Αρχική Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των πολυεπίπεδων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στους τομείς: α) της διαχείρισης υδάτων, β) της διαχείρισης και προστασίας των δασών...ΕΝΟΤΗΤΑ Γ’ ΕΞΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ (άρθρα 34-94)Σχόλιο του χρήστη ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΑΣΤΙΚΗΣ ΠΟΔΗΛΑΣΙΑΣ | 12 Απριλίου 2024, 17:29
Άρθρα 34-41 Με το άρθρο 41 δίνονται κίνητρα για τη θεσμοθέτηση θέσεων στάθμευσης ποδηλάτου σε κτίρια. Αν και αναγνωρίζουμε τόσο την αναγκαιότητα όσο και την τεχνικά ορθή διατύπωση σχετικά με τη χωροθέτηση και τη διαστασιολόγηση των θέσεων στάθμευσης, δεν μπορούμε να μην επισημάνουμε πως δεν είναι απαραίτητο να θεωρείται ως μπόνους για επιπλέον δόμηση. Η χωροθέτηση πέντε θέσεων στάθμευσης που καταλαμβάνει 5-6τμ, μπορεί να συνεπάγεται επέκταση του υπογείου (σύμφωνα με την παρ.5) κατά πολλές δεκάδες μέτρα εκτός του περιγράμματος του κτιρίου, γεγονός που κατά κοινή ομολογία δυσχεραίνει την απορροή των ομβρίων υδάτων. Ίσως η ηγεσία του ΥΠΕΝ, στη οποία έχουμε εμπιστοσύνη, θα έπρεπε να ξαναδεί αυτό το θέμα. Θα θέλαμε με την ευκαιρία να επισημάνουμε ότι αυτό το μέτρο θεσπίζεται εκτός οποιουδήποτε στρατηγικού σχεδιασμού για το ποδήλατο. Θέσεις στάθμευσης σε κάποια κτίρια χωρίς να υπάρχει καμία άλλη πρόβλεψη για την ποδηλατική μετακίνηση στην πόλη (δίκτυα, υποδομές, συνδυασμένη μετακίνηση, παιδεία), σίγουρα κάποιον ποδηλάτη που δεν μπορεί σήμερα να μεταφέρει το ποδήλατό του με το ασανσέρ στον 6 όροφο θα τον βοηθήσει, αλλά από μόνο του δεν εκτιμούμε ότι θα πάει ιδιαίτερα μπροστά την βιώσιμη αστική κινητικότητα στις πόλεις μας. Θέλουμε Εθνική Στρατηγική για το Ποδήλατο, Στρατηγική στην οποία θα ενταχθούν και μέτρα/κίνητρα όπως αυτό του άρθρου 41 που να συντονίζει τις δράσεις για την προώθηση της ποδηλατικής μετακίνησης στο πλαίσιο της βιώσιμης αστικής κινητικότητας. Με τα άρθρα 34 έως 40 θεσπίζονται σειρά Στρατηγικών για την Αστική Πολιτική, την Προσβασιμότητα, την Αστική Ανθεκτικότητα, τη Διαχείριση του Οικιστικού Αποθέματος. Για το Ποδήλατο όμως τι; Το μόνο που υπάρχει είναι ο Οδηγός Δημόσιας Πολιτικής για το Ποδήλατο του Υπουργείου Μεταφορών ο οποίος έκλεισε χρόνο χωρίς να εκδοθεί το πρώτο Εθνικό Σχέδιο Δράσης. Ασχολείται κανένας άραγε στο Υπουργείο Μεταφορών με αυτό το Σχέδιο Δράσης; Μήπως χάνεται άλλη μία ευκαιρία θέσπισης του πλαισίου εκπόνησης της Εθνικής Στρατηγικής για το Ποδήλατο μίας Στρατηγικής που αφορά ξεκάθαρα την Αστική Πολιτική κατά την έννοια του άρθρου 34 του σχεδίου νόμου.