Αρχική Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των πολυεπίπεδων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στους τομείς: α) της διαχείρισης υδάτων, β) της διαχείρισης και προστασίας των δασών...ΕΝΟΤΗΤΑ Γ’ ΕΞΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ (άρθρα 34-94)Σχόλιο του χρήστη Στ.Γεωργοπούλου | 14 Απριλίου 2024, 15:10
Επισημάνσεις σε άρθρα του νέου νόμου για τον έλεγχο της αυθαίρετης δόμησης του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας που βρίσκεται σε διαδικασία διαβούλευσης Άρθρο 51. : Η παρ. 2.β. προτείνεται να περιοριστεί στη φράση : «Η πραγματοποίηση των πτήσεων ΣμηΕ.Α. θα πρέπει να γίνεται από κατόχους πιστοποιητικού βιομηχανικής ασφάλειας σύμφωνα με τον Εθνικό Κανονισμό Βιομηχανικής Ασφάλειας (Β’ 4071/2020)» διότι : Η πρόβλεψη για χρήση «Συστημάτων μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών» (ΣμηΕΑ) για ανάθεση σε χειριστή που κατέχει άδεια για επαγγελματική χρήση και είναι καταχωρισμένος στο Μητρώο Εκμεταλλευόμενων και Χειριστών Σ.μη.Ε.Α. του άρθρου 11 της υπό στοιχεία Δ/ΥΠΑ/21860/1422/2016 απόφασης του Διοικητή Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (Β΄ 3152), όπως εκάστοτε ισχύει, θα πρέπει να περιοριστεί στο προσωπικό ενός φορέα καθώς δημιουργεί πιθανούς κινδύνους διαρροής δημοσιοποίησης προσωπικών δεδομένων για συμφέροντα που δεν σχετίζονται με τους λόγους των προθέσεων της ανάθεσης, με κίνδυνο δημιουργίας έως και ζητημάτων εθνικής ασφάλειας για πτήσεις σε περιοχές νησιών συνόρων κ.α. Για να εξασφαλισθεί το απολύτως αναγκαίο μέτρο επεξεργασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, στις απεικονίσεις που θα λαμβάνονται με αποκλειστικό σκοπό τον γεωεντοπισμό αυθαίρετων κτισμάτων και κατασκευών, απαιτείται σύμφωνα με την ισχύουσα ευρωπαϊκή και εθνική νομοθεσία η διαχείριση του υλικού που θα συγκεντρώνεται να γίνεται από έναν φορέα (δημόσιου χαρακτήρα) με καθορισμένο τον προβλεπόμενο υπεύθυνο προστασίας προσωπικών δεδομένων ως υπόλογο τυχόν διαρροών. Πέρα των ανωτέρω θα πρέπει να υπάρξει πρόβλεψη διαβαθμισμένης αναγκαιότητας χρήσης ΣμηΕΑ για την αποφυγή κατάχρησης πόρων για υποθέσεις που μπορούν να επιλυθούν με άλλους τρόπους ελέγχου όπως με αντιπαραβολή σχεδίων με αεροφωτογραφίες και ορθοφωτοχάρτες συγκεκριμένων χρονολογικών περιόδων -με τις οποίες θα πρέπει να εξοπλιστεί η εν λόγω υπηρεσία ελέγχων- σε σχέση με τις φάσεις εξέλιξης της ισχύουσας νομοθεσίας που αφορά στην περιπτωσιολογία των αυθαιρέτων, με επιτόπιους ελέγχους σε σχέση με την προτεραιοποίηση κ.