Αρχική Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των πολυεπίπεδων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στους τομείς: α) της διαχείρισης υδάτων, β) της διαχείρισης και προστασίας των δασών...ΕΝΟΤΗΤΑ Γ’ ΕΞΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ (άρθρα 34-94)Σχόλιο του χρήστη ΠΑΝΤΣΗΣ Κ | 11 Απριλίου 2024, 18:38
Αξιότιμοι κύριοι σχολιάζω τα άρθρα 48, 53, 70, 71 Άρθρο 48 Αντί να στελεχωθούν οι πολεοδομίες (ΥΔΟΜ) των Δήμων με το απαραίτητο και κατάλληλων ειδικοτήτων δυναμικό, να ελεγχθούν και να αξιολογηθούν για το έργο τους (πχ. με ετήσια καταγραφή των καταγγελιών και των αυτεπαγγέλτως ευρισκόμενων αυθαιρέτων και καταγραφή των εκθέσεων ααυθαιρέτων και δειγματολοπτικό έλεγχο αυτών), να ελεγχθούν και να αξιολογηθούν οι γνωμοδοτήσεις του ΣΥΠΟΘΑ ( για το ορθό των αποφάσεων ιδίως όταν είναι σε αντίθεση με εισήγηση των ΥΔΟΜ) και να καθαρίζει τον χώρο της και το περιβάλλον της η Τοπική Αυτοδιοίκηση δημιουργείται μια δαιδαλώδης διαδικασία καταγραφών, προτεραιοποιήσεων (πάνε οι αριθμοί πρωτοκόλλου και η ισότητα μεταξύ των πολιτών), κληρώσεων ατόμων που δεν έχουν τα επαγγελματικά δικαιώματα για τα κλιμάκια ελέγχου και κάπου αφήνεται και ο θεσμός των ελεκγτων δόμησης μπας και κάποιος ιδιώτης μηχανικός με γνώσεις και επαγγελματικά δικαιώματα εμπλακεί σε καμιά υπόθεση. Το περιβάλλον και οι πόλεις δεν προστατεύονται δημιουργώντας και άλλες χρονοβόρες διαδικασίες, στις οποίες εμπλέκονται και άτομα χωρίς το επιστημονικό υπόβαθρο, τα επαγγελματικά δικαιώματα, τη γνώση της πολεοδομικής νομοθεσίας και ειδικά τη γνώση της νομοθεσίας περί δομήσεως. Αναφέρεται ότι μεταφέρεται το ΣΥΝΟΛΟ της αρμοδιότητα των αυθαιρέτων στο Σώμα Ελεγκτών και Επιθεωρητών , οι οποίοι σημειωτέον δεν έχουν όλοι υπάλληλοι στο Σώμα τα επαγγελματικά δικαιώματα, την γνώση, την κατάρτιση προς τούτο. Επιπλέον, τελικά το Σώμα Ελεγκτών Επιθεωρητών θα κάνουν απλά κληρώσεις και πίνακες και στατιστικά και διαβιβάσεις εγγράφων ενώ αν διαβάσει κανείς παρακάτω στο άρθρο 70 στο σημαντικότερο κομμάτι του ελέγχου, αυτό της αυτοψίας και της έκθεσης αυθαιρέτου δύναται να συμμετέχουν στα "μέλη" του κλιμακίου ελέγχου ένας σκασμός άσχετοι υπάλληλοι προς αυτό το έργο! Δηλαδή η ΔΕ ΠΕ Διοικητικού, οι ΠΕ Πληροφορικής, ΠΕ Γεωτεχνικοί ΔΕ ΠΕ Οικονομικού του ΥΠΕΝ, της Κτηματικής, κλπ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΑΥΤΟΨΙΑ ΚΑΙ ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΘΑΙΡΕΤΟΥ; Είναι πραγματικά λυπηρό όταν επαγγελματικό δικαίωμα έκδοσης οικοδομικής άδειας έχουν μόνο Αρχιτέκτονες, Πολιτικοί και Τοπογράφοι μηχανικοί το ΥΠΕΝ να βγάζει σχέδιο νόμου που τον έλεγχο αυθαιρεσίας θα τον κάνουν οι μη έχοντες τα επαγγελματικά δικαιώματα τις γνώσεις και την κατάρτιση. Τότε γιατί δεν γίνονται και Ελεγκτές Δόμησης όλοι οι άνθρωποι ανεξαρτήτως επιπέδου ή ειδικότητας σπουδών;;; ... Άρθρο 53 Το ότι ο πολίτης για να καταγγείλει κάτι που κάνει κακό στο περιβάλλον και στην πόλη θα πρέπει να δίνει και 200€ ξεπερνά κάθε όριο της ισότητας των πολιτών. Αν ήταν να μπαίνουν παράβολα για την προστασία του περιβάλλοντος ας έμεναν τα αυθαίρετα στις πολεοδομίες μαζί με τη δυνατότητα των ελεγκτών δόμησης. Δε χρειαζόταν να δίνουμε υψηλόμισθη δουλειά σε συνταξιούχους του σώματος επιθεωρητων και ελεγκτών ή να γίνεται διαδαλώσης διαδικασία ελέγχου των αυθαιρέτων πιθανά και από άσχετους προς το αντικείμενο υπαλλήλους... και το παράβολο αυτό οι Δήμοι θα το χρησιμοποιούσαν για την αποζημίωση κοινόχρηστων και κοινωφελών χώρων που θα συνέβαλε στην