• Σχόλιο του χρήστη 'ITA GROUP A.E.' | 12 Απριλίου 2024, 16:52

    Επειδή, σκοπός του υπό διαβούλευση σχεδίου νόμου είναι η ενίσχυση της ενεργειακής ασφάλειας θα πρέπει να παρέχεται με τον πλέον ευρύ και αποτελεσματικό τρόπο η δυνατότητα περιορισμού της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης, καθώς και του ενεργειακού κόστους, το οποίο αναπόδραστα μετακυλίεται στους καταναλωτές. Ιδίως στην περίπτωση βιομηχανικών δραστηριοτήτων, όπως η αφαλάτωση και η επεξεργασία ύδατος (με πολλαπλές εφαρμογές στη βιομηχανία και στην καθημερινότητα των πολιτών), το κόστος ηλεκτρισμού επηρεάζει ουσιαστικά (συχνά σε ποσοστό άνω του 50%) την τιμή διάθεσης του τελικού προϊόντος. Ως εκ τούτου, η αυτοπαραγωγή και ο εικονικός ενεργειακός συμψηφισμός θα πρέπει να επιτρέπονται στις περιπτώσεις ενεργοβόρων δραστηριοτήτων (αφαλάτωση και επεξεργασία ύδατος) και όχι μόνο στους παρόχους υπηρεσιών ύδατος ή τους φορείς Γενικής Κυβέρνησης, άλλως με τις διατάξεις του άρθρου 99 του σχεδίου νόμου επιχειρείται μη θεμιτή διάκριση μεταξύ δημοσίου και ιδιωτικού τομέα. Είναι απολύτως τεχνικά θεμιτό και επιτρεπτό τόσο εν λειτουργία ΑΠΕ να ενεργεί εναλλακτικά ως αυτοπαραγωγός σε κατανάλωση στο ΜΔΝ ή κορεσμένο δίκτυο αφού ήδη επιτυχημένα απορροφάται στο συγκεκριμένο δίκτυο αλλά και κάθε νέα ΑΠΕ που προστίθεται σε ΜΔΝ ή κορεσμένο δίκτυο να έχει απόλυτη προτεραιότητα για ενεργειακό ή εικονικό ενεργειακό συμψηφισμό ως αυτοπαραγωγός σε τόσο καίριες ηλεκτροβόρες και εν τέλει κοινωνικής σημασίας καταναλωτικές δραστηριότητες όπως η αφαλάτωση και γενικότερα η επεξεργασία ύδατος. Πιο συγκεκριμένα, προτείνουμε τη διατύπωση του άρθρου 99 με κάποιες τροποποιήσεις στις δύο πρώτες παραγράφους, όπως παρατίθενται πιο κάτω: 7. Επιτρέπεται οι κάτοχοι σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από 7. Επιτρέπεται οι κάτοχοι σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (Α.Π.Ε.) ή Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης (Σ.Η.Θ.Υ.Α.), οι οποίοι βρίσκονται σε οποιαδήποτε στάδιο αδειοδότησης, να προβούν στις απαιτούμενες τροποποιήσεις των αδειών και εγκρίσεων κατά περίπτωση, ώστε να μπορούν να λειτουργήσουν ως σταθμοί αυτοπαραγωγής με την επιφύλαξη της παρ. 3 του άρθρου 12Α του ν. 4414/2016 (Α’ 149) ή ως σταθμοί του άρθρου 14Α. Το πρώτο εδάφιο εφαρμόζεται και για σταθμούς σε λειτουργία. Για τις περιπτώσεις των προηγούμενων εδαφίων, εφόσον έχουν συναφθεί συμβάσεις λειτουργικής ενίσχυσης, επιτρέπεται η λύση αυτών κατόπιν αιτήματος του ενδιαφερομένου. Μετά την παύση λειτουργίας του σταθμού Α.Π.Ε. ή Σ.Η.Θ.Υ.Α. υπό το καθεστώς αυτοπαραγωγής, οι εν τω μεταξύ λυθείσες συμβάσεις λειτουργικής ενίσχυσης αναβιώνουν για τον υπολειπόμενο χρόνο ισχύος τους κατόπιν αιτήματος του ενδιαφερομένου. Για παρόχους υπηρεσιών ύδατος, καθώς και μονάδες αφαλάτωσης και μονάδες επεξεργασίας ύδατος επιτρέπεται η εφαρμογή ενεργειακού και εικονικού ενεργειακού συμψηφισμού, καθώς και η μετατροπή και λειτουργία μικρών υδροηλεκτρικών σταθμών για εφαρμογή ενεργειακού συμψηφισμού και εικονικού ενεργειακού συμψηφισμού, σύμφωνα με το άρθρο 14Α προς κάλυψη των ενεργειακών τους αναγκών. Η ισχύς των σταθμών του προηγούμενου εδαφίου μπορεί να ανέρχεται μέχρι και το εκατό τοις εκατό (100%), του αθροίσματος της συμφωνημένης ισχύος των προς συμψηφισμό καταναλώσεων. Για την κάλυψη καταναλώσεων των εγκαταστάσεων που ανήκουν σε ή διαχειρίζονται φορείς της Γενικής Κυβέρνησης, όπως ορίζεται στην περ. β της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α’ 143), καθώς και μονάδες αφαλάτωσης και μονάδες επεξεργασίας ύδατος επιτρέπεται η εφαρμογή ενεργειακού και εικονικού ενεργειακού συμψηφισμού με τη μέγιστη ισχύ των σταθμών Α.Π.Ε. να ανέρχεται μέχρι και σε ποσοστό εκατό τοις εκατό (100%) της συμφωνημένης ισχύος της παροχής κατανάλωσης ή του αθροίσματος της συμφωνημένης ισχύος των προς συμψηφισμό παροχών κατανάλωσης, κατά παρέκκλιση των παρ. 4 και 5 του άρθρου 14Α.