α.. Άρθρο 52. : Η φράση «τεχνική υποστήριξη των καταγγελλόντων» προτείνεται να αφαιρεθεί καθώς εμπεριέχει τον κίνδυνο να καταχωρηθούν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του «Ενιαίου Ηλεκτρονικού Συστήματος Καταγγελιών» ψευδή παραποιημένα ηλεκτρονικά αρχεία ως στοιχεία των υποθέσεων και ως εκ τούτων για τις περιπτώσεις που ο επιτόπιος έλεγχος θα είναι ανέφικτος λόγω προτεραιοποίησης αναγκαιότητας επιτόπιων ελέγχων ενδέχεται να προκύπτουν εσφαλμένα πορίσματα εις βάρος των πολιτών που βρίσκονται σε αντιδικίες με τους καταγγέλλοντες είτε για περιουσιακά είτε για πολιτικά είτε για προσωπικά ζητήματα μεταξύ τους. Έτσι κι αλλιώς στο άρθρο 53 υπάρχει εξειδίκευση για τον τρόπο κατάθεσης καταγγελίας. Άρθρο 53. : Για την επίτευξη της παρ. «…Αν για τη στοιχειοθέτηση της καταγγελίας …-… να είναι σύμφωνη με την ισχύουσα σχετική νομοθεσία» για την κατά το δυνατό εξασφάλιση του : «να λαμβάνονται απεικονίσεις με αποκλειστικό σκοπό τη στοιχειοθέτηση της βασιμότητας της καταγγελίας και τον γεωεντοπισμό του ακινήτου στο οποίο αφορά η καταγγελία, και στο απολύτως αναγκαίο μέτρο» θα πρέπει να διασφαλιστεί η πλήρης εποπτεία, χρήση, νομή και κατοχή των συλλεχθέντων αρχείων φωτογραφικών λήψεων των χειριστών από τον δημοσίου φορέα (ΥΠΕΝ, ΤΕΕ ή αλλο) με προκαθορισμένες ποινές (σε νομοθετική ρύθμιση) για τις περιπτώσεις τυχόν διαρροής τους για άλλους σκοπούς. Εάν το παράβολο των 200 ευρώ του καταγγέλλοντα «…επιστρέφεται σε περίπτωση έστω και μερικής ευδοκίμησης της καταγγελίας…» λόγω του πλήθους των καταγγελιών και της συγκέντρωσης διενέργειας του πλήθους των ελέγχων στην επικράτεια, το ποσό που θα συγκεντρώνεται στο Πράσινο Ταμείο για το σκοπό κάλυψης εξόδων μετακίνησης των κλιμακίων από την κεντρική υπηρεσία στους κατά τόπους ελέγχους στις περιφέρειες της χώρας είναι ανέφικτο ισολογισμού. Άρθρο 54. : Στα κριτήρια για την προτεραιοποίηση εξέτασης του συνόλου των καταγγελιών από μία κεντρική υπηρεσία δεν υπάρχει πρόβλεψη για συσχέτιση - συνεργασία με τις κατά τόπους κοινωνίες που βιώνουν άμεσα την επίπτωση αυθαιρεσιών μείζονος σημασίας. Η παραπάνω επισήμανση σε συνδυασμό με την παρ. : «Με εξαίρεση την ανωτέρω ενημέρωση ... μόνο μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας του Συστήματος….» εμπεριέχει τον κίνδυνο σημαντικές προς εξέταση καταγγελίες μεγάλου βάθος επιπτώσεων στην κάθε επιμέρους τοπική κοινωνία που την αφορά, να καταχωρούνται ως δευτερευούσης σημασίας εάν δεν υποστηρίζονται επαρκώς, στην πρώτη διαλογή τους από την κεντρική υπηρεσία, που είναι φυσικό να μην γνωρίζει τη σπουδαιότητα της κάθε μίας υπόθεσης. Στο άρθρο αυτό θα πρέπει να προβλεφθεί ένας δίαυλος δια λειτουργικότητας με τους κατά τόπους δήμους-τοπικές κοινωνίες. Άρθρο 55. : Η φράση : «….