Αρχική Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των πολυεπίπεδων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στους τομείς: α) της διαχείρισης υδάτων, β) της διαχείρισης και προστασίας των δασών...ΕΝΟΤΗΤΑ Γ’ ΕΞΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ (άρθρα 34-94)Σχόλιο του χρήστη Δημήτρης Πράπας | 11 Απριλίου 2024, 13:52
To τμήμα ΔΑ΄που προστίθεται έχει το ίδιο πεδίο εφαρμογής με το 2ο και 3ο Κεφάλαιο του Τμήματος Δ του Ν. 4495/17 όπου παραμένουν εκ παραδρομής μάλλον ελάχιστα άρθρα σε ισχύ. Σύμφωνα με το άρθρο 77 Νομοσχεδίου «Από την έναρξη ισχύος του παρόντος καταργούνται: α) τα άρθρα 85, 91, 92, 93, και 95 του ν. 4495/2017 (Α' 167)» Τι νόημα έχει η ισχύ του άρθρου 94 Ν. 4495/17 πχ μετά την προσθήκη άρθρου 125ΙΓ στον ν. 4495/2017. Επί της ουσίας καταργούνται οι περισσότερες αρμοδιότητες αυθαιρέτων των ΥΔΟΜ και των ΣΥΠΟΘΑ Β΄ οι οποίες μεταφέρονται στο Υπουργείο και ΚΕΣΥΠΟΘΑ Β’ που είναι δεδομένο ότι δεν μπορεί να διαχειριστεί το πλήθος και την περίπλοκη φύση όλων αυτών των προσφυγών με τους τοπικούς όρους δόμησης κάθε περιοχής. Η λύση ενδεχομένως είναι πιο απλή και είναι να ενταχθούν όλες οι ΥΔΟΜ (με όλες τις αρμοδιότητες τους – άδειες-Τοπογραφικό-αυθαίρετα-αρχείο) στο Υπουργείο όπως έγινε και με τα επί μέρους δασαρχεία. Διότι θα αρχίσουμε να βλέπουμε και περιπτώσεις που το κλιμάκιο του ΥΠΕΝ ως ιεραρχικά ανώτερο να μπορεί να αμφισβητεί την εγκυρότητα της άδειας της ιεραρχικά κατώτερης ΥΔΟΜ του Δήμου ή την ορθότητα της τακτοποίησης και θα προκύψει μεγάλη ανασφάλεια δικαίου. Η ορθότητα των τακτοποιήσεων παραμένει στα Τμήματα Αυθαιρέτων των ΥΔΟΜ.Εν τέλει πόσες υπηρεσίες θα ασχολούνται μέ ένα αυθαίρετο? Γενικά το σύστημα με τις νομαρχίες (νυν Περιφέρειες/Αποκεντρωμένες) με λιγότερες αλλά πιο οργανωμένες πολεοδομίες λειτουργούσε μάλλον καλύτερα παλιά. Ήδη βλέπουμε ότι κάθε Δήμος εφαρμόζει όσες διατάξεις του ΝΟΚ ορίζει το Δημοτικό συμβούλιο. Το πληροφοριακό σύστημα και την επιλογή των κλιμακιων ελέγχου μπορεί να το διαχειρίζεται το Υπουργείο μέσω του ΤΕΕ αλλά το νέο σύστημα είναι μάλλον αδύνατο να λειτουργήσει χωρίς την στελέχωση του προσωπικού των ΥΔΟΜ και είναι επικίνδυνη η κατάργηση τους ενώ θα μπορούσαν ενδεχομένως να ενσωματωθούν στο σύστημα ελεγκτών. Διότι κατά τα λοιπά υπάρχει αμφιβολία εάν θα είναι πρόθυμοι (με χαμηλές αμοιβές και υψηλό κίνδυνο) οι ιδιώτες ελεγκτές δόμησης σε περιπτώσεις καταγγελιών-διενέξεων και ιδιαίτερα όταν προκύπτουν οδοιπορικά και διανυκτερεύσεις λόγω δυσκολίας μετακίνησης πχ. σε νησιά.