Αρχική Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των πολυεπίπεδων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στους τομείς: α) της διαχείρισης υδάτων, β) της διαχείρισης και προστασίας των δασών...ΕΝΟΤΗΤΑ Γ’ ΕΞΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ (άρθρα 34-94)Σχόλιο του χρήστη Αλέξανδρος Αθανασόπουλος | 13 Απριλίου 2024, 13:44
Άρθρο 41. Προτείνω την τροποποίηση/αντικατάσταση του άρθρου 41 ώστε να επιτρέπει σε οικοδομές να χρησιμοποιήσουν μέρος της παρόδιας στάθμευσης για την τοποθέτηση ερμαρίου στάθμευσης ποδηλάτων, χωρίς καμιά αύξηση της δόμησης της οικοδομής. Το κίνητρο δηλαδή θα είναι η δωρεάν χρήση μέρους του δρόμου (αν έχει παρόδια στάθμευση) για την ασφαλή στάθμευση ποδηλάτων των κατοίκων της οικοδομής. Η κατασκευή να μπορεί να τοποθετηθεί κατόπιν αιτήματος οποιουδήποτε ιδιοκτήτη ή ένοικου της οικοδομής, με κοινόχρηστα έξοδα της οικοδομής. Οι κατασκευές αυτές θα πρέπει να είναι διάτρητες, ώστε να μπορούν οι αρμόδιες αρχές (π.χ. η δημοτική αστυνομία), και οι γείτονες, να ελέγξουν με απλό οπτικό έλεγχο οτι χρησιμοποιούνται για στάθμευση ποδηλάτων, και όχι για γενική αποθηκευτική χρήση. Επιπλέον - Nα επιτρέπεται στους δήμους/περιφέρειες να τοποθετούν παρόδιες θέσεις στάθμευσης ποδηλάτων σε χώρους παρόδιας στάθμευσης, πεζόδρομους και πεζοδρόμια (αν απομένει επαρκές νόμιμο πλάτος διέλευσης πεζών). Οι κλειστές θέσεις να μπορούν να ενοικιάζονται στους πολίτες. Παραδείγματα από το Λονδίνο: https://www.podilates.gr/forum/metakinisi-stin-poli/theseis-stathmeysis-podilaton-sto-londino - Σε πεζόδρομους, να τοποθετούνται μεταλλικές κατασκευές στάθμευσης ποδηλάτων (τύπου Π), ώστε να μπορεί κάποιος να κλειδώσει το ποδήλατο του για να πάει για ψώνια, για διασκέδαση, κ.λ.π. Όπως είναι διατυπωμένο τώρα, το Αρθρο 41 φαίνεται πως έχει μοναδικό σκοπό την αύξηση της πυκνότητας δόμησης, και τη μείωση της φύτευσης, με παραθυράκι/πρόφαση τις θέσεις στάθμευσης ποδηλάτων. Αναφέρονται μόνο οι διαστάσεις των θέσεων στάθμευσης ποδηλάτων, χωρίς να αναφέρονται μεταλλικές κατασκευές για να κλειδώνουν τα ποδήλατα, ούτε κάποιο κριτήριο που να διαπιστώνει οτι οι θέσεις αυτές θα χρησιμοποιούνται για στάθμευση ποδηλάτου και όχι για στάθμευση αυτοκινήτων. Μπορεί λοιπόν με το να βαφτίσει ένας μηχανικός 0.60 * 2 * 5 = 6 τμ ως θέσεις στάθμευσης ποδηλάτου στα σχέδια, τα οποία "δεν προσμετρώνται στον συντελεστή δόμησης, ούτε στον υπολογισμό της επιτρεπόμενης κάλυψης του οικοπέδου" και πιθανόν "συμμετέχουν στον υπολογισμό της φύτευσης", και να επεκτείνει τους υπόγειους χώρους της οικοδομής κατά 10%.