ή μεταξύ των στοιχείων που τους έχουν χορηγηθεί…» προτείνεται να αναδομηθεί ως : «….και στα στοιχεία που έχουν συλλέξει…». Οι χειριστές των Σ.μη.Ε.Α. εάν δεν είναι μηχανικοί, συνεπικουρούν το έργο των κλιμακίων ελέγχου και θα πρέπει να δέχονται κατευθύνσεις από τους μηχανικούς μέλη των κλιμακίων που έχουν μελετήσει τις υποθέσεις και είναι σε θέση να κατευθύνουν τη διέλευση των πτήσεων στα επίμαχα σημεία διερεύνησης συνεισφέροντας στον εντοπισμό τόσο της αυθαίρετης κατασκευής όσο και της απόδειξης της απομάκρυνσής της, μόνο ως προς τη γενική της εικόνα. Οι επιμέρους λεπτομέρειες των αυθαιρεσιών και ο χαρακτηρισμός τους αποτυπώνονται με επιτόπιες μετρήσεις, για τον δίκαιο καταλογισμό προστίμων καθώς και τον εντοπισμό συντεταγμένων για τα σημεία των αυθαίρετων κτισμάτων στο χώρο, που απαιτείται βάση νομοθεσίας να είναι προσαρμοσμένα στο ενιαίο γεωδαιτικό σύστημα ΕΓΣΑ, ως σταθερά μετρήσεων του Εθνικού Κτηματολογίου προς αποφυγή λαθών που υφίστανται σε παλαιού τύπου τοπογραφικές αποτυπώσεις κ.α σε συμβόλαια και τίτλους ιδιοκτησιών εμπεριέχοντας τον κίνδυνο δημιουργίας παρανοήσεων. Το άρθρο τελειώνει με τη φράση : «Σε περίπτωση ασυμφωνίας της έκθεσης αυτοψίας με τον διενεργηθέντα επανέλεγχο που διενεργείται, το κλιμάκιο στο οποίο έχει δοθεί η εντολή για επανέλεγχο, είναι αρμόδιο για την έκδοση της οριστικής έκθεσης αυτοψίας, για την οποία εφαρμόζεται η διαδικασία του παρόντος» χωρίς να διευκρινίζεται σε ποιες περιπτώσεις διενεργείται επανέλεγχος. Η ασαφής αναγκαιότητα επανελέγχου σε συνδυασμό με την χρήση ορολογίας όπως αυτή της «οριστικής έκθεσης αυτοψίας» δημιουργεί εκ των προτέρων υπόνοιες κατά του κύρους των υπηρεσιών ελέγχου των κλιμακίων. Εξάλλου υπάρχουν προσδιορισμένα βήματα μέσα στη νομοθεσία (εξέταση προσφυγών, αποφάσεις ΚΕΣΥΠΟΘΑ κ.α.) μέχρι την απόφαση επιβολής προστίμου όπου οι εν λόγω εκθέσεις αυτοψίας αποτελούν τη βάση καταγραφής στοιχείων προς εξέταση. Επιπλέον καθώς στο άρθρο 62 περιγράφεται μια περίπτωση επανελέγχου από κλιμάκιο του άρθρου 125ΙΖ, ως δυνατότητα επαλήθευσης πορίσματος ελεγκτή δόμησης η οποία μπορεί να συμπληρωθεί με : «για την οποία εφαρμόζεται η διαδικασία του άρθρου 55», η εν λόγω φράση στο παρόν άρθρο προτείνεται να διαγραφεί. Άρθρο 57. : Απαιτείται διευκρίνιση για ποια κατηγορία υποθέσεων εξετάζει το Κ.Ε.Σ.Υ.Π.Ο.Θ.Α. και αν εξακολουθεί την αρμοδιότητά του το Σ.Υ.Π.Ο.Θ.