προστασία του περιβάλλοντος και όχι στα έξοδα μετακίνησης επιθεωρητών ή άσχετων υπαλλήλων του ΥΠΕΝ από Αθήνα και Θεσσαλονίκη ανά την Ελλάδα και φυσικά στην ημερήσια αποζημιωσής τους. Οι τοπικοί μηχανικοι των πολεοδομιών δεν έχουν έξοδα πέραν του μισθού τους ούτε λαμβάνουν επιμίσθια όπως αυτά των επιθεωρητών για να κάνουν μόνο καταλόγους, ούτε λαμβάνουν ημερήσιες αποζημιώσεις και εκτός έδρας! Τα παράβολα θα πήγαιναν για να αυξηθεί το πράσινο (αποζημιώσεις κοινοχρήστων χώρων), αν μπορεί να θεωρηθεί δυνατόν να δίνεται παράβολο από κάποιον που θέλει να προστατέψει το περιβάλλον. Δεν μπορεί ο κάθε πολίτης να δίνει 200€ και αυτό καταργεί την ισότητα των πολιτών, μια από τις πιο σημαντικές συνταγματικές αρχές. Η δε επιστροφή του σε περίπτωση έστω και μερικής ευδοκίμησης δεν ευσταθεί ως επιχείρημα γιατί δεν έχουν όλοι οι πολίτες 200€ για να προκαταβάλουν! Άρθρο 70 Ο τίτλος του άρθρου θα μπορούσε να είναι Πλήρης ισοπέδωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των μηχανικών ! Πως ενώ δικαίωμα έκδοσης οικοδομικής άδειας έχουν μόνο Αρχιτέκτονες , Πολιτικοί και τοπογράφοι μηχναικοί μπορούν να μπαίνουν ΟΛΟΙ οι υπάλληλοι της Γενικής Γραμματείας Χωρικού Σχεδιασμού ή όλοι της Γενικής ΔΙεύθυνσης του Σώματος Ελεγκτών και ΕΠιθεωρητών ή της κτηματικής στα κλιμάκια ελέχγου που κάνουν την αυτοψία και την έκθεση αυθαιρέτου; Πραγματικά αδιανότητο! Και πάλι αν αυτό δεν θεωρείται αντισυνταγματικό από το ΥΠΕΝ και το κάνουν σχέδιο νόμου θα μπορούσε η αρμοδιότητα να παρέμενε στους Δήμους και οι δήμοι να κάνουν κληρώσεις σε όλο το προσωπικό τους και να μπαίνουν και οι ΔΕ Γραμματέων σε κλιμάκια ελέγχου και να γίνονται τοπικά οι έλεγχοι χωρις έξοδα μετακινήσεων, εκτός έδρας, ημερήσιων αποζημιώσεων και παχυλών επιμισθίων! ΑΝ το Υπουργείο θέλει να γίνεται κεντρικά ο έλεγχος των αυθαιρέτων ας στήσει λοιπόν έναν ορθό μηχανισμό με τους μηχανικούς που έχουν το επαγγελματικό δικαίωμα έκδοσης και ελέγχου αυθαιρέτων (Αρχιτέκτοντες, Πολιτικοί, τοπογράφοι Μηχναικοί) από το Σώμα Ελεγκτών και Επιθεωρητών από τη Διεύθυνση Εφαρμογής Σχεδιασμού και Ελέγχου Δομημένου Περιβάλλοντος (έχουν το όνομα αλλά όχι και τον έλεγχο τελικά αφού το κομμάτι του ελέγχου που μόνο αυτό έχει τελικά βάρος και σημασία το κάνει ο καθείς) και ιδιώτες Ελεγκτές Δόμησης. ΔΙαφορετικά έλεγχο από ανθρώπους χωρίς επιστημονικό υπόβαθρο θα μπορούσαν και οι Δήμοι να κάνουν και χωρίς τα υψηλά έξοδα που προανέφερα και την επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού. Πραγματική προσβολή και για τους ιδιώτες μηχανικούς τόσο αυτούς που εκδίδουν Οικοδομικές Άδειες και χτίζουν τις κατασκευές όσο και για τους Ελεγκτές Δόμησης που μπορεί να κληρωθούν με ένα ΠΕ Οικονομικού της Κτηματικής ή του ΥΠΕΝ να ελέγξουν ένα αυθαίρετο! Άρθρο71 Στην ουσία δεν υπάρχει το ακαταδίωκτο καθώς ο καθείς μπορεί να κάνει μήνυση λέγοντας κατά την άποψή του ότι τα μέλη του κλιμακίου προσπορίζουν δικό τους όφελος ή όφελος για τρίτο (είτε για τον καταγγέλων είτε για τον καταγγελλόμενο ανάλογα με το ποιος θα θιγεί από την έκθεση) και θα τρέχουν στα δικαστήρια για έγγραφες εξηγήσεις και απολογίες. Επίσης σε περίπτωση τέτοια αν σε ένα κλιμάκιο ήταν ένας τοπογράφος μηχανικός και ένας ΠΕ πληροφορικής κάλλιστα θα μπορούσε ο ΠΕ πληροφορικός να αποποιηθεί την όποια ευθύνη λέγοντας ότι δεν έχει σχέση επαγγελματικά με το αντικείμενο αλλά του το ανέθεσαν. Μάλλον οι δημιουργοί του σχεδίου νόμου δεν είχαν επαφή με τον έλεγχο αυθαιρέτων, τις δικαστικές διαστάσεις αυτών και τα επαγγελματικά δικαιώματα.