβατικού καταφυγίου στην περιοχή του χιονοδρομικού κέντρου και ο σχετικός έλεγχος διαδικασιών μετά την αλλαγή χρήστη, καθυστέρησε την δυνατότητα της νομιμοποίησης με αξιοποίηση της πρόβλεψης της παραγράφου 12 του άρθρου 52 του ν.4280/2014, απαιτείται η παράταση της προθεσμίας που δίνεται στην εν λόγω παράγραφο. Προτείνουμε, (α) την προσθήκη νέου εδαφίου στο τέλος του άρθρου 30 για την τροποποίηση είτε της παρ. 10 είτε της παρ. 11 του άρθρου 45 του ν.998/1979, με την προσθήκη εδαφίου ως εξής: «Από την υποχρέωση αναδάσωσης ή δάσωσης και καταβολής ανταλλάγματος χρήσης εξαιρούνται και τα αναγνωρισμένα ως υφιστάμενα χιονοδρομικά κέντρα του άρθρου 13 του Ν.4179/2013 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, και οι εγκαταστάσεις που εξυπηρετούν την λειτουργία αυτών, για τα οποία έχει εκδοθεί Α.Ε.Π.Ο., σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 8 του άρθρου 52 του ν.4280/2014 σε συνδυασμό με το άρθρο 49 του ν.998/1979.» (β) την προσθήκη νέου εδαφίου στο τέλος του άρθρου 30 για την παράταση της προθεσμίας της παρ.12 του άρθρου 52 του ν.4280/2014 κατά εύλογο χρονικό διάστημα είτε έως 31.12.2024 είτε έως 30.06.2025. (γ) την αντίστοιχη τροποποίηση του τίτλου του άρθρου και του εισαγωγικού εδαφίου. Ο Περιφερειάρχης Χριστόδουλος Τοψίδης