Α (Β) ως προς τις έως τώρα σχετικές υποθέσεις καταγγελιών. Επισημαίνεται επίσης ότι μέσα στο πλήθος των καταγγελιών για αυθαίρετες κατασκευές που εξετάζονται από τις τοπικές Υ.Δομ. περιλαμβάνεται ένας μεγάλος όγκος υποθέσεων (μάντρες, συρματοπλέγματα, κοτέτσια, υπόστεγα καλύβια κλείσιμο σημείων διέλευσης τοπικών οδών κ.ο.κ) που εντάσσονται στον ημερήσιο προγραμματισμό αυτοψιών τους, εντός της περιοχής τους, που διευθετούν κατά βάση θέματα συνύπαρξης των κατοίκων της κάθε περιοχής, ενώ εάν ενταχθούν στον προγραμματισμό μιας κεντρικής υπηρεσίας δεν θα επιλύονται εξαιτίας προτεραιοποίησης με κίνδυνο τη διαιώνιση διαρκών εντάσεων στις τοπικές κοινωνίες. Θα πρέπει επίσης να διευκρινιστεί ποια είναι η αρμόδια υπηρεσία του ΥΠΕΝ που ενημερώνεται από την Γ.Δ.Σ.Ε.Ε. για την επιβολή των κυρώσεων του άρθρου 125Θ (: ΤΕΔΚ/ ΓΔΣΕΕ? ) καθώς και ποια είναι η αρμόδια υπηρεσία του ΥΠΕΝ (:ΟΦΥΠΕΚΑ?) που εναλλακτικά με την αρμόδια υπηρεσία Υποδομών και Μεταφορών ενημερώνονται για την άμεση κατεδάφιση κατά το άρθρο 125Ι. Άρθρο 58. : Καθώς γίνεται αναφορά στο Σ.Υ.Π.Ο.Θ.Α. απαιτείται διευκρίνιση /συμπλήρωση για ποιες από τις περιπτώσεις που εξετάζει σε σχέση με το Κ.Ε.Σ.Υ.Π.Ο.Θ.Α. (βλέπε σχετική επισήμανση στο άρθρο 57). Οι προβλεπόμενοι χρόνοι των περιπτώσεων αιτήσεως ακύρωσης στο τέλος του άρθρου θα πρέπει να εναρμονιστούν με την παρ. 2Α του αρθ. 271 του Ν. 5037/2023. Επισημαίνεται ότι μεταξύ του χρόνου αιτήσεως ακύρωσης κατά των αποφάσεων επιβολής προστίμου μη έγκαιρης κατεδάφισης του άρθρου 125ΙΓ, ενώπιον του Διοικητικού Εφετείου της τοποθεσίας του ακινήτου (εντός της εξηκονθήμερης προθεσμίας της παρ. 1 του άρθρου 46 του π.δ. 18/1989, που αρχίζει από την κοινοποίηση τους), και του χρόνου ενημέρωσης των αρμόδιων Δημόσιων Οικονομικών Υπηρεσιών όπου βεβαιώνονται τα πρόστιμα, έχει μεσολαβήσει, σύμφωνα με την παρ. 2Α του αρθ. 271 του Ν. 5037/2023, η αποστολή της απόφασης επιβολής προστίμου του Προϊσταμένου της Γενικής Δ/νσης του Σώματος Επιθεωρητών και ελεγκτών στην αρμόδια Οικονομική Υπηρεσία από την έκδοσή της με αποτέλεσμα να βεβαιώνεται σε μικρότερους χρόνους των προβλεπομένων των αιτήσεων ακύρωσης. Άρθρο 61. : Δεν διευκρινίζεται ποια είναι η αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας που αποστέλλεται το πρωτόκολλο κατεδάφισης που εκδίδεται από τον Προϊστάμενο της Γενικής Διεύθυνσης Σώματος Επιθεωρητών και Ελεγκτών. Καθώς τόσο οι υπηρετούντες μηχανικοί με ειδικότητες σχετικές με τον έλεγχο κτιρίων που ανήκουν στη Γενική Διεύθυνση Σώματος Επιθεωρητών και Ελεγκτών όσο και οι προβλεπόμενοι στη στελέχωση της υπηρεσίας, είναι, σύμφωνα με τον παρόντα νόμο μέλη των μικτών κλιμακίων και ως εκ τούτων εισηγητές των πρωτοκόλλων κατεδάφισης που εκδίδονται από τον Προϊστάμενο του Σώματος, η εν λόγω φράση θα πρέπει να διορθωθεί ως : «…..εκδίδεται από τον Προϊστάμενο της Γενικής Διεύθυνσης Σώματος Επιθεωρητών και Ελεγκτών, μέσα σε προθεσμία τριών (3) εργάσιμων ημερών, πρωτόκολλο κατεδάφισης, το οποίο αποστέλλεται στην αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ……..» (εάν ως αρμόδια υπηρεσία του ΥΠΕΝ υπονοείται ο ΟΦΥΠΕΚΑ - παρότι σύμφωνα με το άρθρο 64 επιλαμβάνεται μόνο του συντονισμού των κατεδαφίσεων σε ζώνες προστασίας - θα πρέπει να συμπεριληφθεί). Άρθρο 62. : Προτείνεται η φράση : «…η κατεδάφιση/απομάκρυνση, πιστοποιείται από τον ελεγκτή δόμησης που ορίζεται από τον Ειδικό Επιθεωρητή…» να αναδομηθεί ως : «…η κατεδάφιση/απομάκρυνση, πιστοποιείται από τον ελεγκτή δόμησης που ορίζεται με κλήρωση….». Η δημιουργία επίλεκτων ελεγκτών δόμησης χωρίς εμφανή κριτήρια πέραν των προσωπικών του εκάστοτε Ειδικού Επιθεωρητή δημιουργεί υπόνοιες κατά του επιστημονικού κύρους και της ακεραιότητας του συνόλου των ελεγκτών δόμησης και ως εκ τούτου και κατά του κύρους των ελέγχων τους. Για την αντιμετώπιση κρουσμάτων παράβασης των καθηκόντων των ελεγκτών δόμησης θα πρέπει να τεθούν σε βελτιστοποίηση και εφαρμογή οι ήδη υπάρχουσες ή νέες διατάξεις που θα ενισχύουν το κύρος του ρόλου τους. Στο τέλος της παρ. 2 : «. Η Γενική Διεύθυνση Επιθεωρητών και Ελεγκτών μέσω του Ειδικού Επιθεωρητή ελέγχου και καταστολής της αυθαίρετης δόμησης διατηρεί το δικαίωμα, μετά την πιστοποίηση της κατεδάφισης/αποκατάστασης από τον ελεγκτή δόμησης, να χορηγήσει εντολή επανελέγχου σε κλιμάκιο του άρθρου 125ΙΖ, προκειμένου να επαληθεύσει το πόρισμα του ελεγκτή δόμησης» προτείνεται να συμπληρωθεί με την «και συντάσσεται νέα έκθεση αυτοψίας για την οποία εφαρμόζεται η διαδικασία του άρθρου 55» Άρθρο 63. : «Κατά την κατεδάφιση του αυθαιρέτου μπορεί να παρίστανται ….. και μέλη του κλιμακίου που συνέταξαν την έκθεση αυτοψίας ή το πρωτόκολλο κατεδάφισης για την υπόδειξη των αυθαιρέτων». Η παρουσία των μελών που συνέταξαν την έκθεση αυτοψίας ή το πρωτόκολλο κατεδάφισης στην κατεδάφιση δεν είναι σύννομη με τα σχετικά αρθρα του ν. 5037/2023 περι ανωνυμοποίησης των μικτών κλιμακίων. Εξάλλου το πόρισμα παρέχει όλα τα απαραίτητα στοιχεία (σκαρίφημα του χώρου με επισήμανση των αυθαιρέτων κατασκευών σε σχέση με τα νομίμως υφιστάμενα, επεξηγηματικά σκίτσα, σημειώσεις, και φωτογραφίες των επιμέρους αυθαίρετων κατασκευών) για τον εργοδηγό των συνεργείων κατεδάφισης, ενώ σχετικές υποδείξεις μπορούν να γίνονται ενδοϋπηρεσιακά στη φάση σύνταξης των πλάνων κατεδάφισης. Άρθρο 64. : Η παρ. «Αν ο υπόχρεος συμμορφωθεί με τις πολεοδομικές διατάξεις και αποκαταστήσει την πολεοδομική παράβαση με την απομάκρυνση της χρήσης ή την κατεδάφιση της αυθαίρετης κατασκευής ή εκδώσει την προβλεπόμενη οικοδομική άδεια όπου επιτρέπεται, μέσα σε προθεσμία τεσσάρων (4) μηνών από τη διαπίστωσή της δεν επιβάλλεται πρόστιμο μη έγκαιρης κατεδάφισης και το πρόστιμο ανέγερσης περιορίζεται στο ελάχιστο ποσό των διακοσίων πενήντα (250) ευρώ» έρχεται σε αντίθεση με τις παρ. 3,4 και 5 του αρθ. 62 σύμφωνα με τις οποίες : «Σε περίπτωση συμμόρφωσης του ιδιοκτήτη, διαγράφεται το πενήντα τοις εκατό (50%) του προστίμου ανέγερσης και δεν επιβάλλονται ή ανακαλούνται οι διοικητικές κυρώσεις του άρθρου 125Θ, ενώ παύει και η ποινική δίωξη που ασκήθηκε σύμφωνα με το άρθρο 125ΙΕ. …..4. Αν ο ιδιοκτήτης, προβεί στη νομιμοποίηση των αυθαίρετων κατασκευών, επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με το πενήντα τοις εκατό (50%) του προστίμου ανέγερσης, καθώς και πρόστιμο μη συμμόρφωσης με την υποχρέωση κατεδάφισης, από τη διαπίστωση του αυθαιρέτου, έως την ημερομηνία έκδοσης της οικοδομικής άδειας…..5. Για τις πολεοδομικές παραβάσεις της παρ. 3 του άρθρου 81, αν ο υπόχρεος αποκαταστήσει την πολεοδομική παράβαση ή εκδώσει την προβλεπόμενη οικοδομική άδεια, εντός προθεσμίας της παρ. 1 το πρόστιμο ανέγερσης μειώνεται κατά τριάντα τοις εκατό (30%) και τα πρόστιμα μη έγκαιρης συμμόρφωσης διαγράφονται.». Άρθρο 70. : Από την κατανομή των υποθέσεων ελέγχου από τον Ειδικό Επιθεωρητή, σε κλιμάκια ελέγχου δεν εμφανίζεται στο παρόν άρθρο, η έως σήμερα λειτουργία των τμημάτων ελέγχου κατασκευών των Υ.Δομ. του κάθε Δήμου. Σύμφωνα και με τη σχετική επισήμανση για το αρθρο 57 υπάρχει κίνδυνος εάν ενταχθούν στον προγραμματισμό μιας κεντρικής υπηρεσίας όλες οι υποθέσεις αυθαιρέτων εξαιτίας προτεραιοποίησης δεν θα εξετάζονται οι χαμηλής προτεραιότητας, με κίνδυνο τη διαιώνιση διαρκών εντάσεων στις τοπικές κοινωνίες. Άρθρο 72. : «Έως την κάλυψη των θέσεων της παρ. 1 για τις ανάγκες άσκησης των αρμοδιοτήτων του παρόντος συνιστάται Μητρώο υποστήριξης ελέγχου αυθαιρέτων …. Τα μέλη του Μητρώου μπορούν να παρέχουν τις υπηρεσίες τους και μέσω νομικών προσώπων, στα οποία συμμετέχουν ή με τα οποία συνδέονται συμβατικά». Στο συγκεκριμένο άρθρο δεν προσδιορίζονται επ ακριβώς ποιες θα είναι οι υπηρεσίες που θα παρέχουν όσοι ενταχθούν στο εν λόγω Μητρώο. Θα διενεργούν ελέγχους και θα αποστέλλουν αταξινόμητο πληροφοριακό υλικό (φωτογραφίες, σκίτσα κ.ο.κ) στους Επιθεωρητές ? Καθώς το έργο των κλιμακίων ελέγχου δεν σταματά στην αυτοψία στο πεδίο ελέγχου αλλά συνεχίζεται με την σύνταξη του πορίσματος μέσω της ανάλυσης και αντιπαραβολής με σχέδια των νομίμως υφιστάμενων κατασκευών ανά χρονολογική περίοδο στις ελεγχόμενες εγκαταστάσεις, την ταξινόμηση των αυθαιρεσιών ανα είδος παράβασης σε σχέση με τις ισχύουσες πολεοδομικές διατάξεις για τον καταλογισμό προστίμων, την παρακολούθηση τήρησης των προθεσμιών του νόμου από μέρους των παραβατών, τη σύνταξη διοικητικών εγγράφων και εισηγήσεων στο ΚΕΣΥΠΟΘΑ, την παρακολούθηση του έργου των ελεγκτών δόμησης που κληρώνονται στις περιπτώσεις διαπίστωσης των κατεδαφίσεων, τις εισηγήσεις των αποφάσεων επιβολής προστίμων, τη σύνταξη πινάκων καταλογισμού προστίμων και την παρακολούθηση της κάθε υπόθεσης μέχρι την ολοκλήρωσή της με όλες τις διοικητικές διαδικασίες και έγγραφα που συνεπάγεται αυτή και όπως αυτές ορίζονται στο άρθρο 48 του παρόντος νόμου, εμπεριέχεται ο κίνδυνος της συσσώρευσης εκθέσεων πορισμάτων ελέγχου που θα είναι αδύνατο να διεκπεραιωθούν τόσο από το υπάρχον προσωπικό των ΤΕΔΚ της Γ.Δ.Σ.Ε.Ε. όσο και από το προβλεπόμενο στο ίδιο άρθρο. Επισημαίνεται ότι τα άλλα τμήματα της Γ.Δ.Σ.Ε.Ε. του ΥΠΕΝ είναι στελεχωμένα με ειδικότητες επιθεωρητών που σχετίζονται με τα αντικείμενά τους και όχι με τον έλεγχο των κτιρίων και τη χρήση εργαλείων σχεδιασμού και ηλεκτρονικών βιβλιοθηκών (e-άδειες, e-κτηματολόγιο κ.α), τον εντοπισμό των νομίμως υφιστάμενων κτισμάτων από τα αυθαίρετα και τις διαδικασίες αποτύπωσής τους, δεν διαθέτουν γνώσεις της πολεοδομικής νομοθεσίας καθώς και χωροταξικές γνώσεις για την ανάγνωση χαρτών και σχεδιαστικών αποτυπώσεων σε αυτούς. Επιπλέον είναι επιφορτισμένα με τα αντικείμενα των τμημάτων τους. Από τα παραπάνω και σε συνδυασμό με το άρθρο 48 του παρόντος προκύπτει ότι το βάρος όλων των ελέγχων της χώρας και του συντονισμού των εμπλεκόμενων ιδιωτών ελεγκτών επικεντρώνεται στα δύο ήδη υποστελεχωμένα (σε σχέση με τον αρχικό σχεδιασμό τους) τμήματα Τ.Ε.Δ.Κ./Σ.Ε.Ν.Ε. και Τ.Ε.Δ.Κ./Σ.Ε.Β.Ε. της Γ.Δ.Σ.Ε.Ε. του ΥΠΕΝ. Η πρόθεση δημιουργίας ενός μηχανισμού σύμπραξης ιδιωτικών υπηρεσιών με τις δημόσιες υπηρεσίες για την καταστολή της αυθαίρετης δόμησης, απαιτείται, πριν την ψήφιση του παρόντος νόμου, να σχεδιαστεί με λεπτομέρεια και σαφώς προσδιορισμένα βήματα συνεργασίας, ώστε να επιτευχθεί το βέλτιστο αποτέλεσμα. Με σεβασμό στην προσπάθεια και ευελπιστώντας στην επιτυχία του νέου νόμου καταστολής της αυθαίρετης δόμησης